Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @supersonic :heart
Min man är behandlad för stenarna. Och jag har fått sova en del nu så jag känner mig "back in track" :)
Jag förstår ju henne, när jag var dålig. Fast jag tycker hon gick lite hårt åt då vi haft det lite kämpigt här hemma.

Så kul att läsa om alla framsteg alla små gör :love:
Kan inte förstå att hon blir tre månader nästa vecka :eek: tyvärr också tredje gången förkyld. Hon är så go lilla Skruttan. Bara äääälskar att bada, och prata. Vill vara mycket nära när hon sover, så tack och lov för sjalarna :heart
Är hon vaken vill hon helst ligga och sprattla och prata. Hon kommer över på sidan ibland. Nu passar 68 bättre än 62, 62 går men sitter tight så jag har 68... Men fått ångest över att plocka undan kläderna... Sista gången :cry: troligtvis iaf. Så... Tillåter mig två bodys per barn/storlek.... Typ :p resten har jag skänkt till vänner. Sååå mycket minnen i kläder... Hade så mycket i 80 från storebror så jag gav bort en del... Sparade en del. Så fort det går :heart

Vi har inte haft varken namngivning eller dop. Hade ju operationer och så med första så vi ville undvika sjukdomar mm. Så där blev inte av. Men känns fel att ha nu då han inte hade någon.. Så vi hoppar nog.

Hoppas att Knoddrick får bra hjälp så hon slipper ha ont snart @malumbub. Hjälpte mjökfritt?
:heart :heart :heart
Mjölkfritt hjälpte för magknipet och bajsandet och första omgången utslag. Sen kom andra omgången, som skulle smörjas med Locobase. Vilket resulterade i prickar överallt, som bedömdes som värmeutslag. Så vi luftade heeela tiden och fortsatte smörja, men det blev bara värre. Jag hade i samma veva precis börjat mjölkprovokationen, så jag blev lite deppig och beredd att ge upp allt. Men vi bytte till Decubal och hon är sååå fin i huden nu. :heart
Så jag har börjat om från början med provokationen och nu testat Bregott och lite lite ost. :banana:
Imorn blir det te med mjölk (!!!). :D

Vi är oxå över på stl 68. (Har börjat ta på 74 i vissa plagg. :eek:) 14 veckor, 6,5 kg, 65 cm.
 
Hur går det för era magmuskler?
Är det ett bra tecken att det småvärker i magen/musklerna högt upp på magen?
Det känns typ som träningsvärk, men väldigt högt upp. Och typ som två linjer som går lite snett neråt. Men jag är osäker.
Har försökt känna kanten på musklerna, men allt är så himla mjukt och degigt, så det är assvårt. Och det finns ett motstånd, även i mitten ovanför naveln, men kan det vara annat än muskler?

Känner mig urkorkad.
 
Mycket kinkig bebis idag. Hade tid hos frissan och I var enbart nöjd när hon satt i mitt knä. Hela dagen har gått åt att underhålla henne annars har hon skrikit av missnöje. På kvällen satt hon lutad mot sambons knän och tittade på oss likt en drottning full av högmod med en blick som sa "underhåll mig". Vi hoppas på en bättre dag i morgon helt enkelt. :cool:
 
Hur går det för era magmuskler?
Är det ett bra tecken att det småvärker i magen/musklerna högt upp på magen?
Det känns typ som träningsvärk, men väldigt högt upp. Och typ som två linjer som går lite snett neråt. Men jag är osäker.
Har försökt känna kanten på musklerna, men allt är så himla mjukt och degigt, så det är assvårt. Och det finns ett motstånd, även i mitten ovanför naveln, men kan det vara annat än muskler?

Känner mig urkorkad.
Hur det går för mina magmuskler vet jag inte. Men om du ligger på rygg med böjda ben så brukar det vara lättare att känna kanten. Trycker du ganska djupt på sidorna om naveln kan man komma åt höftböjarmuskeln men det är väldigt oskönt och ganska svårt på sig själv.
 
Hur det går för mina magmuskler vet jag inte. Men om du ligger på rygg med böjda ben så brukar det vara lättare att känna kanten. Trycker du ganska djupt på sidorna om naveln kan man komma åt höftböjarmuskeln men det är väldigt oskönt och ganska svårt på sig själv.
Testat det. Maken med. Men inget tydligt, hur och var vi än trycker. För stor degklump i vägen, antar jag.
 
I tog sovmorgon. Sov 22-5 och sen 5.30 till 9.15. Hon missade morgonpromenad med pappan. :p Men så länge har jag inte fått sova i ett sträck på väldigt länge. :banana:

Synd att vädret här är sämst! Iskalla kastvindar så det känns som vagnen ska välta. Blir pyjamasparty framför tv för oss.
 
Jag är alldeles för tjock för att jag ska kunna känna status på mina magmuskler. Men hade turen att BVC hade en "mamma mage-dag" för ett par veckor sedan då en duktig tjej föreläste om träning efter graviditet och även kände på magen på de som ville. Hon sa att mina magmuskler gått ihop bra och att det bara är en liten delning i navelhöjd kvar. Jag känner mig dock fortfarande klen i bålen, men tror att det till viss del beror på dålig bäckenbotten.
 
Testat det. Maken med. Men inget tydligt, hur och var vi än trycker. För stor degklump i vägen, antar jag.
Testat att lyfta upp huvudet samtidigt? Det fick jag göra. Böjda ben och så upp med huvudet och typ titta på låren utan att röra ögonen, hon som kände på mig tipsade om att börja känna högt upp så kan man oftare känna ev delning.
 
Testat att lyfta upp huvudet samtidigt? Det fick jag göra. Böjda ben och så upp med huvudet och typ titta på låren utan att röra ögonen, hon som kände på mig tipsade om att börja känna högt upp så kan man oftare känna ev delning.
Exakt så.
Skulle åkt till sjukgymnasten idag, men makens faster kom med fika, så jag får ta det nästa vecka. Tror inte vi orkar imorn, efter psykologtiden...även om det vore praktiskt.
 
Idag kunde maken och Knoddrick mysa, bada och äta samt somna utan bråk, gråt och mig. :banana: :banana: :banana:
Maken säger att de är tillbaka till där de var för nån månad sen. :banana:

Tror jag gråter lite av lättnad. (Grät av ångest, frustration och stress innan jag åkte till stallet.)
 
Tycker det är synd att folk inte kan respektera små barns känslor, ett barn som skriker vill till sina föräldrar (oftast, åtminstone till en lugn trygg person) för tröst och kanske sömn/mat. Det är inte ofta små barn skriker för att det är kul, det är ju enda sättet för dom att visa att något är fel :(

Jag tycker också det är tråkigt att barns känslor inte ska respekteras. Varför måste små barn slussas runt som en leksak, kan man inte titta och peta på håll. Jag har egentligen inga problem med att folk håller i I, så länge hon är nöjd, men det ska inte vara någon slags rättighet att hålla i henne om hon någon dag är på dåligt humör.

Jag gillar inte att små barn ska behöva skrika överhuvudtaget om det kan stoppas innan. I skriker väldigt sällan, det är typ om hon har akut ont i magen. Är hon hungrig visar hon det på andra sätt, som att stoppa ut tungan, smacka på händerna osv. Börjar hon skrika så började hon vara hungrig för typ en timme sedan. Det här ser ju jag och sambon eftersom vi känner vårat barn men ändå får vi höra "ska hon äta redan, hon skriker ju inte?". Varför ens vänta tills hon skriker om vi ser att hon är hungrig....

Jag anser samma sak, men blev nedtryckt hela tiden med det vanliga om att barnet måste vänja sig bla bla bla... Men nu med andra är jag betydligt hårdare. Jag har väldigt svårt för det här "objektifierandet" (i brist på bättre ord) av små barn, de ska tydligen tåla och acceptera allt. Bara häromdagen mötte jag och dottern en granne i tvättstugan (en väldigt snäll och go sådan) som genast ville ha en kram och när hon inte fick det drog hon min dotter in sin famn. Då såg jag direkt att hon stängde av, blicken fastnar liksom i fjärran och kroppen stelnar till samtidigt som den är något avslappnad. Vilket jag sa till grannen, som till slut släppte. Dottern gillar inte alls kroppskontakt med människor hon inte känner sig bekväm med, hon brukar inte ha några problem med den här grannen men det gick lite för fort, dottern behöver lite tid på sig.
 
@Pilo Jag har också lite ångest över alla kläder jag lägger undan för sista gången. Jag vill ju så gärna ha en trea (sambon frågade mig lite finurligt precis efter förlossningen om jag fortfarande ville ha en trea och jag svarade att han kunde fråga mig om en vecka igen :D) men vi är väl inte riktigt på samma våglängd ännu. La undan 62 för nån vecka sen... Han var ju 62,5 cm en vecka innan tremånadersdagen :nailbiting:
 
:heart :heart :heart
Mjölkfritt hjälpte för magknipet och bajsandet och första omgången utslag. Sen kom andra omgången, som skulle smörjas med Locobase. Vilket resulterade i prickar överallt, som bedömdes som värmeutslag. Så vi luftade heeela tiden och fortsatte smörja, men det blev bara värre. Jag hade i samma veva precis börjat mjölkprovokationen, så jag blev lite deppig och beredd att ge upp allt. Men vi bytte till Decubal och hon är sååå fin i huden nu. :heart
Så jag har börjat om från början med provokationen och nu testat Bregott och lite lite ost. :banana:
Imorn blir det te med mjölk (!!!). :D

Vi är oxå över på stl 68. (Har börjat ta på 74 i vissa plagg. :eek:) 14 veckor, 6,5 kg, 65 cm.

Jag som har problemhud och mycket utslag/eksem kan inte ha krämer med karbamid i. Det ger mig röd och irriterad hud direkt. Oljor och sånt funkar mycket bättre. Skönt att hon slipper utslagen nu!
 
Mycket kinkig bebis idag. Hade tid hos frissan och I var enbart nöjd när hon satt i mitt knä. Hela dagen har gått åt att underhålla henne annars har hon skrikit av missnöje. På kvällen satt hon lutad mot sambons knän och tittade på oss likt en drottning full av högmod med en blick som sa "underhåll mig". Vi hoppas på en bättre dag i morgon helt enkelt. :cool:

Som en kvinnlig form av Stewie i Family Guy :rofl:
 
Jag anser samma sak, men blev nedtryckt hela tiden med det vanliga om att barnet måste vänja sig bla bla bla... Men nu med andra är jag betydligt hårdare. Jag har väldigt svårt för det här "objektifierandet" (i brist på bättre ord) av små barn, de ska tydligen tåla och acceptera allt. Bara häromdagen mötte jag och dottern en granne i tvättstugan (en väldigt snäll och go sådan) som genast ville ha en kram och när hon inte fick det drog hon min dotter in sin famn. Då såg jag direkt att hon stängde av, blicken fastnar liksom i fjärran och kroppen stelnar till samtidigt som den är något avslappnad. Vilket jag sa till grannen, som till slut släppte. Dottern gillar inte alls kroppskontakt med människor hon inte känner sig bekväm med, hon brukar inte ha några problem med den här grannen men det gick lite för fort, dottern behöver lite tid på sig.

Jag skulle oxå stelna till om nån gjorde så mot mig.
 
Jag som har problemhud och mycket utslag/eksem kan inte ha krämer med karbamid i. Det ger mig röd och irriterad hud direkt. Oljor och sånt funkar mycket bättre. Skönt att hon slipper utslagen nu!
Jag är ett eksembarn med periodvis stora problem, så jag är också kinkig med salvor och krämer...men lyckades ändå inte hinna känna nån dålig reaktion på Locobasen. Så jag får väl använda den själv och fortsätta med Decubal på Knoddrick.
 
Jag är ett eksembarn med periodvis stora problem, så jag är också kinkig med salvor och krämer...men lyckades ändå inte hinna känna nån dålig reaktion på Locobasen. Så jag får väl använda den själv och fortsätta med Decubal på Knoddrick.

Jag har aldrig fått Decubal, däremot en hel massa andra som slutar på -derm, så var tvungen att läsa på lite. Har köpt hem en liten tub från apotea för att prova på mig! Jag har atopiska eksem men jag vågade inte ta den som var för extra torr hud eftersom det brukar sluta med att huden blir tilltäppt istället för att ta upp krämen.
 
Jag anser samma sak, men blev nedtryckt hela tiden med det vanliga om att barnet måste vänja sig bla bla bla... Men nu med andra är jag betydligt hårdare. Jag har väldigt svårt för det här "objektifierandet" (i brist på bättre ord) av små barn, de ska tydligen tåla och acceptera allt. Bara häromdagen mötte jag och dottern en granne i tvättstugan (en väldigt snäll och go sådan) som genast ville ha en kram och när hon inte fick det drog hon min dotter in sin famn. Då såg jag direkt att hon stängde av, blicken fastnar liksom i fjärran och kroppen stelnar till samtidigt som den är något avslappnad. Vilket jag sa till grannen, som till slut släppte. Dottern gillar inte alls kroppskontakt med människor hon inte känner sig bekväm med, hon brukar inte ha några problem med den här grannen men det gick lite för fort, dottern behöver lite tid på sig.

Men stackars barn! Varför skulle ett barn vilja krama en främmande människa. Ingen skulle ju göra så med en vuxen.
 
Jag har aldrig fått Decubal, däremot en hel massa andra som slutar på -derm, så var tvungen att läsa på lite. Har köpt hem en liten tub från apotea för att prova på mig! Jag har atopiska eksem men jag vågade inte ta den som var för extra torr hud eftersom det brukar sluta med att huden blir tilltäppt istället för att ta upp krämen.
Jag har också atoptisk eksem och hoppas verkligen inte I ärver det. Än så länge har hon inga utslag eller något mer än normal skorv.

Min hud kan också bli övermättad om jag smörjer för mycket utan att det hinner sjunka in. Jag tycker också, mot alla rekommendationer, att utslagen håller sig bättre om jag duschar varje dag. Det är som att jag smörjer in bakterier i utslagen och det bildas värsta klåda om jag inte duschat innan.
 
Men stackars barn! Varför skulle ett barn vilja krama en främmande människa. Ingen skulle ju göra så med en vuxen.

Nu "känner" hon ändå grannen men är alltid väldigt reserverad mot alla, det tar ett tag innan hon känner sig bekväm. Plus att hon har en enorm separationsångest och är jätterädd att förlora mig eller sambon ur sikte. Så att dra in henne i en kram är ungefär det värsta man kan göra...

Jag har också atoptisk eksem och hoppas verkligen inte I ärver det. Än så länge har hon inga utslag eller något mer än normal skorv.

Min hud kan också bli övermättad om jag smörjer för mycket utan att det hinner sjunka in. Jag tycker också, mot alla rekommendationer, att utslagen håller sig bättre om jag duschar varje dag. Det är som att jag smörjer in bakterier i utslagen och det bildas värsta klåda om jag inte duschat innan.

Jag håller med dig. Jag upplever också att de hålls i schack om jag duschar varje dag, huden klarar inte att smörjas in med krämer/salvor utan att få andas lite emellan. Det absolut bästa för mig är att tappa upp ett varmt bad med mycket badsalt så det riktigt svider i eksemen, skölja och sen smörja. Läker riktigt fint! Dottern verkar tack och lov inte ha fått några eksem (hon har andra problem så det räcker och blir över) men lilleman har de senaste veckorna haft en fläck på ena kinden med eksemliknande hud så jag ska ta upp det vid nästa besök på bvc om det inte blivit bättre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
443
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 991
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp