Welsh cob i stora lass!

Sv: Welsh cob i stora lass!

Japp!
Vi hämtar henne nästa helg :)
Osedd, :D Har pratat med MK först, så det känns bra!

Det blir säkert bra. Vi har köpt 3 stycken osedda, från Örebro, Danmark och England. Man får gå på magkänslan och hoppas på det bästa :angel:

Den andra i hagen, ett connemarasto av årgång 2011 köptes också osedd, andra från samma uppfödare.

Har en mkt bra magkänsla!

*kl*

Några nya bilder på pållarna :)

Idhults Ffansi, Welsh Cob sto f-09
Ffansi3.JPG

Ffansi2.JPG

Ffansi4.JPG

Trehenlli Eirn Fon, "Fonsie"
Fonsie005.JPG

Balnecroft King of Gold, "Kingen"
Kingen11.JPG

Kingen12.JPG

Kingen13.JPG

Gladiatorn, Fonsie och Kingen
KingenFonsieGladiatorn02.JPG

Det borde vara förbjudet att lägga in såna bilder :mad:

Ffansi är så fin :love:

KL
När räknas cobarna som färdigväxta? Är de som andra "ponnyraser" (:o) och klara lite senare?

Det beror väldigt mycket på stammen skulle jag säga. Vissa blir hyfsat färdiga tidigt (2-3 år) medan andra är riktigt sena (5-7 år).

*kl*
Längtar till sommaren då vinterpälsen är borta - de är sååå mycket snyggare utan en massa päls ! :laugh:

Leia såg "klar" ut vintern som 2-åring. Men hon breddar sig lite hela tiden. Så nu som 4 åring har hon en del till att bredda sig på. Skulle tro att hon är klar om 2 år om hon växer i den takt hon gjort hittills. Hon har dock inte växt mer på höjden sen hösten då hon var 2 år. Hon är bonnamätt till 1,55 nyverkad.

321490_580537708626909_1580982029_n.jpg

Svårt att ta fina kort när hästarna bara står och äter hela dagarna;)
Här är min fina Maiden, snart 8mån gammal!
Hoppas att hon blir hyfsat stor och "rejäl" när hon växt färdigt.

Nu har vi Nattens Fiona i släpet på väg hem. Första timmen av typ tio är avklarad!

Här har vi hur mycket snö som helst...
397489_408495395891299_786628031_n.jpg

Lilly kör ett rejs i djupsnön...

734594_408741739199998_532798405_n.jpg

Solar lite...

Släpet var B men Fiffi uppförde sig galant. Lättlastad, stod fint (även när lilla luckan på det nya hyrsläpet ramlade ner på E22:an) och väntade på kommando vid avlastning!

Är nu i hagen och äter hö... Typ liiiite mer än vad hon är van vid även om de har haft halm!

Imorgon bär det av till Tärnsjö för att hämta AEdäckel, svanskappa och tömmar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 827
Senast: Lhas
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 888
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 306
Senast: Jeps
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 141

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka