Sv: Virka

Jaa känns mycket mer lockande att skjuta på stickandet ja... :D


Så jakten på en virkad sjal som blir fin med ett flerfärgat garn fortsätter... :p
 
Sv: Virka

Jag körde med vad jag tyckte var lämpligt garn och lämplig virknål och den blev ganska kompakt, skulle använt större nål. Men det syns ju egentligen rätt snabbt, jag var bara lite för het... och när jag insåg det så hade jag kommit så långt så jag körde vidare. Den passar bra för kalla vinterdagar iaf. :)

Vilket garn har du? *nyfiken*
 
Sv: Virka

Påbörjade den sjalen lite snabbt men tyckte inte det blev bra... Tycker inte att stolparna blir snygga, vet inte om jag gör fel eller om det bara inte passar det här garnet... Hade ett liknande garn som jag gjorde en sjal med, blev inte 100% nöjd med den heller... Hmmm...
 
Sv: Virka

Vilken sorts garn är det, material? Tjockt eller tunt? Min gjorde jag i nån sorts melerat garn, tror det eg var menat till raggsockor men jag blev så förälskad i färgerna... och jag kan inte sticka raggsockor. :p

Men stolparna blev snygga! :)
 
Sv: Virka

Jag har sett bilder på flera sjalar som är i melerat garn som är jättefina.. måste virka knasigt... :(

hittade lappen till ena garnet i alla fall, merinoull är det visst.. tog en bild också... :p
84f2018d.jpg
 
Sv: Virka

Nu hittade jag ett lite annat mönster men fortfarande med stolpar och jag tror att jag kanske borde haft en mindre nål men tycker ändå att det blir ganska bra, så jag kör på! :p
 
Sv: Virka

Åh vilket härligt garn! Gillar när det är inte bara ton-i-ton utan kontrastfärger. Du får lägga in en bild när arbetet fortskrider, jag är nyfiken! :)

Själv har jag kommit en bit på väg, trekantsjal som är kanske 60 cm lång nu. Men för varje varv så blir den ju bredare, så det går saktare och saktare... men å andra sidan blir jag mindre beroende av mönsterläsning, det är skönt!
 
Sv: Virka

Kör du också kärleksknutar? Jag har blivit beroende av att virka sjalar...

Och så har jag virkat lite handdukar...
En till mig själv:
188266_10150261958774753_743634752_7496943_1359590_n.jpg


En till en kompis:
293345_10150278626709753_743634752_7674798_3403656_a.jpg


Och så en filt av restgarn till en bebis på annat håll i världen, via tidningen Dagens kampanj Värma liten:

314563_10150288108329753_743634752_7762151_457741_n.jpg


Sådana här sjalar har jag dille på:
261974_10150240008304753_743634752_7274137_7655370_n.jpg
 
Sv: Virka

Håller med, så fin den röda sjalen var! Jag har provat kärleksknutar men fick det inte riktigt att funka... kanske ska försöka igen? Kanske det blir mindre snett och vint... :)

Mormorsrutor är himla fina, funderat på en filt till soffan i vita och grå toner. Har sett nån som virkar fast rutorna under arbetets gång istället för att sy ihop sedan, det verkar smidigt. Har nog postat bild på den här sjalen från Odd Molly tidigare i tråden, men åh, visst blir man sugen att testa på en sån..??

m11-168-674-9004-back-2-10.jpg
 
Sv: Virka

Ja, jag tror det. Det är verkligen en guldgruva, kan bläddra länge bland deras mönster!

Vad jag gillar med bilden ovan är hur rutorna är fästa i varandra, och så tofsarna såklart. Tycker det kan vara lite svårt att hitta bra färger, men förr eller senare så ska jag slå till på en sån. :)
 
Sv: Virka

Såhär ser förresten början på min nya sjal ut.. Har inte hunnit göra så mycket än men jag känner mig väldigt nöjd och tror att den blir hur fin som helst när den är klar. :)

72282b9d.jpg
 
Sv: Virka

Det ser ju precis ut som den sjal jag började på igår! :laugh: Jag började på en "tony irving-sjal".

bild.jpg


Jag använder drops delight-garn.
 
Sv: Virka

Så snygga, både lizan och jacko! :) Tyckte den sjalen var ett rätt skönt virkprojekt, kunde ju nästan virka och se på tv samtidigt när jag väl fick in rytmen. ;)

Jag är klar med min sjal, det gick fortare än jag trodde. Sitter nu med virknålen i handen och känner mig sysslolös... letar nytt projekt. Men vet inte vad jag ska hitta på... en mössa och halsduk kanske? Vantar? Snart är kylan här..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp