Tycker inte det går att sätta sig in i hur det är att ha barn förrän man är där.Så glad att så många av er skrivit om detta. Jag var verkligen säker på att jag skulle orka hur mycket som helst, och det gör man ju, eftersom man måste. Men det är ju inte med enkelhet eller glädje alltid. Jag ville så gärna vara en mamma som bara tycker att allting är så bra jämt, även när det är tufft, att allt är bra och som det ska. Att det skulle vara okej att sova lite och ha ett ledset barn. Men fasen.. det här var tuffare än jag någonsin kunde föreställa mig som barnlös. Det tar emot att erkänna men så är det.
Tror man antagligen kommer ha dåligt samvete resten av livet. Men det är väl också ett tecken på den där oändliga kärleken. Att hur mycket man än gett så tycker man alltid att barnen förtjänar ännu mer.
Ville vara en pysselmamma, men jag tycker det är ganska tråkigt att pyssla med dom för det blir ju mest kladdigt .
För att inte tala om att försöka hålla sig lugn när snart 4-åringen får utbrott. Oj vad jag faktiskt tycker han är jobbig ibland då. Även om jag vet att han inte kan rå för det och att han måste få känna det han känner.
Älskar mina barn och ångrar dom inte, men det är skönt att vara på jobbet ibland .
Tillägg: inser att jag låter rätt tråkig, men jag både leker och pysslar med ungarna .