Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den här lät väldigt intressant , så lägger till den i min tbr.Jag har precis avslutat How to Sell a Haunted House av Grady Hendrix. En klassisk skräckroman som jag köpte när jag besökte SF-bokhandeln nån gång i somras.
Den handlar om Louise som inte har så mycket kontakt med sin familj, ett aktivt val från hennes sida. Hon har flyttat till San Fransisco där hon bor med sin 5-åriga dotter Poppy. När Louise föräldrar omkommer i en bilolycka tvingas hon återvända till sin hemstad för att ta hand om begravning och andra praktikaliteter. Där väntar såriga relationer till familjemedlemmar, ett hus fullt med hennes mammas docksamling och massor med frågetecken kring både dåtid och nutid.
Berättelsen bärs av relationen mellan Louise och hennes lillebror Mark och den engagerar mig på så många sätt. Ett väntande arv kan ta fram de sämsta sidorna hos folk och jag, så storasyster jag är, blir helt vansinnig på Marks beteende. För att någon minut senare inse att Louise ju inte heller beter sig särskilt bra. Jag tycker verkligen om boken, den är välskriven och engagerar mig. Läskiga dockor är bland det värsta jag vet och skräckelementen byggs upp så skickligt med en värld av dockmakare, mimare, marionetter och buktalare att det känns trovärdigt. Så trovärdigt att jag stundvis vill göra som Joey i Vänner och lägga boken i frysen ett tag.
Visa bifogad fil 138356
Det här är första boken jag läser av författaren, så jag kryssar rutan en författare du inte läst tidigare, och är lite glad att jag har åtminstone ett par titlar till av honom i bokhyllan.
Jag kryssar Bok du länge tänkt läsa med Tills alla dör av Diamant Salihu. Boken handlar om gängkriget mellan Shottaz och Dödspatrullen. Definitivt intressant och läsvärd, och många av de händelser som nämns känner jag igen från både nyhetsrapportering och trådar på Flashback.
Utmärkt inläsning av Gerhard Hoberstorfer.
@Islandshästryttare
Går det att få ett förtydligande på vad som menas med genre i En bok från en genre du inte brukar läsa?
Tack, då fattar jag.Jag tänker att genre kan tolkas ganska brett till exempel brukar man inte läsa scifi, fantasy , skräck, deckare, feelgood eller poesi så kan man välja något av det. Finns säkert ännu fler kategorier som jag inte kommer på just nu.
Tanken med rutan är att man sporras att läsa något som man inte brukar. Kanske man upptäcker att man tycker om något något som man inte trodde man gillade eller så blir det precis tvärtom att man inser att det finns goda anledningar till att man inte läser böcker från den genren
Jag tycker att Sjöwall-Wahlöös böcker håller riktigt bra, jag ska nog läsa om dem!Jag kryssar Bok som blivit film med Roseanna av Maj Sjöwall och Per Wahlöö. Boken gavs ut 1965, och blev film 1967.
Boken är en tidskapsel, med skrivmaskiner, hålkortsregister och fasta telefoner som fullständigt normala och självklara inslag. En klassisk polisroman, som jag uppskattade mer än jag trodde.
Riktigt hyfsad inläsning av Torsten Wahlund.