Visning av hus

Sv: Visning av hus

Tack alla!

Djuren ja, de måste ju väck över de dagarna alltså, marsvin i det här fallet men självklart kan det finnas de som både tycker det är ofräsht och de som är allergiska.

Resten ni nämnt känns det som att jag har koll på, det är nyrensat iom fotograferingen igår (inget på hemnet än... väntar otåligt) och tanken är ju att det inte ska krypa ut så mycket pryttlar under de närmaste veckorna. Dessutom ska jag ju bli sambo så många saker måste bort ändå som det blir dubletter av, lika bra att bli av med redan nu!

Eller så hade man kunnat flytta väggen helt och hållet till väsnter om fönstret eftersom klädrummet har ett fönster till vänster från där bilden är fotad. Men som sagt, de kan inte ha tänkt.

*kl*

Bara man gömmer undan (läs: tar ut ur huset) alla saker som är lite väl personliga så blir det nog bra. Nakenporträtt, vuxenleksaker, den stora samlingen porslinspingviner.. Och gärna dom flesta fotona också. Var på en visning för ett tag sen där säljaren själv visade, vilket blev lite jobbigt eftersom vi fick en släng av artighet och inte snokade under sängen/bakom kylskåpet/i garderoben... I det huset var det också fotografier, överallt. På toaletten, i köket, i hallen, i pannrummet, fotoramar över hela matsalsbordet. Galet mycket foton!

Ska dock göra ett besök igen och ta med någon som kan distrahera säljaren undertiden vi snokar :o

Oooh, nu är det ute på Hemnet, så spännande! Bilderna blev bra även om jag kunde önskat lite annorlunda på några.

Det spelar väl egentligen ingen roll men att det är välstädat och frächt gör ett bättre intryck och känsla. Jag har varit på visning där kaklet i duschen var så smutsigt att man undrade om det var skadat eller mögligt. Det höjer ju verkligen inte intresset... Jag vill inte heller ha för mycket grejor ivägen, men gärna mööblerat ändå för att se ungeför vad som rymms.

Mycket bra är om det finns en mäklare som faktiskt är insatt och kunnig om objektet.

Plocka bort personliga foton
Plocka bort krimskrams

Vad gäller personliga foton så känner jag mig som en inkräktare när jag tittar på hus där det är foton på hela familjen. Krimskrams gör att jag får svårt att visualisera mig hur jag skulle kunna göra hemmet till mitt eget.

Visa inte huset själva, det är en pina att titta igenom ett hus där ägarna sitter och tittar på en. Ha en bra mäklare. Jag och killen tittade på ett hus, vi var ensamma på visningen och mäklaren gick med oss i varje rum oc sa hur bra allt var samt stod och stirrade på oss. :eek: vi gick ganska fort:angel:

Fy farao, jag vill ha en mäklare som hälsar oss välkomna, berättar lite om huset och sen säger "titta er omkring och ställ gärna frågor" sen försvinner mäklaren ut i köket eller nåt så man kan gå i lugnan ro och prata. Det får gärna vara lite bakgrundsmusik så det inte blir så tyst!:)

Musik har jag inte tänkt på! Men om det blir många som kommer så kanske det mer stör?

Och jag skulle bli fundersam på vad ni försöker dölja med musiken, tex bulller från något utomhus eller någon maskin inne?

Jag och killen tittade på ett hus, vi var ensamma på visningen och mäklaren gick med oss i varje rum oc sa hur bra allt var samt stod och stirrade på oss. vi gick ganska fort

Sånt är jag fullkomligt immun mot. Mäklaren ska ju liksom inte bo där med oss sen....

Ja fast man vill ju veta hur det låter i huset. Är det maskiner som bullrar, ex. luftvärmepump så är det bra att veta hur mycket den låter. Och hur mycket låter trafiken från närliggande vägar. Sånt tycker i alla fall jag är viktigt.

Knäpptyst och obekvämt är bättre än myspysigt med den där låten som du fullständigt hatar...

*knapplån*

Märkliga saker som ni bryr er om.
Jag vill upp på vinden och se att inte taket läcker och veta om vatten och avlopp fungerar som de skall.
Och så vill jag ha en fuktmätning utförd om det finns en källare.
Annars så kan jag ju inte avgöra hur mycket som jag skall bjuda.

KL
Oj det var lite olika bud här om hur det ska vara. Mitt kommer också ut inom kort och jag har väldigt svårt att bestämma hur jag ska presentera det. Ska jag köra med gamla trick som nybakatdoft och färska blommor eller ska jag köra den sterila varianten ( som stämmer mer med hur jag egentligen lever ). Mitt hus är så odekorerat att folk tror att jag nyss har flyttat in. Jag har absolut inget krimskrams, inga krukväxter, tomt på väggarna ( inga hål och krokar heller) och bara rullgardin i de flesta rummen. Kanske jag borde mysa till det lite? Huset är ganska nyrenoverat så jag har tyckt det är onödigt att förstöra den fräscha finishen med tavelkrokar och märken efter blomkrukor på fönsterbrädorna. Tänker jag fel ?

Nej, inte mysa till. Håll det rent för då är det lätt för köpare att se hur det skulle fungera för dem.

Färska tulpaner i en vas är en lagom nivå. Och absolut inte nybakat eller doftljus för då funderar köparna bara på hur mycket mögel det egentligen luktar, om du nu behöver doft-kamouflera ditt hem.

*knapplån*

Märkliga saker som ni bryr er om.
Jag vill upp på vinden och se att inte taket läcker och veta om vatten och avlopp fungerar som de skall.
Och så vill jag ha en fuktmätning utförd om det finns en källare.
Annars så kan jag ju inte avgöra hur mycket som jag skall bjuda.

Det handlar väl inte om saker som man tycker är viktiga när man tittar på hus utan om vad man kan göra för att ge bästa möjliga intryck när man vill sälja sitt hus.
Jag tror de allra flesta precis som du bryr sig främst och husets skick men man kan ju inte komma undan att ett "första intryck" kan påverka ganska mycket.

Jag kan i alla fall säga att jag blev rätt häpen när jag var på besök i mitt gamla barndomshem, därför att alla rummen verkade på något mystiskt sätt mycket större....?

När jag kommenterade det så sa kvinnan att det berodde på att de hade nättare och luftigare möbler än vad som var tidigare.
Mina föräldrars möbler upplevde inte jag som stora (kanske jag var hemmablind), men jag kunde inte tro att det skulle göra så pass stor skillnad.

Så ett tips är väl att behåll lite mindre storlek på möblerna och ut med de större/kraftigare.

Liknande trådar

Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
923
Senast: Pilot
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 272
Senast: Lisen82
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 269
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 437
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar