Virus på mobilen?

tanten

Trådstartare
På WhatsApp ramlar det in erbjudanden från vänner. Lidl erbjuder 500 kronors presentkort. Antar att det är virus. Men behöver jag göra något med mobilen? Eller klarar jag mig om jag bara raderar?

Har genom ett långt datorliv varit noga med visurskydd på datorn, men på mobilen har jag inte ens tänkt på det.
Tips och råd tack!
 
På WhatsApp ramlar det in erbjudanden från vänner. Lidl erbjuder 500 kronors presentkort. Antar att det är virus. Men behöver jag göra något med mobilen? Eller klarar jag mig om jag bara raderar?

Har genom ett långt datorliv varit noga med visurskydd på datorn, men på mobilen har jag inte ens tänkt på det.
Tips och råd tack!

Jag funderar också på om jag har virus på mobilen.. men det är för att markören kan hoppa mellan ord när jag skriver av sig själv och ibland när jag rör vid skärmen så bildas ett ritat streck efter där jag dragit med fingret, ibland med någon stjärna eller glitter som försvinner snabbt? Detta kommer bara upp ibland.
 
Jag har aldrig fått reklam på Den appen. Nu när jag bytte mobil får jag massa reklam via sms dock.
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 008
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 007
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp