Sv: Virka

kl

Lite bilder på mina senaste virkningar. Den första virkade jag till min systerson och den andra gjorde jag bara för jag ville ha en egen. ;)

dsc_8696.jpg


dsc_8710.jpg


dsc_8808.jpg


dsc_8813.jpg
 
Sv: Virka

*dör*

Jösses så söta!! :love:
Har du receptet på hur man lagar till dem? ;) Typ mönster, garn och nål.

Nu kanske det är någon som lagt ut någon sida med mönster på alla dessa söta djur och i så fall får jag titta igenom tråden igen. :)
 
Sv: Virka

Ljuvliga!:love:

Kl

Jag gör något fel med min pläd. Usch, vad det stör mig. Tror att jag gör fel när jag gör nertag i dubbelstolpar på något vis (har lärt mig virka på youtube, mer eller mindre). Hur gör ni? Var stoppar ni in nålen? I det stora hålet, eller bara i de två maskbågarna? (hoppas det går att förstå:))
Det som händer är att jag får en maska för lite i aktuellt varv, fast varvet innan är rätt, så jag misstänker på något vis att jag inte ska göra nertag "mellan" maskorna, i det stora hålet, men jag lyckas inte googla någon video där jag ser bra. Varven där nedtaget träs bakifrån och runt stolpen i varvet innan (bakre reliefstolpe/double backpost) blir rätt.

Imorgon går jag förbi garnaffären och ber dem rädda mig, men jag vill ju virka nu, ju! Är det någon som har tips?
 
Sv: Virka

Garnaffärskvinnan räddade mig, så nu ska jag hem och virkavirkavirka hexagoner i nougatfärgad babyalpacka. :D
 
Sv: Virka

Jag missade att göra nedtag både runt och i luftmaskan som utgör hörn på hexagonen. När jag väl hade gjort en stolpe runt luftmaskan dolde stolpen luftmaskan så att jag hoppade över utan att jag såg det och fick en stolpe för lite. Så enkelt men ändå så svårt.

Lite små-ot
På tisdag ska garnaffärskvinnan ha stickkväll och jag tänkte gå dit för att lära mig lite. Sist jag provade var jag typ 11 år och hade tänkt sticka en halsduk men det blev en sovsäck till en 10 cm lång docka i stället... :p
 
Sv: Virka

Så jäkla söta! :love:

Är det svårt att virka såna?
Folk säger nej, men jag vet inte om jag tror på det... :D
 
Sv: Virka

Aaaahhhhhh! Jag blir galen! På sista varvet på min klänning tar garnet slut! Så vansinningt irriterande, och inte hinner jag in till Uppsala på evigheter heller. Buäääää. Behöver några meter bara....
 
Sv: Virka

Allas figurer är väldigt coola!

Nu äntligen är klänningen färdig, var tvungen att skaffa nytt garn två gånger! :mad:
Här kommer en bild:
Virkatoklart.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Virka

Fin! Det var mödan värt verkar det som. :)

Kl
Idag har jag haft garnfrossardag. Vann
123056248_2.jpg
på tradera och så ramlade jag över underbart grågrönt lingarn på rea.
photo.php
Det ska få bli en sjal sedan när pläden är klar. Den framskrider som den ska, i sakta mak. Nu är 1/3 av hexagonerna klara.

Jag fick den här kalasfina virkväskan i födelsedagspresent, med fack för garnet, nålarna, mönstren och en liten hälla som det garn man virkar med just du kan löpa genom. Gillar den tokmycket!
home.php
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp