De kollar inte hCG stegring i blodprovet då?De brukar ta blodprov, prata lite om mat under graviditeten, hur upplägget är med besök på MVC. Mående, funderingar.
De brukar inte kolla att man fortfarande är gravid. Alla MVC har inte ens ultraljud.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De kollar inte hCG stegring i blodprovet då?De brukar ta blodprov, prata lite om mat under graviditeten, hur upplägget är med besök på MVC. Mående, funderingar.
De brukar inte kolla att man fortfarande är gravid. Alla MVC har inte ens ultraljud.
Är det någon som har koll på vad man brukar göra på inskrivning? Kollar de att man fortfarande är gravid? Jag har gjort positivt test men har lite svårt att ta till mig det. Tänker att det är mycket som kan gå fel. Kan nog lite handla både om tidigare missfall och att jag inte har så mycket sympotom (än?).
@kmt Då är vi två som är rädda för förlossning (och alla skador det kan ge). Usch! Skönt att du fortfarande mår bra i graviditeten iaf
Nej det brukar vara glukos och hb som tas. Fast det kanske tom är lite senare.De kollar inte hCG stegring i blodprovet då?
Har du pratat med din barnmorska om det eller du har inte träffat någon än?
Nej, jag har inte träffat någon än. Första gången är i morgon. Helt ärligt känns det jobbigt att berätta. Vet inte om jag kommer göra det imorgon, bara om jag får direkt fråga tror jag. Det är nog dels för att jag skäms på något sätt, men allra mest är jag rädd av att mötas av en oförstående vägg. Innerst inne skulle jag egentligen önska att det gick att få till en snitt, men i mitt landsting är man mycket restriktiv med det (bland de mest restriktiva i hela Sverige). Jag inbillar mig att det är totalt omöjligt, oavsett grad av rädsla, och tänker att jag kommer bli än mer stressad av att få smak på den omöjligheten på nåt sätt. Då är plötsligt vaginal förlossning det enda alternativet och den tanken gör att jag får lite panik. Jag är ganska rejält övertygad om att jag inte kommer fixa förlossningen i sig (vilket kommer innebära risk för barnet), inte fixa förlossningsskadorna efteråt och med ganska stor sannolikhet kommer åka på en förlossningsdepp efteråt pga erfarenheterna under förlossningen. Ja, du hör katastroftankarna.
Har du berättat?
Nej, jag har inte träffat någon än. Första gången är i morgon. Helt ärligt känns det jobbigt att berätta. Vet inte om jag kommer göra det imorgon, bara om jag får direkt fråga tror jag. Det är nog dels för att jag skäms på något sätt, men allra mest är jag rädd av att mötas av en oförstående vägg. Innerst inne skulle jag egentligen önska att det gick att få till en snitt, men i mitt landsting är man mycket restriktiv med det (bland de mest restriktiva i hela Sverige). Jag inbillar mig att det är totalt omöjligt, oavsett grad av rädsla, och tänker att jag kommer bli än mer stressad av att få smak på den omöjligheten på nåt sätt. Då är plötsligt vaginal förlossning det enda alternativet och den tanken gör att jag får lite panik. Jag är ganska rejält övertygad om att jag inte kommer fixa förlossningen i sig (vilket kommer innebära risk för barnet), inte fixa förlossningsskadorna efteråt och med ganska stor sannolikhet kommer åka på en förlossningsdepp efteråt pga erfarenheterna under förlossningen. Ja, du hör katastroftankarna.
Har du berättat?
Fattar inte vart sambon hittade eländet. Jobbat som lärare i 5år nu och i vintras kräktes barnen till höger och vänster utan att jag blev dålig igår orkade jag vara med när hovslagaren kom och när en tjej red min häst lite, men sen blev det soffan igen.@Förgätmigej Usch stackare! Hoppas du mår bättre nu? Vad drygt att åka på maginfluensa på sommaren!
Alltså, jag kräktes bara i torsdags. Sen har jag varit helt matt i hela kroppen men jag tror det var det att jag knappt åt torsdag- söndag, ihop med graviditeten som gjort att det tagit tid att återhämta sig. Illamående har jag inte känt av alls sen i fredags, inte ens när jag är hungrig@Förgätmigej Men maginfluensa så länge? Usch! Säker på att det inte är nåt gravidrelaterat illamående/kräkningar?