Har inte riktigt orkat skriva här, vi har också haft ganska tuffa veckor. Lilla M är nu drygt 11 veckor och hon är en dam med kort stubin och stora röstresurser
I kombination med en treårig storasyster som verkligen har ett sjujäkla humör just nu
och att vi gått igenom mycket under dessa veckor med sjukdomar, dödsfall i familjen och att vi behövde ta bort en älskad hund, 15 år gammal, så har vi verkligen varit rätt slitna. Men nu känner jag att mycket börjar lätta. Så nu planerar vi dop och utbyggnad av huset
Överlevnadshacks här hemma är babypottning (knappt några bajsblöjor alls och lilla M blir verkligen förbannad när hon vill bajsa om vi inte är snabba nog att ta henne till pottan) och bära i sjal och för att försöka lindra magont har vi också bytt till vattenbaserade d-droppar samt kör magmassage. Är ju omöjligt att säga vad som hjälper, de blir ju mindre missnöjda med åldern också men nu börjar det iaf lätta.
Jag har mest jobbigt med mina känslor gentemot treåringen, vi har så många strider just nu
Men även det blir såklart bättre, det har ju skett en stor förändring i hennes liv också. Hon är iaf fantastiskt fin mot sin lillasyster så det är skönt.
I övrigt upplever jag lilla M som en fysiskt stark och tidig tjej. Hon ligger gärna på mage och spanar men har nu börjat vända sig till rygg också. Är stark i överkroppen, vägrar sitta tillbakalutad utan ska alltid resa sig upprätt och hålla koll på omgivningen. Låter inte jättemycket i form av "prat" men ger fantastiska leenden och tysta skratt som får oss alla att smälta. Hon har börjat ta tag i saker och suger konstant på sina händer eller det hon håller i dem. Trots att vi är trötta och slitna så älskar jag denna tid och njuter av att ha henne nära, nära dygnet runt ❤ Skulle gärna stanna tiden ett tag, hon växer så vansinnigt fort.