Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Skriver ni förlossningsbrev?
Om ja gör ni det med barnmorskan eller själva hemma?
Uppskattar dem på förlossningen ett brev?
Jag vet inte riktigt vad jag skulle skriva..
Typ rädd för o dö, rädd för o förlora bebis, rädd för o spricka, rädd för att skita nån i ansiktet, rädd för att säga dumma saker..
Känns som typ alla mer eller mindre känner så här så kanske onödigt att skriva? :o

Jag kommer inte skriva brev, pratade med min BM om brev igår, en äldre dam som jobbat på förlossningen fram till för ett år sen. Frågade just om dom uppskattade brevet, hon sa att om det var något väldigt speciellt kunde det vara bra att få det nedskrivet i ett brev som en extra påminnelse, annars menade hon på att det är så svårt att förutsäga en förlossning i förväg så en massa önskemål kan ibland vara svårt att uppfylla och många gånger kan man ju diskutera under tiden olika scenarion. Jag kommer inte skriva brev eftersom jag aldrig fött barn innan och inte vet vad det innebär utan jag litar på vårdpersonalen, hon tyckte det var kloka tankar :) men hon är ju en BM av många, andra BM kanske uppskattar brev!

Jag kommer inte skriva brev, pratade med min BM om brev igår, en äldre dam som jobbat på förlossningen fram till för ett år sen. Frågade just om dom uppskattade brevet, hon sa att om det var något väldigt speciellt kunde det vara bra att få det nedskrivet i ett brev som en extra påminnelse, annars menade hon på att det är så svårt att förutsäga en förlossning i förväg så en massa önskemål kan ibland vara svårt att uppfylla och många gånger kan man ju diskutera under tiden olika scenarion. Jag kommer inte skriva brev eftersom jag aldrig fött barn innan och inte vet vad det innebär utan jag litar på vårdpersonalen, hon tyckte det var kloka tankar :) men hon är ju en BM av många, andra BM kanske uppskattar brev!

Jag skrev heller inget fl brev förra gången, hade ju ingen aning om hur jag skulle reagera. BM skrev bara att jag ville ta det som det kom.

Denna gången är det ju planerat KS, jag kommer dock lägga in önskemål om vilka barnmorskor som jag vill ha och inte.
Den BM som förlöste mej med Filippa vill jag absolut inte ha då vi inte klaffade alls och jag upplevde henne som väldigt kall och hård. Skulle vara alldeles för jobbigt att ha henne igen.

Jag skrev heller inget fl brev förra gången, hade ju ingen aning om hur jag skulle reagera. BM skrev bara att jag ville ta det som det kom.

Denna gången är det ju planerat KS, jag kommer dock lägga in önskemål om vilka barnmorskor som jag vill ha och inte.
Den BM som förlöste mej med Filippa vill jag absolut inte ha då vi inte klaffade alls och jag upplevde henne som väldigt kall och hård. Skulle vara alldeles för jobbigt att ha henne igen.

Jag kan förstå önskemålen om BM i ditt fall!

Jag har inte skrivit förlossningsbrev och kommer nog inte göra det heller. Förra veckan gjorde vi journalsammanfattning med BM där det typ står att jag inte är den som ber om hjälp i första taget utan biter ihop, så vill gärna att personalen frågar om smärtlindring o.s.v. Står även att jag är positiv till all tänkbar smärtlindring.

Har inte heller skrivit något förlossningsbrev utan en sammanfattning. Skrev i princip bara : tar det som det kommer me vill bli klippt i ett tidigare skede om förloppet blir som vid förra förlossningen :)

Var iväg med hästen igår, billigare att köra dit (tar ca 5 min) än att ta ut vet för vaccinering. På lördag är det ett år sen senaste och nu har man tydligen 21 dagars respit men hellre kör jag nu än sen när liten är ute. Mamma var lasthjälp, hästkraken går bara in om han har en lina runt rumpan (annat var det när vi åkte transport ofta). Lånar släp av stallägaren, lastar in och så står en av däcken på sock :banghead: lasta ur och så var stallägaren snäll att pumpa upp däcket och så väntade vi en stund för att se om det höll. Det gjorde det så in med hästen igen (nu gick han på direkt) och äntligen iväg. Kallt och jävligt var det men vi hann med vaccineringen innan bf! :D

Skrev inget flbrev förra gången, min man och jag hade pratat innan om vilken smärtlindring jag ville ha. (nu funkade det,men man har ju ingen aning om hur det kan gå,eller kännas).
Nu har jag ju bara det som erfarenhet så blir det liknande nu så vill jag prova med kvaddlar igen.
Men kommer be bm att skriva in det (är ju inte säkert att maken är med den här gången, jobb och sen sonen).

Har tvättat alla bäbiskläder så att dom ska lukta hemma. Gabriel sover med några snuttegosedjur han aldrig tydde sig till, så att dom ska lukta storebror. Känns mer verkligt nu när alla våra babysaker är hemma igen.

Men börjar längta nu, samtidigt som jag är livrädd :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 138
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar