Weightpulling,vad tycker ni om det?

Sv: Weightpulling,vad tycker ni om det?

Altså, hundarna drar ju bara den tyngden några meter, när man tränar har man ju betydligt längre vikter.

Men isåfall borde det betyda att man utan problem kan ta med sig hela familjen på utflykt i en skrinda bakom den lilla hunden, det kan väl knappast stämma?

jo om du vill gå på utflykt 4.8 meter så ;)

rekorden som sätts i WP är över 4.8 meter och man mäter vikten i jämförelse med hundens vikt. man tävlar aldrig längre sträckor än 4.8 meter. :)

självklart! men de hade vart coolt med en kines som kommer dragandes på hela familjen på stan :rofl:

självklart! men de hade vart coolt med en kines som kommer dragandes på hela familjen på stan :rofl:

Man får väl göra ett helt spann med kineser så går det nog. :D

Jag hade en rolig idé för ett tag sedan, ett spann med Dp som drar mig in till stan när jag är glass sugen. :D
Undrar hur många man behöver? 16-20 stycken?:rofl:

:rofl: ja det lär behövas några stycken :D eller så skaffar man en "riktig" hund som orkar dra en :angel: en pitbull orkar dra (vid rätt träning och rätt motivation) runt 170gånger sin egen vikt :eek: världsrekordet ligger som sagt en bit över det till och med.. :d

Isåfall kan man ju lika gärna skaffa en pälsig draghund, skulle vara lite coolt om man tar hunden istället för bilen när man ska åka och handla :idea:

funkar säkert lika bra om du bara ska köpa mjölk.;) dessutom tror jag att de är mer lättstryrda om du ska sitta bakom :D

Jag har åkt skidor bakom vår dvärgpudel (35 cm, då räknades de som dvärgar) Det var helt okej!

Jag har åkt skidor bakom vår dvärgpudel (35 cm, då räknades de som dvärgar) Det var helt okej!

Ibland går jag promenad bakom min dvärgpudel, det funkar också. :angel: :D

Skämt åsido, menar du att du har hunden kopplad till förarbälte runt midjan?

Dvärg räknas mellan 28-35 cm, Mellan från 35 cm och Toy mellan 25-28 cm, har jag för mig. Så din dvärg kallas nog Stor dvärg i så fall. Men är den inmätt på riktigt? (heeelt OT jag vet)

På den tiden fanns inte ens begreppet toypudel. I min värld är det ett nytt begrepp eftersom att vi haft pudel i snart 30 år nu. Idealhöjden för dvärg låg tidigare på 28 cm. Nu är det gränsen mot toy...

Jag sydde en dragsele åt honom och så knöt jag bara kopplet runt midjan. Han drog ju inte som en stor hund, men runt 2.5 km åkte vi och nog fick jag en del draghjälp :)

Då var det ett bra tag sedan med andra ord. :D Fast idealet låg väl på 29 cm? Det står så i mina gamla pudelböcker i alla fall.

Även små hundar kan dra mer än man tror. Och jag säger som alltid, pudlar är underskattade vad det än handlar om. :angel:

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 714
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 994
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 147
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V