Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Hästrally är en tvådagarstävling där man rider eller kör en sträcka på ca 2,5 per dag. Längs vägen finns olika stationer där man ska utföra olika övningar. Exempelvis lägga en tidning i en brevlåda, gå genom vatten, ställa framhovarna på en planka och stå still 30 sek, Rygga i ett L etc. Andra dagen avslutas med maskerad. Denna tävling passar för alla oavsett kunskap och om man rider eller kör. Man kan rida med sina kompisar på rundan och sedan utförs övningarna idividuellt. :)

Jag skulle vilja köra in Blade oxå :D Han skulle vara sååååå snygg framför vagn :love:

Tog lite nya kort idag. Men de blev inte alls bra :o
Det bästa blev typ såhär... :D
549019_10150996338158759_423066068_n.jpg

hahaha charmig bild ;)

Hästrally låter ju sjukt kul! aldrig hört talas om men hört om något liknande för hundar. Något sånt skulle ju vara superkul att prova på! :D

Lite långt för dig att åka kanske, men du får väl delta nästa år :laugh:

Googla på hästrally, så hittar du info.

Hej!

Hästrally låter superskoj!

Får läsa på lite och se till att göra ett sånt i 08-området :-)

/Lavinia, som gillar all typ av bruks

kl

Måste bara visa.. hade en superduktig tjej som heter Emma Skytte som var ute och fotade min Roxanne häromdagen. Bilderna blev verkligen super! Roxanne blev även kollad idag och hon är fortsatt dräktig på dygn 71 :)

25qglyv.jpg

ad17o9.jpg

Grattis! :laugh:

*kl*
Här kommer ett par nya bilder på Nisse...

Nisse04.JPG

[/QUOTE]

Tack! <3

Om Nisse inte finns i sin hage ska du inte leta hemma hos mig... :love: :d
En sån där har jag beställt av Roxanne nu, så vi får se vad det blir av det ;D :idea:

Delvis kl.

Alltså... ååååh! Sååå fina hästar ni har allihopa. Jag fick hänga lite i ett stall häromdagen och snusa solvarm hästhals, och jag vill köpa häst nu. Omedelbums. Har lite koll på ett flertal olika stallplatser, bl a en där en gammal elev står och hon trivs bra, så det bådar ju gott.

En welsh cob skulle naturligtvis bli klart finast av alla hästar i det stallet. Det är ju faktiskt nästan så att stallet BEHÖVER en welsh cob för att bli liksom fullständigt. Så egentligen skulle jag ju göra alla en tjänst om jag kom dit med en welsh, och då borde alla hjälpa till och betala lite, eller hur? :angel:

Kollar lite på annonser och har totalt kärat ned mig i ett par stycken (bl a en av dina, WelshCob), men tyvärr är sparkontot ännu lite för skralt för att jag ska våga. :(

ALLA stall behöver så klart minst en Welsh Cob :love:

Om du nu inte redan har hört av dig, så är du så klart välkommen att göra det - prata cobar är alltid roligt :laugh:

Han ser ut att ha en fantastisk utsrålning! Härligt :D

*KL

Jag har nu fått hem min tös och har testat att rida henne lite här hemma. Igår var vi ute i skogen på en liten runda med sällskap och det gick galant. Även när vi red åt varsitt håll när jag skulle hem och de skulle fortsätta. Det var inga som helst protester på den fronten :)

Här är lite bilder från vår första uteritt :) Hade sällskap av sambon och vovven

motljus.jpg

glassteffi.jpg

hundsyn.jpg

skrittarhem.jpg

Hon har vuxit en del över sommaren också. Tänkte mäta henne snart men har en känsla av att hon är över 155 iaf. I sep och okt är det tänkt att hon ska få vila så tar vi några turer till i augusti :)

Ja han är en riktig pärla! Lite blyg och osäker ännu men det blir det nog ändring på när han får komma hem frn betet =)

Åh Så fin hon är! och härliga bilder! Älskar sista!
Skönt att det gick så bra på uteritten också :)

hihi ja den sista fick en riktig lucky luke känsla över sig :)

Har hunnit med en riktig skogsrunda med sällskap och även en tur själva där vi testade på galoppen som gick fin fint. Har inte stött på några problem ännu och hon verkar fungera lika bra både med och utan sällskap vilket är skönt! Pigg och framåt är hon också, härligt :)

*kl*

Jag och Blomman har flyttat till Halmstad, så numer är vi hallänningar istället för blekingar! Jag ska plugga 3 år på högskolan, och såklart ska pållemann med!

Är ni några fler från västkusten?

Här är han första dagen i sin hage, lite uppdragen och kantig, men finast ändå :love:

DSC_0392.jpg

DSC_0393.jpg

DSC_0385.jpg

DSC_0376.jpg

DSC_0368.jpg

DSC_0365.jpg

Din häst är underbart vacker! Vem är det som ridit in henne? Vad är det för ras på hunden? Ser jättefin ut!!

Åh vad roligt att du gillar henne! :)

Det är ingen direkt känd människa som ridit in henne. Han är egentligen min hovslagare :P men vet han har otroligt bra hand med djur och har ridit in en hel del hästar innan förutom sina egna så jag litade på honom. Han är westernkille men har inte "styrt" henne åt något håll utan det har helt enkelt blivit en vanlig fin grundinridning. Ett plus är dock att det finns två kommandon för att sakta av, ett som är tvärnit och sen ett som är en vanlig som när man byter gångart eller vill ha en mjuk insaktning. Tvärniten är klockren och bra vid akutsituationer :D

Hunden är en korsning mellan Border Collie och Golden retriever :) hon är bara 7 mån än så länge. Tänkte att hon ska bli en riktig stallvovve sen och hänga med oss ut på ridturerna!

Hej! Ny här på tråden och äger i dagsläget ingen cob, men är i hästköpartankar. Valet står mellan welsh cob och engelskt fullblod. Jo jag vet, väldigt ollika raser, men det är dessa som jag fastnat för genom tidigare erfarenheter. Skulle vilja höra med er vad ni tycker att ett ungsto ( 1-2 år ), med bra stam och trevlig exteriör är värt? Vad skulle ni betala om ni letade i dagsläget?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 821
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 874
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 274
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka