Visning av hus

Sv: Visning av hus

Märken efter blomkrukor? Du ska ju inte ha läckande blomkrukor?
Jag hade gärna sett minst en blomma i varje fönster i alla fall, orkideér är superfina och vill du inte ha kvar dem kan du ju antingen använda dem som gå-bort-present eller ge dem till de som köper? :)

Nej så klart :)läckande blomkrukor är ju ingen hit. Faktum är att jag faktiskt har införskaffat lämpligt antal krukväxter till visningen. Alla i nya krukor för att slippa eventuella smutsmärken. Sen var jag noga med att det var sådana som klarar sig ett bra tag utan omsorg eftersom jag varken har tid eller kunskap att pyssla med sådana små krukvänner.

Fast: jag skulle säga att det beror på vad det är för fönster? Men så är jag färgad av att springa på visning i tjugotalshus med stooora vackra gamla fönster och även om jag nu lyckats fylla våra stooora fönsternischer som jag aaaaaldrig skulle ha saker i så är ändå stora rena fönsternischer en selling point för mig (och att döma av de budgivningsrace jag var en del av betydligt fler än mig). :)

Så stora fönsternischer har jag väl inte men väldigt vackra spröjsade fönster (huset från 1925,stadsbebyggelse ). Nu blev jag velig igen, kanske ska ställa det införskaffade blomstren på några bord i stället.

Det beror såklart på hur fönstren ser ut o.s.v. men ja, jag lutar nog åt att ha ngn form av växter men ngn annanstans än i vackra spröjsade fönster. Jag var lite ironisk med våra stoooora (de är fullt normalstora tror jag) p.g.a. att det alltid påpekades i alla prospekt och på alla visningar. Våra är inte ens spröjsade, bara höga och gamla - spröjsade och vackra gamla fönster bör framhävas - inte döljas bakom en krukväxt. Tycker jag. :)

*knapplån*

Märkliga saker som ni bryr er om.
Jag vill upp på vinden och se att inte taket läcker och veta om vatten och avlopp fungerar som de skall.
Och så vill jag ha en fuktmätning utförd om det finns en källare.
Annars så kan jag ju inte avgöra hur mycket som jag skall bjuda.

Men det här avgörs ju efter besiktningen. Skulle något inte vara ok så får priset justeras därefter. Skulle du kräav fuktmätning på min nydränerade källare t.ex.?

Så stora fönsternischer har jag väl inte men väldigt vackra spröjsade fönster (huset från 1925,stadsbebyggelse ). Nu blev jag velig igen, kanske ska ställa det införskaffade blomstren på några bord i stället.

De tips jag fått iaf om fotograferingen är att inte täcka ljusinsläpp med blommor.

Ja.
Nydränerad kan bero på tidigare problem.
Så jag vill veta att problemen är borta alternativt inte har funnits.

Besiktning vill jag också ha men köparens undersökningsplikt upphör inte för att där finns en besiktning.
Så jag vill undersöka.

Liknande trådar

Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
923
Senast: Pilot
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
8 272
Senast: Lisen82
·
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
28 29 30
Svar
597
· Visningar
53 270
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 437
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar