Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har haft förvärkar några gånger men nu är det lugnt. Följer han samma mönster som storasyster så kommer han nog till nästa helg, ställer in mig lite på det@Mirach Hur går det för dig? Inga känningar ännu?
Det är toppen att få begagnade kläder, de minsta kläderna slits ju knappt hellerEn bekant hörde av sig tidigare i höstas och undrade om vi ville ha hennes barns utrensade bebiskläder. Gärna svarade jag och tänkte att det väl var en påse eller två. Idag levererades 6 stora svarta sopsäckar med kläder jättefina kläder som räcker de närmaste åren om jag bara kan stuva undan dem någonstans tills dess
BF är 3 feb. Jag jobbar som lärare och börjar ta ut FL 7 jan när vårterminen börjar. Men från 19 dec är det ju jullov, så jag jobbar inte många veckor tillSå olika det kan kännas Hur nära inpå beräknad förlossning hade du tänkt att jobba?
Här i Västerås finns en amningsmottagning och den har jag behövt ta hjälp av nu med fjärde barnet, trots amning av tre tidigare varav en riktigt långtidsammare. Den här lilla plutten är liksom ett helt kilo mindre än något av sina syskon och munnen är ju också mindre vilket ger lite problem. Hon slutade gå upp i vikt och jag fick ont, hon bara tjorvar vid bröstet och livet var allmänt sugigt ett tag. Var in igår och fick order om matning var 3e timma, antingen bröstet eller flaska med urpumpad mjölk. Idag är jag helt slut efter ständiga uppvak, men vikten har gått uppåt och bebis mycket nöjdare. Fick hjälp att få till hur hon ska ta bröstet rätt, inte lätt! Men nu vet jag och får hjälpa till så hon verkligen tar ett stort tag. Kolla om ni har sån amningsmottagningen hos er och se till att utnyttja den vid minsta tveksamhet, de är verkligen duktiga som jobbar där.
Jag hade kraftigare värkar i natt så vi åkte in till förlossningen i natt. Väl där så lugnade sig värkarna, jag var öppen 3 cm men efter 3 timmar åkte vi hem igen då hade värkarna avstannat. Barnmorskan gjorde hinnsvepning så vi får väl se om det händer något mer, men som BM sa bebis kan komma i eftermiddag eller om en vecka
Lite besviken över att bebis var kvar i magen när vi åkte hem, men det är bara att vänta vidare. Lite jobbig avvägning bara när det är dags att åka in, förra förlossningen gick ju rätt fort och vill inte riskera att föda hemma/i bilen. Så det är väl bättre att åka in en gång extra.
@Eloise Vad ni får kämpa, och så jobbigt med många bakslag. Det försvårar ju säkert mycket att det är lång julledighet som väntar nu snart. Möjligheten till stöd vid förlossningsrädsla varierar säkert mycket mellan landsting också, alltså både hur mycket resurser och hur mycket kompetens som finns. Tyvärr. Hur tänker ni att ni ska göra nu då? Har du hittat några egna sätt som kan hjälpa till på något sätt - typ böcker, podcasts, stödgrupper på Facebook eller vad det nu kan vara?
Fint att TUL gav positivt besked i alla fall! Något att glädjas åt.