Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick Siri smaka mat för första gången, och det blev mangosmoothie med banan. Oklart om hon tyckte om det eller inte... jag ser verkligen fram emot att sluta amma, och det känns skönt att hon blivit så stor att hon åtminstone kan smaka på vanlig mat.

Jag tycker också att det är roligare att vara hemma nu när Siri är lite mer kommunikativ, nu känns det som att vi umgås under delar av dagen. Tidigare var det mest bara ett omhändertagande vilket inte fascinerar mig. Förra veckan var jag på jobbet en sväng och fick träffa mina guldklimpar till elever (jobbar som högstadielärare) och jag måste säga att jag hela tiden längtar till att jobba även om jag trivs med att vara ledig. Hur är det för er andra?

Kul att fler börjat gå på öppen förskola och dylikt, jag tror att jag ska börja med något liknande. Jag har flera vänner som är lediga och umgängesbara, men det skadar inte med fler kontakter. Det är väl ingen av er som bor i Östergötland?

Jag börjat jobba på måndag :angel: dock bara till sista Augusti som de ser ut nu. Just för de att jag inte trivs att gå hemma och vårda. Ser fram emot när han blir lite större. Nu får pappa vara hemma en stund i stället
 
Igår fick Siri smaka mat för första gången, och det blev mangosmoothie med banan. Oklart om hon tyckte om det eller inte... jag ser verkligen fram emot att sluta amma, och det känns skönt att hon blivit så stor att hon åtminstone kan smaka på vanlig mat.

Jag tycker också att det är roligare att vara hemma nu när Siri är lite mer kommunikativ, nu känns det som att vi umgås under delar av dagen. Tidigare var det mest bara ett omhändertagande vilket inte fascinerar mig. Förra veckan var jag på jobbet en sväng och fick träffa mina guldklimpar till elever (jobbar som högstadielärare) och jag måste säga att jag hela tiden längtar till att jobba även om jag trivs med att vara ledig. Hur är det för er andra?

Kul att fler börjat gå på öppen förskola och dylikt, jag tror att jag ska börja med något liknande. Jag har flera vänner som är lediga och umgängesbara, men det skadar inte med fler kontakter. Det är väl ingen av er som bor i Östergötland?
Det är definitivt roligare att vara hemma nu med L när allt inte bara handlar om att mata henne eller få henne att sova! Jag jobbar också som lärare och ser framemot att få börja jobba 50% till hösten. Väldigt glad att vi delat upp vår f-ledighet som vi gjort för jag vill inte bara ha spädbarnstiden medan maken tar L när hon är över året (vilket de flesta kring oss har gjort) utan få ta del av båda :).
 
@Amk Jag skulle vilja hitta ett jobb jag kan göra några timmar åt gången, någon gång i veckan, men de arbetsgivare som drar i mig kan bara erbjuda mig dygnspass eller 15 timmar långa pass, så jag håller mig hemma. Har på ett sätt fullt upp, samtidigt som jag börjar bli uttråkad, men det ska väl vara så här, eller nåt. Jag har ju min sjukskrivning att ta hänsyn till också - vill aldrig mer må så dåligt igen. (Och då kan jag inte gå tillbaka till mina två senaste arbetsplatser.)

Maken började nytt jobb i måndags, så vi har lagt om planerna lite. Jag fortsätter vara hemma ett tag till och behöver inte stressa in på nåt jobb i sommar.

Den dagen jag börjar jobba igen får mormor vara hemma hos oss. Maken behöver verkligen få må bra på jobbet efter flera tuffa år och min mamma är glad pensionär med gott om vilja att vara med sitt barnbarn.
 
Kul att fler börjat gå på öppen förskola och dylikt, jag tror att jag ska börja med något liknande. Jag har flera vänner som är lediga och umgängesbara, men det skadar inte med fler kontakter. Det är väl ingen av er som bor i Östergötland?
Just det. Tack för påminnelsen om att kolla upp sånt här omkring.

Lite långt från mig (Skaraborg/Västra Götaland) till dig, tyvärr.
 
Plommon är effektiva :o

G har varit åt de lite hårdare hållet med bajset nu när vi introducerat mera fast föda.

Så dagens smakprov blev en msk plommonpure. Han har bajsat tre gånger sedan dess. Utan att först gallskrika och sedan bli knallröd

Härligt!
Tyvärr funkar inte plommon på min envisa mage, annars hade jag gladeligen käkat sånt under gravideterna (autocorrect ville ändra det till "gravdieterna". Vad tusan är det? :confused:)
 
Igår fick Siri smaka mat för första gången, och det blev mangosmoothie med banan. Oklart om hon tyckte om det eller inte... jag ser verkligen fram emot att sluta amma, och det känns skönt att hon blivit så stor att hon åtminstone kan smaka på vanlig mat.

Jag tycker också att det är roligare att vara hemma nu när Siri är lite mer kommunikativ, nu känns det som att vi umgås under delar av dagen. Tidigare var det mest bara ett omhändertagande vilket inte fascinerar mig. Förra veckan var jag på jobbet en sväng och fick träffa mina guldklimpar till elever (jobbar som högstadielärare) och jag måste säga att jag hela tiden längtar till att jobba även om jag trivs med att vara ledig. Hur är det för er andra?

Kul att fler börjat gå på öppen förskola och dylikt, jag tror att jag ska börja med något liknande. Jag har flera vänner som är lediga och umgängesbara, men det skadar inte med fler kontakter. Det är väl ingen av er som bor i Östergötland?

Jag längtar tills jag får börja jobba! Men jag kan å andra sidan ha med mig lillen på jobbet så jag hoppas kunna hoppa in halvdagar nu innan midsommar då vi brukar ha som mest att göra.

Bor i Skåne, så det är lite långt tyvärr :)
 
Vi fortsätter massera gommen i underkäken med gummiborsten med tandsprickningskräm och det gillas av lillen! Han skrattar och håller undan fingrarna den stund man gör det, annars åker de snabbt in igen. Han har inte så bra koll att han kan hålla kvar en bitleksak i munnen, den brukar han släppa när han hållit i den ett tag och så åker fingrarna in. Igår var han varm men ingen direkt feber, låg strax över 37 som högst. Han har dessutom nya rutiner, nu somnar han oftast närmre 20 och sover till 04 ungefär. Det innebär att efter 20 sover båda barnen och vi får lite egentid! Sen att vi är sjukt trötta båda två är en annan femma :D Sambon snarkar något kopiöst nu när det är pollen så jag har svårt att sova (sparkar på honom bäst jag kan att han ska ringa vc eftersom han även har andningsuppehåll) och han blir såklart trött av det plus att de sista intensiva veckorna med betygssättning är här...
 
Första natten med I sovandes i separat sovrum (aka kontoret) och det gick super! :up:
Vi bor i en trea så hon var ju fortfarande inte långt bort, men hon verkar ha sovit väldigt bra då det är en skrattande glad tös vi har nu på morgonen.
Snabbaste sövningen hittills gjorde att hon sov innan halv nio, matning vid 21:30 samt 23 sen sov hon till 05:45 :eek: och gick att mata så hon somnade om en timme!
Sen sov vi alla vidare gemensamt en timme. :D
 
Vi fortsätter massera gommen i underkäken med gummiborsten med tandsprickningskräm och det gillas av lillen! Han skrattar och håller undan fingrarna den stund man gör det, annars åker de snabbt in igen. Han har inte så bra koll att han kan hålla kvar en bitleksak i munnen, den brukar han släppa när han hållit i den ett tag och så åker fingrarna in. Igår var han varm men ingen direkt feber, låg strax över 37 som högst. Han har dessutom nya rutiner, nu somnar han oftast närmre 20 och sover till 04 ungefär. Det innebär att efter 20 sover båda barnen och vi får lite egentid! Sen att vi är sjukt trötta båda två är en annan femma :D Sambon snarkar något kopiöst nu när det är pollen så jag har svårt att sova (sparkar på honom bäst jag kan att han ska ringa vc eftersom han även har andningsuppehåll) och han blir såklart trött av det plus att de sista intensiva veckorna med betygssättning är här...
Våra barn är synkade...förutom det där med att somna kl 20. Knoddrick har fortfarande lite kvällsoro att kämpa med, även om det blivit mycket bättre.
 
Liggdel eller sittdel...det är frågan.
Knoddrick har börjat försöka resa sig...men sittdelen är så mycket tyngre än liggdelen så det kommer bli asjobbigt att lyfta i och ur bilen... Suck.
 
Liggdel eller sittdel...det är frågan.
Knoddrick har börjat försöka resa sig...men sittdelen är så mycket tyngre än liggdelen så det kommer bli asjobbigt att lyfta i och ur bilen... Suck.

Går det inte att fälla upp ryggen i liggdelen? Tror det går på min emmaljunga i alla fall, när dom är sådär på gränsen!
 
Liggdel eller sittdel...det är frågan.
Knoddrick har börjat försöka resa sig...men sittdelen är så mycket tyngre än liggdelen så det kommer bli asjobbigt att lyfta i och ur bilen... Suck.

Grannen tittade med stor förundran på lilleman när han gjorde sit-ups i vagnen innan idag... Han får minsann ligga ner ett tag till, tanken är att han ska ta över Emmaljunga Scootern efter storasyster och vi köper nåt resevagnsliknande till henne. Men det får gärna dröja ett par månader till.
 
Min vill också upp men jag tycker att hon är för liten för att sitta än. När hon sovit klart i vagnen och vill upp brukar jag sätta henne i selen som alltid är med nu på promenaderna. Men hon blir inte hysterisk i vagnen längre. Det var nog bara nåt som tillhörde det där satans språnget. Puh!
 
Min vill också upp men jag tycker att hon är för liten för att sitta än. När hon sovit klart i vagnen och vill upp brukar jag sätta henne i selen som alltid är med nu på promenaderna. Men hon blir inte hysterisk i vagnen längre. Det var nog bara nåt som tillhörde det där satans språnget. Puh!
Hade på mig sjalen i stallet ikväll, just ifall Knoddrick inte var nöjd i vagnen. Efter 5-10 minuter i sjalen blev Knoddis trött och fick komma över i vagnen, där hon låg nöjd i 20 minuter. Önskar kunna bära mer. Jag ska köpa en vävd sjal, eftersom jag upplever att Knoddrick börjar bli för tung för trikåsjalen vi ärvt. Har lite svårt att bestämma mig för färg och sammansättning... Knoddrick har svårt att vilja luta huvet mot mig. Vet inte om jag har för stora tuttar eller om hon bara är för nyfiken, men vi testar oss fram. Eventuellt blir det en sele istället, men det får vänta till att jag kan ha henne på ryggen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
443
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 991
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Huslån vilken bank?
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Glasögon

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp