Sv: Virka

När jag virkar mössor börjar jag alltid uppifrån, och avslutar inte förrän mössan är så lång som jag vill ha den. Enklare blir det inte!
 
Sv: Virka

Ehh... Vaddå enkelspårig? :angel: Kan man alltså göra annat av mormorsrutor? ;)
Fast filt till mig själv skrev jag ju att jag inte behövde... :D Men nu när du säger det så minns jag att jag sett sjalmönster med rutor... och att göra fodralet av rutor kan ju bli skoj!

Får se vad jag hittar för garner när jag väl lyckas ta mig till garnbutiken! :)

Vastar, mossor (mest for sma barn), trojor, kjolar, vaskor... hundtacken!
 
Sv: Virka

mitt senaste fardiga storre projekt.. ehum..
DSCF3489.jpg
 
Sv: Virka

KL på mig själv. ;)

Avslutade en bebisfilt i Drops Delight häromdagen.

filt-1.jpg


(Nej, den blivande mamman är troligen inte i denna virktråden och snokar. Och är hon det: Var snäll och verka överraskad när du väl får paketen, är du snäll! ;))
 
Sv: Virka

*knapp*

Har krokat klart mitt ipadfodral nu (tog ett tag innan jag fick tummen ur att virka ihop bitarna som blev fram o bak.. :p ). Måste fortfarande fixa någon stängningsanordning men inte bestämt mig för om jag vill ha knappar eller hur jag ska göra det. Är riktigt nöjd! Kroka är jättekul! :D Ska försöka mig på att kroka en mössa men behöver en dubbeländad nål då, eller vad de heter. :p

11f7ca82.jpg


9926df38.jpg
 
Sv: Virka

Vad snygg, Lizan!! Hur krokar man? Väldigt fint garn var det också. Ska fortsätta med de tråkiga mormorsrutorna nu...SNART är kjolen klar!
 
Sv: Virka

Jag blev väldigt nöjd med garnet faktiskt! :D Första gången jag gick in i den garnbutiken och föll för det första garnet jag såg... :rofl:

Det finns beskrivningar lite runt om på nätet hur man krokar, garnstudio har filmer tex! :) Det är enkelt, både att förstå och sen göra! Men vill man göra lite större stycken behöver man en längre nål än vad vanliga virknålar brukar vara...
 
Sv: Virka

Hjälp!

Jag vill göra ett par shorts som ser ut som dem på bilden, men hittar inte spets någonstans som ser ut som den på bilden (eller liknande), det borde väl gå att virka istället?

shorts_186347949.jpg
 
Sv: Virka

Kl

Nu har jag äntligen kommit igång med virkningen igen efter ett uppehåll på ett drygt år när lilla sonen kom. Men nu åker jag buss till jobbet och har inspirerats av att virka en kofta från drops med garnet colorful "Fanasy color" från Schachenmayr.

Jag hade sån himlans tur att när jag var till lokala garnbutiken hade ägarinnan virkat upp koftan och den hängde där på en docka - redo att provas! Så nu vet jag att jag väljer rätt storlek också. :D Himla fin var den!

Kofta:
2-1.jpg


Garn:
article19895124.jpg

Garnet är inte alls så skrikig i färgen som på bilden så jag hoppas den ska ge glädje med de pigga färgerna.
 
Sv: Virka

Åh så fin! Nu blev jag sugen på att virka ngt till mig själv också!

Kul att se att det händer saker i den här tråden! Var länge sedan jag kikade efter sist... Återkommer snart med vad jag har pysslat med sedan sist! :D
 
Sv: Virka

Nu sjka vi se då... Strax efter att jag senast skrev i tråden (mars 2011) föddes vår lilla dotter, och sedan blev det inte så jättemkt virkat förra året... :angel:

Men vi hann med lite barbiekläder...
mars%2B2011%2B019.jpg


Ytterligare ett par babymössor, här är en...
mars%2B2011%2B024.jpg


varsitt par "juliga" tossor till barnen
november2011%2B220.jpg

december%2B2011%2B045.jpg


och en mormorsrutefilt av restgarner.
dlecember%2B2011%2B302.jpg
 
Sv: Virka

...och det här är vad som blivit gjort hittils i år.

en barnvagnsmobil
december+2011+292.jpg

två babykoftor
december+2011+442.jpg

december+2011+412.jpg

och en ganska ful mössa, men den skulle se ut så här, dottern har själv bestämt. ;) Hon älskar den, och det är väl det viktigaste kanske.
iihuy.jpg
 
Sv: Virka

Oj vilket proffs du är! Jättefina saker!

Ewa-Lena, du får uppdatera oss hur det går med koftan.

Och grattis till tillökningen, till er båda (nordsvensken och E-L)! :laugh:
 
Sv: Virka

Tack så mycket! :)

Jo du, det märks att det var ett bra tag sen man läste en beskrivning. Har fått riva upp ett helt nystan pga missförstånd. Men men, jag får väl glädjas åt än mer tid till arbetet. ;) Tur att de skriver ut hur mångamaskor/luftbågar man ska ha efter ett varv.

Annars går det bra, jag tycker färgerna är fina och jag tror det ska gå rätt fort att få till den. Du då, har du nåt nytt på gång?
 
Sv: Virka

Jag gör ytterligare en Tony Irving-sjal (hur många kan man GÖRA egentligen!?) osm jag nog ska ha att ge bort. Och så har jag gjort 30 nya mormorsrutor som ska bli ytterligare en bebisfilt åt en annan framtida bebis i bekantskapskretsen. :laugh:

Nästa sjal jag ska börja på blir nog efter detta mönster: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=130&d_id=32&lang=se

Och så är jag sugen på att göra en filt till dottern: http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=40&lang=se
 
Sv: Virka

Tror båda alstren blir fina.:)

Jag virkade en Tony Irving-sjal för något år sedan. Bra virkning när man inte vill använda hjärnan (ursäkta), men tycker att det finns finare och roligare mönster än det hos t.ex. Garnstudio och på Ravelry.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp