Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har velat ha en Welsh Cob i så många år nu, tyvärr är inte dagen då jag kan skaffa häst igen riktigt här än... Vet dock precis vart jag ska leta när den dagen väl kommer, haha
Både din gule och din svarta grabb är riktigt fina!
spinner: Lycka till på provridningen!
Jag och min grabb var på utställning på Bjärsjölagård, det gick väl ungefär som väntat. Det var en engelsk domare, han tyckte Blomman var "Good type, good topline, but NOT in show-condition" Och nej, han är inte i "show-condition" om man ser till hur man vill ha de viktmässigt i ringen, han är en allra högst normalviktig häst i mina ögon, om än lite i nedre intervallet av normalvikt. MEN vi fick ändå en silverplatta och en fin gul rosett med oss hem, jag som är världens rosettnörd
Grattis till rosetterna!
Tycker cobar i ridkondition är snyggare än cobar i "show condition" - kan kanske vara för att jag inte är det minsta intresserad av utställning... Med andra ord tycker jag din är snyggast som han är men förstår att en utlänsk domare inte håller med.
Dina knälyft ser nästan lite högre ut än hästens. Vad fick du själv för kritik på "traven"? Ser synkat och bra ut.
ska de alltså vara fetare som utställningshästar? Lagom tycker jag är bäst.. Hellre lite för tunn är för fet resonerar jag. O tunn är han ju inte, lagom däremot ser han ut o vara! Däremot förvånas jag över att han ser väldigt lätt ut i typen? Kan ju vara som min Leia att man upplever honom som kraftig på ryggen eller nära, men på kort ser han rätt slimmad ut?
WelshCob: Fiffiluras Last Dragon, resten minns jag inte Får ta och rota fram passet Han är faktiskt valack!
Zahlo: Jadu, vad finns det att säga? Tricktränar mina andra hästar så blev rätt naturligt att prova lite med Dragon. Han älskar utmaningar och är nästan överrörlig. Så spansk skritt passade honom väldigt bra
Men vad fasiken Har ju gjort på samma sätt med alla fem bilderna! Varför fungerar det inte? Aja, provar igen. Tredje gången gillt!
Hästmänniskan
Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande.
Bytte stall i augusti, till...
Hästmänniskan Nej då, det är ingen fara. Men ja, har också sett höga priser på fjordingar exempelvis. Tråkigt när det inte går som man har tänkt sig...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.