Voffs schäferbebisar

Hahaha.
Egen tråd! Jo jag tackar. De är redan kändisar de små liven :D

Det är klart. Det blev bara tre tjejer. En kommer att stanna här. Och heta Calibra.
Vem det blir kommer att visa sig sen. Är ju svag för svartbruna :angel:

Mamma Mu mår bra. Hon äter, dricker, har varit ute och rastat sig. Hon är lugnet själv. Tvättar de små så de får väl fuktexem innan de flyttar hemifrån :D

Det är ett jäkla liv i valplådan. Riktiga små gapstarar har hon fått:love:

Hahaha.
Egen tråd! Jo jag tackar. De är redan kändisar de små liven :D

Det är klart. Det blev bara tre tjejer. En kommer att stanna här. Och heta Calibra.
Vem det blir kommer att visa sig sen. Är ju svag för svartbruna :angel:

Mamma Mu mår bra. Hon äter, dricker, har varit ute och rastat sig. Hon är lugnet själv. Tvättar de små så de får väl fuktexem innan de flyttar hemifrån :D

Det är ett jäkla liv i valplådan. Riktiga små gapstarar har hon fått:love:

Ååh grattis! Vilket bra namn! :love:

Fast det ska inte vara oljud i valplådan,det kan tyda på att dom inte får tillräckligt med mat.
De äter för fullt. De har mat i överflöd med bara tre puppisar på det juvret.
Men i början var det nog av den anledningen. Misstänker att det kan vara därför det tog tid i mellan valparna, för tiken ville dia varje en stund. När det var gjort började värkarbetet och då gick det rätt fort innan vattnet och och nästa kom :)

Nu är det mest väsen om de eller tiken flyttas på. Och då jäklar blir de missnöjda ;)

Nu är namn bestämt.
Tjejerna kommer heta Criga, Cobra och Calibra. Vem som blir vem får vi se. Själv är jag inget fan av svarta schäfrar om man nu ska gå på färgen. Cobra känns mest passande på henne. Men i slutändan är det ju deras egenskaper som jag kommer välja ut min ifrån.

Lovar...bilder kommer i kväll. Säkert sent. Men nu har jag inte tid med dator, photobucket osv (det enda sättet jag vet hur man får in bilder på buke)
Hundar ska skötas...alla...7!
Mat lagas, läxor läsas, mail skickas, buke uppdateras ;)
När hemmet är "nattat" har jag tid :p

Det fanns en tik till. Har hållit den undan "media" då jag inte vet på vilka sociala medier/forum eventuella valpköpare finns. Hon var rejält stor och tog för lång tid på sig ut. Hinnor och vatten var fina men hon hade svalt för stora mängder fostervatten och var för medtagen. Även denna var svart.

Åh så trött jag är nu. Någon har ju varit ständig vakt i tre dygn. Ska ställa klockan med jämna mellanrum för att titta till dom i natt också för säkerhets skull men allt ser lugn och fint ut precis som det ska. Men det var då stora puppisar denna gången.

Det fanns en tik till. Har hållit den undan "media" då jag inte vet på vilka sociala medier/forum eventuella valpköpare finns. Hon var rejält stor och tog för lång tid på sig ut. Hinnor och vatten var fina men hon hade svalt för stora mängder fostervatten och var för medtagen. Även denna var svart.

Åh så trött jag är nu. Någon har ju varit ständig vakt i tre dygn. Ska ställa klockan med jämna mellanrum för att titta till dom i natt också för säkerhets skull men allt ser lugn och fint ut precis som det ska. Men det var då stora puppisar denna gången.
Det är mycket som kan gå fel vid förlossningar :( Var med om detsamma på flera lamm förra året. Alltid lika sorgligt när livsdugliga små knoddar faller på målsnöret sas. Skönt att hon har tre andra att ta hand om!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 134
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 534
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 785
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar