VM i hoppning

Hackamore och bett är i sig en ganska snäll betsling. Den verkar ju ofta mindre i munnen.
Har tom sett nån som haft kandar med gag på bridongen. Den hästen måste vara rejält stark.

Ja jag syftade mer på att betslingen kan bli precis hur som helst, inte att just hack + bett var det värsta tänkbara. Kandar med gag lät ju.. intressant.

And we're on!

Börjar redan vara nervös. Hoppas Gotha räcker över de där stora oxrarna nu. Hon kan ju bli lite kort ibland.

Är jag ensam om att tycka att Lotta är värdelös som kommentator ?

Hela dagen igår tjatade de om de tre sista oxrarna , tyckte själv det såg ut som oxer in räcke ut och sen oxer, men de gick på om de tre sista oxrarna ... Kollade till slut på banskissen och mkt riktigt va de oxer-räcke och sen oxer... Och Lotta snackade ju tom om att hon gått banan :confused:
Sen "jag kan inget om stammar" på var å varannan häst, eller "jag kan inte de reglerna" MEN KOLLA UPP DÅ !!!
Hon ska ju för sjutton va EXPERTkommentator... Visst sitt gärna å säg att du inte vet saker och ting i stället för att hitta på men de har ju internet där de sitter.... :meh:

Är jag ute och snurrar nu men red inte Kevin Staut sist i det franska laget igår?
Man kan alltså byta startordning inbördes mellan omgångarna?

Ämen näe. Tråkigt :( Blev ju livrädd när de sa "vattentramp" där, stirrade verkligen på bakhovarna och gjorde segergest när hon inte klev i vattnet

Hjälpte ju på Sydafrika iaf. Om de nu var ett hot ens. Håller mer Lotta om att det inte är så mycket otur som orutin och helt enkelt inte tillräckligt bra ridning. Detsamma gäller väl Saudi, men det är ändå roligt att se att de har lag med. Det är väl länder som inte har sådär superstor hästsport inom hoppning.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 416
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 287
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 724
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
704
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama