Vas tufft det låter med en sådan pissdah, och att du sedan inte får stöttning från sambon. För min del är vissa dagar hemma hur lugna som helst och då är det inget problem om sambon vill ex jobba över en stund, medan andra är tunga och jag räknar minuter tills han kommer hem. Kan ni fördela helgerna mer så att han själv har ansvar för bebis och på så sätt kanske kan få större förståelse för att du inte kan göra vad som helst samtidigt som du har bebis med dig?+ @malumbub
Ärligt talat känns han inte speciellt förstående. Vilket gör mig så sjukt irriterad. Han vart sur för någon månad sedan för att jag inte "godkände" att han ägnade varje söndag till sin hobby. Han menade på att jag ju kan åka vilken dag som helst på min medan han jobbar. Hoppas han fattar idag att det liksom inte fungerar så. Jag kan liksom inte bara släppa allt och åka, är ju låst med henne i och med amningen.
Vi försöker dela rätt så lika gällande fritidsaktiviteter- jag har egentid varannan dag i två-tre timmar och resterande dagar bara nån kvart eller så för att få lite space. Sambon har egentid då han behöver jobba över och då blir det ofta lite fler timmar ex en helgdag. Att någon av oss skulle ta en heldag varje vecka är helt uteslutet, vårt barn behöver ju tas om hand. Hela tiden. Har din sambo tänkt att du ska ställa upp och ta henne då?