Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Tack! :)

Planerar att ställa ut honom i sommar men just nu är det så basic jobb som att lära sig ha på sig täcke som gäller. ;) Hovarna lyfter han dock fint och han är extremt cool. Är det något som är läskigt stirrar han på det några sekunder eller trippar runt lite men sen lugnar han ner sig väldigt fort och litar dessutom väldigt mycket på människor.

13623_566104786736868_1004162808_n.jpg

Varför kommer mina bilder inte fram?
Har provat både photobucket och facebook,
Vad gör jag för fel?
Har ju så fin häst jag vill visa er!

Tack snälla!
Men varför blir det dubbla adressen? Är verkligen inte duktig på det här,men lär mig av er!

Fick nu äntligen ut en bild av min fantastiska Maiden!:)
Min första welsh cob, och är supernöjd med henne?

Åh, så söt! Jag kikade lite på honom när han var ute på annons, han såg så otroligt sympatisk ut i blicken.
mira2013::love: Vilken teckning!

Gossen före ett pass på banan:) Börjar så sakteliga hitta knapparna.
IMG_5689_zpsca625681.jpg

Senast ändrad:

Skönt att ni börjar finna varandra! :)

Jag längtar tills jag kan rida regelbundet på Cardi. Det har visat sig att det är en mycket känslig dam som kräver sin tid. Jag har hittat en fantastisk medryttare/medhjälpare som passar perfekt både för mig och hästen. Vi har valt att backa några steg och ta allt i lugn takt och fokusera på hennes närvaro då hon har en tendens att flyta iväg i sinnet emellanåt. Här är lite bilder på Cardi och medryttaren när vi var ute på promenad häromdagen. Hon har börjar växa till sig lite!

Cardivinter05_zps40441da6.jpg

Cardivinter04_zps497a4fbd.jpg

vad duktiga ni är på att uppdatera allihopa. Jag skäms för jag är urusel på att fota. Och de gånger jag är i stallet och har kameran med mig så är det alltid skitväder eller skitiga hästar.

Lite nytt på ungdomarna i stallet.

Först årsfölet - eller ettåringen. Konstigt att skriva det hon var ju fölunge nyss :D

Gwendolyn
25026825-XCIIk.jpg

25026835-HeUqg.jpg

25026839-Ghjqj.jpg

Och så storebror Samson. Lillprins har vuxit och blivit stor :love:. Är tokförtjust i den lille vispen.
25027299-2syZ1.jpg

25027303-jLHQi.jpg

25027311-L7mPr.jpg

25027319-qrryk.jpg

Japp, det är Mystery! :) Numera kallas han för Musse dock, det är lite lättare att ropa.;)

Dina var jättefina! Har för mig att din lilla åring var ute på annons eller jag kanske såg fel? Hur gammal var storebror?

Här är en bild från när vi var ute på promenad i skogen idag. Hellugn trots möten med rådjur och ny väg!

2013-01-13144946.jpg

Ska bli kul att följa honom här med bilder :)

Storebror är 3 i år. (Eller tja precis fyllda 2,5 han är född 30 juni)

Ja det stämmer lilla loppan ligger ute, men vi vill egentligen inte riktigt så vi hoppas att ingen köper...:crazy:
Vill bara ha två ston i avel och har redan hennes helsyster. Men det svider för hon är en av de finaste fölen vi fått. Därav priset också. Med lite förhoppning blir hon kvar ett tag till så vi hinner showa lite i sommar kanske .
Ska ni försöka åka ut med Musse i sommar om han ser fin ut eller ska han få gå på hingstbete?

Både och hade jag tänkt! Förhoppningsvis blir det bete med 3 andra hingstar födda -12 (egentligen tycker jag de ska gå med en äldre också som håller dom lite på mattan så vi får se om vi får in en äldre hingst eller valack med) men hamnar han inte i värsta växtfasen så han ser helt förjävlig ut så kommer jag nog försöka ställa ut honom. Lite kul att se vad han får för kritik! Hade hemskt gärna sparat honom som hingstämne om han visar sig lämplig.
Vi kanske ses ute i sommar då!:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 888
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 306
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka