cherie
Trådstartare
Nu så! På BB och pappa gosar med bebis en stund så jag har händerna fria. 45 cm, 2425g liten plutt. Förlossningsberättelse om nån vill läsa.
Duschade och gjorde mig i ordning vid 7. 8.30 fick vi fara ner till förlossningen. Lång väntan men vid 10.30 kom narkos in och sen rullade det på. Längre förberedelser än akutsnitten jag varit med om (duh).
Först tog det tid för de skulle få bort ärrvävnader från tidigare snitt. Sen låg hon så på tvären att det tog tid att vända runt så hon kunde komma ut. Direkt hon var ute så skrek hon, det kändes bra.
Sen fortsatte de med sterilisering och höll på en timma till. Myomen, som är vad som gjort att barnen innan inte kommit ut som de ska, gjorde att de hade problem att få tillbaka livmodern igen, två pers hängde på magen, väldigt mystisk känsla. Mådde riktigt dåligt med blodtrycksfall och illamående.
Väl tillbaka på rummet lugnade allt sig och jag mår oförskämt bra för att vara nysnittad. Vill inte ligga sängbunden men ska stanna i sängen tills i morgon, sen får jag gå upp.
Hon tog bröstet som om hon aldrig gjort annat och är en nöjd filur! Helst vill jag åka hem NU men blir säkert kvar några dagar.
Åh, vad fint att höra att lillan kommit nu och att ni båda verkar må bra!