Igår fick Siri smaka mat för första gången, och det blev mangosmoothie med banan. Oklart om hon tyckte om det eller inte... jag ser verkligen fram emot att sluta amma, och det känns skönt att hon blivit så stor att hon åtminstone kan smaka på vanlig mat.
Jag tycker också att det är roligare att vara hemma nu när Siri är lite mer kommunikativ, nu känns det som att vi umgås under delar av dagen. Tidigare var det mest bara ett omhändertagande vilket inte fascinerar mig. Förra veckan var jag på jobbet en sväng och fick träffa mina guldklimpar till elever (jobbar som högstadielärare) och jag måste säga att jag hela tiden längtar till att jobba även om jag trivs med att vara ledig. Hur är det för er andra?
Kul att fler börjat gå på öppen förskola och dylikt, jag tror att jag ska börja med något liknande. Jag har flera vänner som är lediga och umgängesbara, men det skadar inte med fler kontakter. Det är väl ingen av er som bor i Östergötland?
Jag börjat jobba på måndag dock bara till sista Augusti som de ser ut nu. Just för de att jag inte trivs att gå hemma och vårda. Ser fram emot när han blir lite större. Nu får pappa vara hemma en stund i stället