Sv: Virka

*knapp*

Hittade väldigt billiga garner i en affär med lite allt möjligt, och det var ganska härliga färger dessutom, så jag råkade köpa med mig ett gäng hem. :D

Började egentligen virka på en rolig färgglad elefant till en kompis dotter som fyllde år, men hann inte klart till hennes kalas igår... Så idag började jag istället virka till mig, vilket jag inte borde göra ändå eftersom jag håller på och stickar en halsduk till mig som jag egentligen jättegärna vill ha klart... :p Men kunde inte låta bli! :D

Hittade lite bilder på sjalar av "japanska blommor" och bestämde mig för att testa. Visserligen bara 3 färdiga blommor, men tror det blir bra! :D Jag gillar verkligen färgerna också! :)

(Jo, den med rosa längst ut blev lite fel... ;) )
3E445109-9807-43AE-BD7B-A14C686F94F6-7933-00000FC95613AD32.jpg
 
Sv: Virka

+chiara: tack! Nu har jag blivit lite förtjust i den själv så jag vet inte om jag vill ge bort den :angel: Oavsett är inga av våra kompisars barn i rätt storlek än så jag hinner fundera vad jag ska göra med den.

Nu håller jag på med ett nytt projekt. Ännu en tröja till baby, fast denna gång i en ny modell.
 
Sv: Virka

*kl*

Har virkat (och stickat) mkt tidigare och känner att det kan vara kul att börja på nytt. Speciellt nu när jag har gått och blivit så förbaskat rastlös att jag inte ens kan sitta i soffan och titta på favvo programmen utan att pilla med annat. Så kom att tänka att virkning hade ju varit perfekt sysselsättning!

Behöver även en ny mössa och halsduk till hösten/vintern så då passar det fin fint, tänkte mig något med stora maskor och i någon härlig höst färg.
Gärna mkt färg men inte skrikigt, har rött hår med så bör ju vara något som passar till håret :angel:

Men har inga ideér på mönster alls, tidigare har jag bara virkat på utan något som helst mönster. Så känner att det kan vara kul att lära sig något nytt och testa lite.
Så ni får mer än gärna komma med ideér! Vill gärna ha en tub halsduk.
Har noll koll på garn, så skicka gärna pm på butiker som är vettiga med bra pris :) Antar att det inte är okej att skriva här?

Kikat igenom lite här och ni alla är fantastiskt duktiga! :bow:
 
Sv: Virka

KL*


I helgen ska jag åka och virka hemma hos farmor:love: får se vad det blir, funderar lite på en supermario svamp, totoro eller börja med en hjärtekatt. Blev sugen på att bidra till det fina projektet:)
 
Sv: Virka

Jag skulle vilja göra african flowers.. väska, halsduk eller ngt.. har påbörjat detta projekt flera ggr men det är ngt som gör att jag inte fattar hur jag ska göra dessa flowers. Jag har inga problem med att virka men detta är ngt som min hjärna inte tar in :( De är ju så fina.
 
Sv: Virka

Den där beskrivningen brukar jag följa.. en väninna till mig hade virkat en gardinkappa med just african flowers på, sååå fin :) Men men ngn gång kanske jag får till det.
 
Sv: Virka

Blev 2 stycken traditionella rödvita supermario svampar och en ljusgul supermario kantarell :angel: blev väldigt nöjd eftersom det är det första jag någonsin virkat.
 
Sv: Virka

Nej mönstret är från en bok "fina kläder till barn" av Sue Whiting. Lite har jag själv ändrat på mönstret då ärmen egentligen ska vara lite längre och det ska vara en uddkant men jag hade inte tillräckligt med garn så jag "fuskade" lite. Använder ofta mönster från den boken eftersom de är väldigt lätta och snabba mönster. :)
 
Sv: Virka

Hejhopp!

Har funderat ett tag på om jag ska till o börja virka igen (har virkat lite förut när man gick i skolan men det är ju några år sedan nu).
Och har nu kikat runt lite på olika mönster o sånt. Fastande bla för denna:Sjal
Min frågor till denna är då: Kan denna vara ett bra "första" projekt eller kan det vara svårt för en nybörjare?
Fråga två är; hur mycket garn behöver man? Fattar inte hur man räknar ut sådant ännu, någon som vill/kan hjälpa mig?
Tänkte kanske om man kunde köpa typ detta garn? OM i så fall, hur många lär jag behöva då? :p
 
Sv: Virka

På beskrivningen står det att det går åt 100g av DROPS KID-SILK från Garnstudio och det garnet du funderar på är på 50g så det borde räcka med 2st. Men jag brukar alltid få för lite garn så jag hade köpt 3st för säkerhetsskull plus att de kostar inte så mycket på rusta :D
 
Sv: Virka

Okej, då var det som jag trodde då :) Vart så förvirrad när jag klicka runt där på deras garner o uträkningar :p
Tack för hjälpen.
 
Sv: Virka

Jag är förresten själv sugen på att virka en sjal. Jag har hittad en som jag vill göra. LÄNK Problemet är dock att sidan är på ryska :D Min webbläsare översätter sidan åt mig och resten får jag väl gissa mig fram till. Men jag vill kolla om ni gissar samma som mig. I diagrammet gissar jag på att pricken är luftmaskor, det lilla v är fastmaskor och korset måste var stolpar. Jag tycker det ser ut att vara enkla stolpar på bilderna. För inte kan det vara dubbelstolpar?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 457
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp