Sv: Virka

Praefatio, kolla Garntjänsts hemsida, de har flera bikinier! Jag har virkat tre stycken olika.
http://s816.photobucket.com/albums/zz82/Cillavan/?action=view&current=DSC00226.jpg
Ovan är min nittopp.
http://s816.photobucket.com/albums/zz82/Cillavan/?action=view&current=DSC00226.jpg
Här är en annan variant som soltopp.

Manda, jag tänkte ta någon grön/blå färg. Ska kolla i affären om man kan blanda dem och det blir snyggt. Gillar grönt och blått och det passar mig. Kul att du gillade klänningen! Det finns så många så jag har svårt att välja, men det där är den som jag fastnade för först.
 
Sv: Virka

Vad är det för sida du har hittat? Är själv sugen på att sånt. Jag hittade en artikel i "101 idéer" om att göra skålar av spets och måste bara prova på det själv. Jag har faktiskt tänkt att göra en klotformad lampa till sovrummet av spetsdukar jag virkat själv. Min sambo har bestämt färgerna så jag ska ner till stan för att handla garn och gå förbi nån loppis för att se om de har några gamla böcker om virkade dukar att ha som inspiration.

Det var det här gamla blogginlägget som jag såg. Inte så mycket info, men dock. Du får visa lampan sedan, det låter läckert!

Cillaramsa; låter somrigt och fint. :)

Jag fick garn över från handledsvärmarna och tänkte prova göra de här tofflorna, som jag tyckte var söta. Ojoj, nu håller det på att bli många samtidiga projekt...
 
Sv: Virka

Å! En bikini skulle jag också vilja göra! Jag hittar nämligen Inget bra som passar.
Nackdelen med stora bröst... =/

Hittar någon ett bra mönster så blir jag glad!
 
Sv: Virka

Tack för länken. :) Rolig grej att kunna använda spetsdukar till så mycket mer. Längtar till min lampa blir klar för att se resultatet. I tidningen såg det jättesnyggt ut men man vet ju aldrig hur det blir när man själv ska försöka. Jag har iaf hittat garnet jag vill ha nu, blir svart och vinrött (färgerna vi har i sovrummet) och har hittat lite mönster på drops sida. Det som saknas är en badboll i rätt storlek. Hoppas de har badbollar i leksaksaffärerna även såhär års.
 
Sv: Virka

Jag har virkat en babyfilt, ngn egen variant av gellerfilt. Nu vill 5-åriga dottern också ha en filt, så det blir väl snart till att göra en avsevärt större, den här är bara ca 70*80cm. Hade tänkt göra den större, men garnet tog slut... =(
mars%2B2011%2B036.jpg
 
Sv: Virka

*kl*

Hur stor är en "normalstor" filt? Är jag helt ute och cyklar när jag tänker mig 150x150? Känns nästan som att det blir i minsta laget egentligen, har någon en filt som de kan mäta? :p
 
Sv: Virka

Skulle nog göra typ 130x170 istället, trist om det blir för kort nere vid tårna! :)

Själv är jag inne på scarves, just nu har jag en vinröd på gång i tunt kid mohair. Ska bara hitta nåt roligt mönster, lite lagom avancerat. Nån som har nåt tips?

Blev också förtjust i Sorbes dukidé, åh så fin! Där kan man ju verkligen släppa loss kreativiteten och kombinera ihop i efterhand. Tror nog att den funkar utan "underlag", bara sy ihop blommorna och stryka med strykjärn. Kanske stärka den på nåt sätt om det blir för sladdrigt?
 
Sv: Virka

Blev också förtjust i Sorbes dukidé, åh så fin! Där kan man ju verkligen släppa loss kreativiteten och kombinera ihop i efterhand. Tror nog att den funkar utan "underlag", bara sy ihop blommorna och stryka med strykjärn. Kanske stärka den på nåt sätt om det blir för sladdrigt?

Vad kul! :)
Du får göra en snabbt så jag kan förklara för mormor. ;) Hon har fått en förklaring muntligt, men jag vill visa bilderna på något sätt så hon verkligen förstår innan hon sätter igång. Lite jobbigt när jag inte träffar henne så ofta och inte har en fungerande skrivare att kunna skicka dem som utskrift.
 
Sv: Virka

Jag tror att den får bli 150x170 :) Det känns som en mer rejäl filt. Eller ja, den blir väl så stor som den blir, men minst 150x170 i alla fall.
 
Sv: Virka

*knapplån*

Mormorsrutorna virkade och ihopsydda och filten levererad till den ovetande mottagaren för 2 veckor sen. Jag är nöjd!

32167960.jpg


Sen virkade jag lite handtagsmuddar:
32167965.jpg


Nu håller jag på att avsluta ett stickprojekt, är mitt i ett krokningsprojekt och har fortfarande inte virkat färdigt gubben (är inte nöjd och har ingen som helst lust att göra färdigt, funderar på att göra om honom en tredje gång). Köpte 10 nystan med ett underbart garn som kommer att bli en stor mjuk pläd eller en tröja, har inte bestämt mig än. :D

Letar efter nya virkningsprojekt, men har ingen aning om vad jag är sugen på att göra.
 
Sv: Virka

Underbar filt!

Praefatio, det tror jag blir bra. För liten filt är inget roligt. Tycker du är tuff som gör ett långprojekt sådär på en gång!


Jag har världens stillestånd på mina handledsvärmare, fem varv kvar på den sista och ingen som helst lust att virka dem. Hoppas jag kommer till skott innan fredag, när jag ska ge bort dem! I värsta fall får jag bara göra, men jag hade liksom lovat mig att virkningen inte skulle bli en "måste-grej".
 
Sv: Virka

Jepp, nu är de klara, bortgivna och blev uppskattade, handledsvärmarna jag gjorde. Glömde såklart att ta kort. Rosa alpaca-silkegarn från drops med lila kant upptill. Så himla mjukt garn!

Så nu är det grön sjal som gäller. Åker tåg i helgen, perfekt virktid. :) Hur går det för er?
 
Sv: Virka

*kl*
Jag blir så himla sugen på att virka när jag läser och tittar på bilder i den här tråden, men jag kan inte!
 
Sv: Virka

Ja, håller med - underbar terapi för stressade själar!

Har börjat leka med olika blommor till duken Sorbe tipsade om. Får se vad det blir av det hela... :)

I jakten på blommönster så hittade jag denna gardin. Blev lite sugen på nåt liknande, kan vara fin på rätt plats, i rätt sällskap!
IMG_2831.jpg
 
Sv: Virka

*kl*
Nu har jag bestämt mig för att börja virka och jag tänkte virka en varsin mössa till mina syskonbarn. Men jag har ett "litet" problem,
Jag kan inte läsa mönster! Kan nån vänlig själ försöka förklara lite enkelt för mig?
 
Sv: Virka

Tack för tipset! Jag har kollat och läst om dom olika maskorna så det tror jag att jag har koll på men det är ju det där att läsa mönstrena som är problemet.

Om det står så här tex:
Virka 4 lm med nål 5 och Alaska, virka 11 st i 1:a lm = 12 st Läs Virkinfo!

Har jag fattat det rätt då att jag ska göra 4 st luftmaskor, men sen fattar jag inte!
 
Sv: Virka

*kl*

Jag funderar på hur jag ska sätta ihop mina rutor. Jag är sugen på att göra en kant mellan var och en, så att det är kanske 1-2 cm mellanrum mellan varje plus en dekorativ kant runt hela filten på 5-10 cm, men vet inte vad jag ska använda för teknik. Dubbelstolpar är helt ute ur bilden, hela filten består ju mer eller mindre av dubbelstolpar.

Idéer?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 204
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 506
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 387
Senast: Habina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 458
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp