Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi får nog börja använda sjal och sele mer. Det märks att han vill upp och titta nu. Jag måste bara få rätt på den där sjalen!

Förresten är eksemfläcken från lillens kind nästan helt borta mha decubalen!
 
Förresten är eksemfläcken från lillens kind nästan helt borta mha decubalen!
:banana:



Hade för övrigt tänkt åka på sjalträff idag, men åkte bara och hämtade Knoddricks medicin innan maken åkte iväg på filmjobb. Knoddrick har idag ammat/ätit 40%, sovit 40%, jollrat-pratat-skrattat 10% och varit riktigt ledsen 10%. Efter en Alvedon på eftermiddagen strålade hon som en sol, bajsade tre gånger på en timme och sov sen en timme... På kvällen har hon fortsatt vara trött och hungrig, men gladare. Ev feber. Eller tänderna. Eller smultronmärket som gör ont. Eller mjölkprovokationen...eller att jag råkade äta lök igår...
 
Känns som veckorna är dagar nu för tiden, jag hinner knappt med :o

Lilla J växer så de knakar. 62 börjar bli tajt så nu är det 68 som gäller. Hon blev 4 månader för en vecka sedan och avskyr att ligga ner (sitta eller stå).

Hon avskyr också att bli påklädd och att bli tvättad :rofl: Bada går bra om hon får sitta upp.

Rullar från rygg till mage och mage till rygg, blir dock förbannad när hon hamnar på mage :cool:

Dop om en vecka, ska bli kul!

Annars är de rätt stressigt, tur förskolan finns till den stora :rofl:
 
Jag är helt slut. Extremt dålig dag. Har knappt sovit något eftersom jag kollade på eurovision. I bara skriker och vägrar sova, kan knappt gå på toa. Katten far runt runt runt, klättrar i dörrkarmar och jamar lika högt. Blir tokig alltså. Ska iväg ikväll och hade trott jag skulle få sova en stund på dagen men icke
 
Skulle ni våga använda tigerbalsam trots amning? Mina nackproblem blossar upp nu och alla hemmakontonster är slut. Musklerna är som sten. Går inte att massera för de är för smärtsamt.

Brukar behöva muskelavslappnande när de blir såhär men dem är de 4 dygns karens på med amning.

Testat spikmatta,vetekudde,varm dusch,att mannen klappar muskeln (är såååå beröringskänslig där pga smärtan dessutom)
 
Skulle ni våga använda tigerbalsam trots amning? Mina nackproblem blossar upp nu och alla hemmakontonster är slut. Musklerna är som sten. Går inte att massera för de är för smärtsamt.

Brukar behöva muskelavslappnande när de blir såhär men dem är de 4 dygns karens på med amning.

Testat spikmatta,vetekudde,varm dusch,att mannen klappar muskeln (är såååå beröringskänslig där pga smärtan dessutom)
Om man söker på janusinfo om amningspåverkan på ATC-koden som Fass ger (M02A) så är det Kamfer som är aktiv substans och då står det att det inte finns något forskningsunderlag om hur det går över i bröstmjölk men "Risken för ett friskt fullgånget barn bedöms vara låg vid topikal användning. Bröstet bör dock tvättas av med tvål och vatten innan amning."
Jag skulle i en sån situation (i princip akut behov på grund av stor smärta som kommer under helgen) smort in mig ordentligt så krampen får släppa och jag får en bättre nattsömn. Samt ha en tröja/skjorta med hög krage så bebisen inte kommer åt där jag har lagt kräm.
Sen skulle jag höra av mig till VC eller liknande till veckan och höra hur jag ska ta hand om det nästa gång.
 
Jag är så sjukt ledsen och trött. I har skrikit mer eller mindre konstant sedan 9 i morse. Jag kan knappt sätta mig ner och mata henne. Hon har inte sovit något. För andra gången får jag ställa in något jag planerat för att jag inte kan komma iväg medan sambon roar sig med sina intressen. Det var såhär jag absolut inte ville ha det. Jag tog upp det typ en miljon gånger under graviditeten att jag också vill få chans att kunna göra mitt.
 
Jag är så sjukt ledsen och trött. I har skrikit mer eller mindre konstant sedan 9 i morse. Jag kan knappt sätta mig ner och mata henne. Hon har inte sovit något. För andra gången får jag ställa in något jag planerat för att jag inte kan komma iväg medan sambon roar sig med sina intressen. Det var såhär jag absolut inte ville ha det. Jag tog upp det typ en miljon gånger under graviditeten att jag också vill få chans att kunna göra mitt.
Vi har oxå diskuterat det i förväg. Är så oerhört viktigt att båda föräldrarna får känna egentid och att man kan ha egna intressen. Det stärker även barnet som individ. För oss funkar det inte alltid och de stunderna tycker jag är jobbiga. Förstår om du är frustrerad när du får ställa in saker du vill göra flera gånger.
 
Jag är så sjukt ledsen och trött. I har skrikit mer eller mindre konstant sedan 9 i morse. Jag kan knappt sätta mig ner och mata henne. Hon har inte sovit något. För andra gången får jag ställa in något jag planerat för att jag inte kan komma iväg medan sambon roar sig med sina intressen. Det var såhär jag absolut inte ville ha det. Jag tog upp det typ en miljon gånger under graviditeten att jag också vill få chans att kunna göra mitt.

Förstår dig fullt ut. Hur ser din sambo på saken?

Mvh/ satt fastklistrad med unge i sex månader pga enorm separationsångest hos barnet
 
Förstår dig fullt ut. Hur ser din sambo på saken?

Mvh/ satt fastklistrad med unge i sex månader pga enorm separationsångest hos barnet
+ @malumbub

Ärligt talat känns han inte speciellt förstående. Vilket gör mig så sjukt irriterad. Han vart sur för någon månad sedan för att jag inte "godkände" att han ägnade varje söndag till sin hobby. Han menade på att jag ju kan åka vilken dag som helst på min medan han jobbar. Hoppas han fattar idag att det liksom inte fungerar så. Jag kan liksom inte bara släppa allt och åka, är ju låst med henne i och med amningen.
 
+ @malumbub

Ärligt talat känns han inte speciellt förstående. Vilket gör mig så sjukt irriterad. Han vart sur för någon månad sedan för att jag inte "godkände" att han ägnade varje söndag till sin hobby. Han menade på att jag ju kan åka vilken dag som helst på min medan han jobbar. Hoppas han fattar idag att det liksom inte fungerar så. Jag kan liksom inte bara släppa allt och åka, är ju låst med henne i och med amningen.
:(
 
@malumbub så här ser det ut på min 09a. Man lyfter undan madrassen och på frigolitbottnen ligger en plastdel. Lyft den så finns det ett stöd under och en urgröpning i frigoliten som stödet ska sitta i, men jag tycker att det på den här är lite högt så jag har ett annat läge.

20170514_175408_zpsegoodbdk.jpg
 
+ @malumbub

Ärligt talat känns han inte speciellt förstående. Vilket gör mig så sjukt irriterad. Han vart sur för någon månad sedan för att jag inte "godkände" att han ägnade varje söndag till sin hobby. Han menade på att jag ju kan åka vilken dag som helst på min medan han jobbar. Hoppas han fattar idag att det liksom inte fungerar så. Jag kan liksom inte bara släppa allt och åka, är ju låst med henne i och med amningen.

Fy vad tråkigt.
Jag tror att det är ganska vanligt hos den partner som inte ammar/är hemma i början att man tycker att det bara är slappt och att man kan göra vad man vill. Jag minns att min pappa sa att han skulle renovera huset klart när han skulle vara pappaledig med min syrra för 20 år sen. Han gick hemma ett halvår och ingenting blev färdigt i huset och när mamma kom hem från jobbet klagade han på att han inte fick gjort något och hon bara "jag vet". Min sambo hade väl lite den inställningen innan vi fick barn men han är hemma rätt så mycket tack vare sitt jobb så den försvann rätt fort.
Jag tror det är svårt för den andra föräldern att förstå, iaf i början, att på helgerna vill man pausa båda två för man jobbar rätt hårt i veckan även om man är hemma. Det är inte helt enkelt att ta hand om ett barn och med första är allt nytt och man lär sig på vägen vilket gör att man såklart blir trött, och sen finns det ju olika typer av barn - kolik, krävande, ledsna osv och det tär. Med barn nr 2 (3, 4 etc) så har du minst ett barn till som kräver din uppmärksamhet och stimulans emellanåt. Det blir man också trött av.
Jag har tyvärr inga tips mer än att prata ut ordentligt om det. När/om din sambo kommer gå hemma med I så kommer han nog ganska snabbt inse att det är inte att vara ledig att gå hemma med barn. Man är ledig från jobbet - ja - men inte semesterledig.
 
Blä första magsjukan här :yuck: Liten kräktes ner hela sig själv och babyskyddet när vi skulle hem från en fotbollsmatch, även vattnig diarré. Väl hemma så ännu mer diarré. Men nu har han ätit lite och sover oroligt i min famn. Även ena bonusbarnet är drabbat och sambon har ont i magen. Hoppas verkligen att jag klarar mig.
 
I morgon skall jag börja jobba. 07:00 gäller det. Tror de kommer bli en jobbig dag för oss alla. 9 timmar tar de från att jag går tills jag är hemma igen (körtider, måste byta om på jobbet osv) Inte varit ifrån G mer än 3 timmar som mest.
 
Blä första magsjukan här :yuck: Liten kräktes ner hela sig själv och babyskyddet när vi skulle hem från en fotbollsmatch, även vattnig diarré. Väl hemma så ännu mer diarré. Men nu har han ätit lite och sover oroligt i min famn. Även ena bonusbarnet är drabbat och sambon har ont i magen. Hoppas verkligen att jag klarar mig.

Stackars er! Krya på er! Och hoppas också att du klarar dig :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
443
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 903
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 991
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp