Sv: Virka

Äntligen har jag skärpt till mig och börjat uppdatera min blogg så jag kan lägga ut bilder igen. Jag har i sig legat i latsidan med det mesta så jag jag har inte virkat så mycket men detta har jag gjort:

tumblr_llqopnb5ZN1qgkp2h.jpg
nästan samma som koftan jag visat tidigare men har gjort lite egna ändringar

tumblr_llqoau3XD71qgkp2h.jpg

Halsduken hann jag använda två-tre dagar sen kom vår värmen ;)
 
Sv: Virka

Tack, och vilken fin liten kofta Crolin!

Nu ska jag börja virka mobilfodral som min kompis gör och säljer till förmån för barncancerfonden. Har lite kvar av den kvaliten hon virkar i.
 
Sv: Virka

*knapp*

Vet inte om någon tipsat om detta tidigare i tråden, men jag tycker det här är en fantastiskt viktig virkning:

http://hjartekatten.blogspot.com/

Jag virkade endast lite i slöjden på högstadiet så det är ju 15 år sen, men sen jag snubblade över den bloggen har jag gett mig sjutton på att lära mig virka lite och nu har jag faktiskt gjort min allra första hjärtekatt! :love:
Den är inte perfekt och jag har fått sy på ett par knappar för att dölja lite fel, men den är verkligen virkad med kärlek och omtanke till ett litet hjärtsjukt barn!
 
Sv: Virka

Men åh så rara små katter! Härligt att se hur många som virkats, hoppas barnen blivit glada! Kanhända försöker jag mig på en också... :)

Annars har jag i samband med flytt hittat massor av tyger som aldrig kommer att användas mer men som har fina färger. Funderar på att göra mattrasor och prova virka med dem. En stor korg intill soffan, för tidningar eller kanske pågående virkning är min tanke. Nån som testat, hur breda remsor ska man ha, vilken storlek på virknålen behövs..?
 
Sv: Virka

*knapplån*

Hur går det för er där ute?

Mina virkningar ligger lite på is för tillfället, men kommer garanterat igång igen i september, när skolan är igång. Det är lättare att virka på en föreläsning/rast än vad det är att sticka, tycker jag.
 
Sv: Virka

Sådär! :p Har massa garn nu men gör ingenting med det! :crazy:

virkade en handledsvärmare, men har inte kommit så långt som att börja på den andra... Och till dem tänkte jag virka någon sjal... blev inte helt nöjd med den jag gjorde i USA, fomen blev inte som jag tänkt... Så nu måste jag gå igenom alla sjalmönster jag kan hitta igen och se om jag hittar något bra...

Någon som har tips på något inte alltför krångligt sjalmönster, där sjalen går att ha som en mysig halsdukssjal när det blir lite kallare? Ska funka med garn som skiftar i färgerna också...
 
Sv: Virka

*knapplån*

Hur går det för er där ute?

Mina virkningar ligger lite på is för tillfället, men kommer garanterat igång igen i september, när skolan är igång. Det är lättare att virka på en föreläsning/rast än vad det är att sticka, tycker jag.

Jag blandar virkande med stickande så det går sakta framåt. Inga egna bilder till den här tråden heller, men en kofta i blå Drops Safran (http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=120&d_id=33&lang=se) väntar på att få ärmarna ihopsydda och få knappar. Min kofta är enfärgad, utan volang och med lite längre ärmar.

Virkar sporadiskt rutor i grön/gul/orange Drops Fabel till en pläd, http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=130&d_id=6&lang=se, och har fått ihop ca 20 rutor. Återstår 30-40 till för att få en tillräckligt stor pläd.
 
Sv: Virka

Har spenderat mycket tid bland deras sjalmönster! Finns ju så många att man blir tokig! :D

Den stickade du länkade till var ju :love:
De två virkade ser ut att vara liknande i formen som den jag gjort, som jag inte riktigt trivs med... proportionerna är inte riktigt rätt tycker jag på nåt sätt... :p
 
Sv: Virka

Jag är igång efter ett sommaruppehåll! :) Virklusten dök upp helt plötsligt och jag har nu påbörjat just en sjal. Tyckte den såg lite skrämmande avancerad ut från början för en nybörjare som mig, men det går förvånansvärt bra! Kan dock konstatera att OM man virkar fel så är inte mohair trevligt att försöka repa upp... så jag försöker undvika missar.

Hur går det för er andra?

Den här sjalen är det jag håller på med:
http://www.marks-kattens.se/stickat/monster/monstervirkad-sjal-0
 
Sv: Virka

Jag märkte också att de där som ser så väldigt avancerade ut inte alltid är det! :D
Men den ser jättehärlig ut! :love:


Själv har jag hittat en som jag trodde skulle vara plättlätt, men förstår inte alls vad beskrivningen betyder.. :rofl: Får forska lite på virkskolan så ska det säkert gå att lösa... har ju ett multifärgat garn, så jag tror den här kan bli snygg...
http://garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=109&d_id=5&lang=se
 
Sv: Virka

Men vilken härlig mössa! Det kanske blir mitt nästa projekt, hösten är ju snart här och jag har nog sett höstens modereportage fulladdade med stickade accessoarer...

Var i mönstret har du fastnat? Kanske jag kan ge lite hjälp, som glad amatör. :)
 
Sv: Virka

Ja mössan är också helt :love:

Jag har kört fast redan i början, hänger inte med på förkortningarna... Eller vänta nu... nu läste jag lite till... Är sjalen stickad och inte virkad? :o
Ojojoj... Behöver lära mig att kolla efter lite mer noga tror jag...
 
Sv: Virka

Haha, ja, då förstår jag att du blev förbryllad över mönstret..! :D

Du får satsa på både mössa och sjal, jättefina! :)
 
Sv: Virka

Har väl ändå tänkt att jag måste börja sticka också, för vissa saker blir ju helt enkelt snyggare stickade än virkade... Så jag får kanske göra det... Fast jag gillar virkningen mer så jag vill virka så mycket jag kan och sticka så lite som möjligt... ;)
 
Sv: Virka

Samma här, jag slappnar av på ett annat sätt när jag virkar, det kan jag liksom göra i knäet - eller på magen, om jag ligger i soffan. :D Stickar jag så flaxar jag med armbågarna och nja, det känns inte bra. Ingen känsla liksom.

Fast som du säger, vissa saker blir bättre stickade. Så kanske, en vacker dag, får jag lov att lära mig hur man gör. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp