Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har testat (läs somnat ifrån) att 10 timmar håller en blöja. Men är blöjan bytt 19 är de senast 05 de skall bytas.

Testade i natt att byta runt två innan amning. Resultatet blev superpigg baby som inte var hungrig mera. Som tur var han nöjd att bara ligga brevid mig och pyssla med mitt täcke. Så jag fick "sova" vidare
 
Puh. E hade en orolig natt och min restless legs är tillbaka :cry:

Jag har redan svårt att somna om när hon ätit sitt nattmål. Jag behöver inte detta också :rage:
 
Det verkar vara mer eller mindre standard att det slår över på kvällarna för lilleman nu :( Jag vet att det går över men under tiden vill han ligga i famnen och gungas långsamt med stora rörelser medan man går. Och pappa fungerar inte under det här momentet vilket har gjort att sambon känner sig lite nedslagen och sa igår att han tyckte det var tråkigt att det höll på att bli som med dottern (dvs varje försök till att hålla henne resulterade i konstant gallskrikande tills jag tog igen, oavsett hur länge vi försökte och oavsett tid på dygnet). Jag förstår att han känner så, men resten av tiden är lilleman en glad skit och sambon kan hålla och leka med honom utan problem. Jag tror bara att det är en fas just nu och att det slår över på kvällen är väl inget konstigt egentligen. Tyvärr har sambon inte lika mycket tålamod och känner sig frustrerad direkt när han märker att det inte går att lugna lillen, vilket såklart lillen känner av och skriker ännu mer. Ond cirkel.
 
Liten har varit väldigt känslig idag, han som bara brukar vara vaken 1,5-2 timmar åt gången var vaken från 9-15 med två pauser om 10 min. Jisses. Tror det är nåt språng på gång, det är isf första vi märker av. Nu tassar vi på tå allihop för han är så sjukt lättväckt idag, vanligtvis kan jag spela hög musik, dammsuga och storasyster kan skrika och tjoa utan problem och han bara sover vidare.
 
I var vaken från 11 till 21 igår med en sovpaus på drygt 40 min. Hon sover alltså som en sten just nu men själv har jag varit vaken sen halv 3 inatt. Katten har försökt ha gosattacker varvat med att sambon snarkat. Så sjukt less just nu att nästa som stör mig slänger jag ut. :cool:
 
Rädda mina bröst.

Vet int vad som händer. I går började de plötsligt vara jättespända redan en timme efter att G ätit. Brukar dröja fyra timmar innan denna känsla uppstår. Och i natt har dessutom två mjölgångar,en under var bröst varit sjuka. Släppt med massage som tur

Enda vi ändrat på är att G får smakportioner mellan amning men de är ändå så små (fått lov att ge upp till en dl. Vi ger kanske 2 msk)påverkar inte amningsfrekvensen
 
Någon mer här som ska ha namnkalas?
Vad ska ni göra på ert namnkalas?
Hur många kommer och vad ska ni bjuda på?
Vi ska ha vårt om 2v, är ca 40 vuxna bjudna plus 6 barn, tänkte bjuda på pastasallsder och västerbottenpaj och rejält gottebord efter.
Inga direkta tårtor dock då vi själva inte är så förtjusta i just tårtor..
Blir tipspromenad om I o vi funderar på om vi ska plantera ett träd för henne.
Hur ser ert upplägg ut?
 
Vi ska ha "namngivningsfest" 10 juni, har bjudit 30 personer. Har inte planerat så värst mycket ännu men tror att vi kommer bjuda på fransk potatissallad, kallskuret kött, västerbottenpaj, grönsallad och diverse plock. Sen typ 7 sorters småkakor och andra bakverk, en tårta blir det nog också. Inga aktiviteter förutom att jag tänkte berätta lite om varför han fick de namn han har. Men att plantera ett träd var fint, kanske snor den idén :angel:
 
Vi kommer att ha festen hemma och det är oklart hur vi ska få plats med alla sittandes.. Hoppas på fint väder så att det går att vara ute.
 
Vi har tänkt ha namngivningscermoni (verkar finnas många namn :p ). Vi har inte planerat en enda grej än men än att om det är bra väder ska vi vara i mina föräldrars trädgård och att svärfar som är musiker spelar något på fiol.
 
Vi ska ha dop. :D Samma präst och kyrka som maken är döpt i/av och som när vi gifte oss. Vi gör det typiskt svenska och döper i kyrkan av tradition :angel: men för min del även lite för atr hedra tidigare generationer. Kyrkan var viktig för dem och även pappa, även om de inte var troende.

Efteråt ska vi ha fika i bygdegården. Kaffe, tårta och 7 sorters kakor. Ev smörgåstårta.
Tänkte försöka hitta nån som kan spela nåt i kyrkan. När vi gifte oss spelade en vän fiol. Vill gärna ha nåt liknande även till dopet. Speciellt eftersom det blir ett midsommardop.

Hade vi inte döpt i kyrkan hade vi tänt ett ljus för namnet, samma val om fiol/sång, berättat varför vi valt de namn vi valt, ändå valt faddrarna vi valt och bjudit på samma fika/mat. Tipsrunda lät som en kul grej, så den snor vi, men till 1-årsdagen. Plantera fruktträd gör vi när vi äger huset vi bor i och inte bara hyr som nu.

Förra året var vi på namnkalas där det bjöds på 3 olika pajer och olika tårtor.
 
Vi kommer ha någon fest/namnkalas hemma hos mina föräldrar i sommar, ca 20 gäster. Med sonen åt vi mat och tårta och hade tipspromenad om honom, berättade och namnen och sjöng hans favoritsång (Blinka lilla stjärna). Blir nog liknande innehåll den här gången.
 
Igår invigde vi cykelvagnen. :) I satt i den som om hon aldrig har gjort något annat, var vaken och tittade sig omkring första biten för att sedan sova resten av turen. :up:
Vi vågade bara vara ute runt 20 min men det kändes väldigt lovande för resten av sommaren. Då ska vi smita in på stan samt hälsa på lite folk i närheten. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
442
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
73 901
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 985
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 593
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp