Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

WelshCob: Tack :) Jo, jag föredrar nog också mer ridkondition på dem, en fet häst är ju aldrig något att eftersträva. Dock är han kantigare IRL än vad han upplevs på bilderna, inte mager på något sätt, men "kantig" liksom ;) Jag fick inget omdöme på min trav, men tycker nog det borde vara en 10:a, minst :angel:

Mariaauto: Ja, de ska vara "tjocka" när man ställer ut dem, de ska se runda ut. I Wales är det många gånger rätt extremt, där är det inte tjocka hästar, det är feta hästar. Han är inte så grov, mer den "sportiga" typen än urtypen om man säger så. Han är inte bred att sitta på heller, men man har mycket hals och nacke framför sig :d Sedan som sagt upplevs han nog lättare just nu eftersom han är rätt slimmad.

Zahlo & MissFideli: Tack :laugh:

Varför vill man ha dem feta på utställningar? Tycker det låter som ett ganska sjukt ideal:crazy: En häst med normalt hull är ju dessutom mycket, mycket finare att se på:)

Förra året var jag i wales och kollade på Royal Welsh Show. Här är lite bilder därifrån. Självklart finns det normalviktiga hästar där också, men många är i överhull. Sedan är det ju svårt att förmedla hull på bilder tycker jag, det kan se rätt annorlunda ut jämfört med när man står brevid och kollar i verkligheten.

1-åring
1yrcolts5.jpg

3-åring
3yrfillys3.jpg

4-6yrstallions14.jpg

4-8yrMares13.jpg

4-8yrMares29.jpg

DSC_0056-2.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0094-1.jpg

Ridklasser23.jpg

Senast ändrad:

Oj, jag tycker att de flesta där ser alldeles för tjocka ut. :eek: Har man dem så för att de ska se "biffigare" ut kanske? Det tycker jag i och för sig att de gör ändå, utan att vara tjocka och då är de finare tycker jag. Nej, jag kan inte alls förstå varför man vill ha dem så tjocka:crazy:

Förra året var jag i wales och kollade på Royal Welsh Show. Här är lite bilder därifrån. Självklart finns det normalviktiga hästar där också, men många är i överhull. Sedan är det ju svårt att förmedla hull på bilder tycker jag, det kan se rätt annorlunda ut jämfört med när man står brevid och kollar i verkligheten.

Å nästa vecka börjar Showen igen:love:
Önskar att jag vore där!
Jag har 2 kompisar som åker dit i år, men tyvärr kunde jag inte följa med.
:love:2005 och 2007 var jag dit!
Och det var en enorm upplevelse!
Då besökte vi också ett flertal stuterier, och såg hundratals FINA hästar.
Båda åren köpte kompisar hästar där i från.

* Jenny *

Tycker han ser mycket finare ut än de feta som är i showkondition....Ser mer harmoniskt ut i mina ögonen. Synd att de vill ha dem så tjocka!

*Kl

Var ju och provred min skrutta häromveckan. Här är en liten film. Jag ber att inte tänka så mycket på min ridning då den är i princip obefintlig haha. Jag kommer åka dit några gånger och rida in mig på henne så jag känner mig mer säker när hon kommer hem. Men det kan nog bli bra det här när jag lär känna henne!

https://www.youtube.com/watch?v=qTd1IDKNQAs&feature=plcp

Det där var verkligen stora lass cobbar. Jesus...
Dom ser ju ut som ardenners eller nåt sånt..

Otäckt att det finns folk som tycker det där är snyggt.. Speciellt när det finns såna snigeleffekt-snygga hästar..

*förstår ingenting*

/Lavinia

Jag ber att inte tänka så mycket på min ridning då den är i princip obefintlig haha.

Vadå titta på ridningen, jag blir ju helt betagen av hästen. :D Det hade kunnat sitta en skyltdocka på henne, jag hade nog missat det.

kl

Blir alldeles till mig av alla fina hästar i tråden. Har bestämt mig för att nästa häst blir en welsh cob, men det ligger ett år av pengasparande framför mig innan jag kan welshifiera mig. Så klart kollar jag annonser redan nu och så klart har jag redan totalt annons-crushat på ett par hästar. Jag vill ha häst nuuuu! Livet är hårt och orättvist! :p

Alltid lika roligt med fler Welsh Cob-intresserade :) Välkommen i gänget när det blir dags (och så klart innan också)!

Här kommer ett par bilder på min älskling :love:
Tyvärr inte de bästa... Har ALLT FÖR SÄLLAN med mig kameran till stallet/hagen. Oftast blir det mobilen som får stå till tjänst och då blir det ju som det blir...

217936_10150885917798759_1048639933_n.jpg

Gott att bli kliad!!

575943_10150974710273759_1166556866_n.jpg

Sötnosen efter ridtur

389235_10150908938358759_1326812774_n.jpg

Mina båda ridkamrater

476122_10150866263598759_1616929138_o.jpg

Tjusig i flugluva...

155472_10150823208873759_1131206048_n.jpg

Min ÄLSKLING!!

Det var lite bilder på finaste Blade :)
Får ta kameran med mig till hagen och ta lite nya kort :laugh:

// Anna

haha det var ju tur det ;) Nu har vi äntligen bestämt att hon ska få komma hem v 32. Ska bli så härligt!

Boll: Åh vad han är fin din Blade! En riktig snygging! Visst är väl han inte riden speciellt länge? Hur går det för er?

Spinner - Tack, han är min ögonsten!!:love:
Nej han är inte riden så länge. Sedan November typ. Det går jättebra. Han är väldigt sammarbetsvillig och snäll.

Vad kul att det går så bra! Jag upplever Cardi likadant, samarbetsvillig och snäll :) Och hon lär sig jättefort!

Vad har du för planer för honom?

Hade det funnits någon tränare i working equitation i närheten så hade vi nog satsat på det. Tycker att det verkar jättekul :) Men dressyr är det jag planerar att använda honom till främst. Till våren är mitt mål att delta i någon liten klubbtävling till att börja med och så ska vi vara med på hästrallyt nästa sommar, för att det är kul och ger honom lite vana vid andra platser. Har även målet inställt på att delta i en provapå-distansritt (tre mil har jag för mig) nästa sommar. Endast för erfarenhetens skull. Jag är ingen distansryttare och han är ingen distanshäst... :D
Skulle vara kul att visa honom på någon utställning oxå. Bara för skojs skull :)

Vad har du själv för planer?

Jag kommer nog satsa mest på dressyr men det blir nog lite allt möjligt. Skulle vara kul att köra in henne också! Hon är på inridning nu men kommer hem om två veckor. Tänkte känna lite på henne här hemma men sen blir det vila i två månader så sätter vi igång igen under senhösten. Skulle vara kul att visa henne på 4-års nästa år!

Vad är hästrallyt för något?

Kul att du vill hitta på så mycket med honom :) Jag skulle också vilja testa att ställa ut. Är nog både roligt och intressant!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 821
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 874
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 274
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka