Sv: Virka

Oj, en klänning! Imponerande, och inte så lite spännande, blir nyfiken! :)

Jag fick en virkcraving idag så jag smet in och köpte lite kid mohair som ska bli en liten vårscarf. Köpte även ett fantastiskt vackert lingarn, blev förälskad i färgen men vet inte riktigt vad jag ska göra av det. De flesta verkar virka disktrasor, men det kändes lite trist... smycken kanske? En hatt?

Har även spanat in en jättesnygg vedkorg i virkat 2mm läderband, som kan funka som tidningskorg eller varför inte till pågående virkprojekt. Vill göra, vill ha!
 
Sv: Virka

Jag har virkat tre stycken mössor nu! Och fått beställning på en till! Men nu vill jag försöka lära mig sticka också!
 
Sv: Virka

Ja, du länkade tidigare ju, sorry förvirringen... jättefin klänning. Hoppas på att få se resultatet! :)
 
Sv: Virka

kl

Här är min senaste virkning:

dsc_8802.jpg


dsc_8793.jpg
 
Sv: Virka

Klart ni ska få se. Jag tror, nu när jag virkat med alla färger, att den kan bli bra! Bara passformen blir bra. Virkfastheten är av någon anledning väldigt mycket skummare än stickfastheten. Jag stickar löst, så jag brukar ibland behöva ett halvnummer tunnare stickor. Men här fick jag byta från 4,5 till 5,5 på virknål, och det blev ändå inte helt perfekt i virkfasthet. ??

Brisa, virka en solhatt!! Det blir nog jättesnyggt i ett fint lingarn!
 
Sv: Virka

Jag har gjort klart en babytröja ikväll, eller ja det saknas knappar på vänster axel men allt annat är klart :)
tumblr_lij1mwNaYY1qgkp2h.jpg


Ganska nöjd faktiskt för att vara första tröjan. Vad jag nu ska göra med den vet jag inte, för jag ska inte ha barn själv och jag känner inte nån som ska ha heller så det blir väl i nån kartong :p

Med mitt andra projekt, lampa av virkade dukar, står det stilla med eftersom jag inte hittar någon badboll att ha som mall. :mad: Men kanske börjar badgrejerna komma i leksaksaffärerna snart:cool:
Här är de dukarna jag är klar med :)
tumblr_li9jnuFuLN1qgkp2h.jpg
 
Sv: Virka

Idag har jag lärt mig att virka amigurimis! Jag håller på med en snöleopard, bilder kommer när den är klar! Virkar den på arbetsterapin så jag har ungefär sex timmar i veckan, räknar med att den är klar på fredag nästa vecka :)
 
Sv: Virka

Jag kan adoptera den om du inte hittar någon som behöver den, för jag ska minsann ha barn inom några år :love: Vilken fin tröja, vad duktig du är!
 
Sv: Virka

Tack :) Jag är sugen på att göra mer barnkläder. Det är så roligt att se resultet fort. Har en helbok med enkla virkmönster till barnkläder så det är bara att fortsätta när jag hittar garn som passar.:) Jag vill även lära mig sy kläder och då kom jag på att barnkläder borde även det vara bäst att börja med barnkläder. Slutar säkert med att jag har en full garderob med bara barnkläder långt innan vi faktiskt får barn :D
 
Sv: Virka

Jag håller med, och tycker att det är en av de stora charmerna med virkning: Man ser resultat på en gång. Plötsligt sitter man där med en nästan färdig virkning i händerna och undrar hur det gick till :)
 
Sv: Virka

*knappen*

Jag gjorde äntligen klart min senaste mössa idag så nu ikväll började jag på en sjal med garnet som blev över... Har aldrig virkat något efter mönster (förutom en blomma) så det är mest för att lära mig! Resultatet hittills är dock helt ok ändå! :D

Något jag funderar över, vad räknas egentligen som en luftmaska?
 
Sv: Virka

Själva "knytningen" runt virknålen räknas inte som en luftmaska utan du måste så att säga göra en luftmaska aktivt för att det ska räknas som en :)
 
Sv: Virka

Det är så jag tänkt, men det blev så konstigt när jag kommit en bit på sjalen, som att det blev en för mycket hela tiden (det ska vara små kedjor om 3-7 luftmaskor här o där)... Hmmm....
 
Sv: Virka

Jaha. Nu har garnet till klänningen tagit slut, och jag måste köpa mer så jag var tvungen att börja sticka en sjal i ett lövmönster som blir jättefint i ett handfärgat garn med rosa-orange färgschatteringar.
 
Sv: Virka

Jo det har jag... MEn jag kom på när jag tittade på min lilla virkning att det kanske är så enkelt att jag gör luftmaskorna för stora bara... Ska prova att dra åt dem lite mer, för egentligen tycker jag nog inte att det känns som en maska för mycket, utan att längden på kedjorna är lång...
 
Sv: Virka

Haha, det är ju inte säkert att det är det som är problemet, jag återkommer om det inte ordnar upp sig! ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp