Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Idag har jag ont lite här och var. På ett nytt sätt. Typ små nyp. Mår lite illa oxå. Nojar över att jag klämde sönder magen igår kväll när jag tappade ena ortosen på golvet och sträckte mig efter den.
Blä.

Du far iväg till någon som gäst med alldeles nymatad bebis; bebis blir hungrig efter 15 min och hänger sen i bröstet halva besöket som trygghet.
:D

Stämmer också, har dock bara åkt till svärmor ännu (tur de har gästrum att låna så jag får mata i fred)

Att handla, gå på stan eller åka till stallet fungerar däremot bra trots frånvaro av mat i mer än 2 timmar, trots att han ofta äter ca varje till varanna timme vid vaket tillstånd

Någon som har tips på bra (och billig) babyvakt/babymonitor eller vad de heter? (När jag fråga på Facebook var de många som ville sitta barnvakt :p)

Vi har ju två våningar i huset så skulle vara praktisk om han somnar på vinden, eller att man kan ha honom och sova ute efter promenad

Fy bövelen vad hon skrikigt idag/igårkväll. Jag har gråtit floder av att inte kunna trösta. Antagligen har hon ont i magen så nu ska jag inte dricka mjölk/kaffe eller äta lök/bönor på ett tag samt köpa magdroppar på apoteket i morgon. Det gör så ont i hjärtat när de skriker sig röda i ansiktet och blöta av svett.

Fy bövelen vad hon skrikigt idag/igårkväll. Jag har gråtit floder av att inte kunna trösta. Antagligen har hon ont i magen så nu ska jag inte dricka mjölk/kaffe eller äta lök/bönor på ett tag samt köpa magdroppar på apoteket i morgon. Det gör så ont i hjärtat när de skriker sig röda i ansiktet och blöta av svett.
Kram! :heart

❤️ Det är hemskt och som du säger hjärtat slits ur kroppen på en och krossas i miljoner bitar.

Vi har samma här kvällstid... Så nu skall jag testa att inte äta nått grönt i fyra dagar (läste att de var den tiden man skall vara utan och sedan tillsätta en sak i taget)

Okej börjar nog bli högtid att ansöka om föräldraledighet...
Men behöver hjälp! Innan jag sliter av mitt hår...
Min arbetsgivare skickade in papper med årsinkomst osv för ca en månad sen, när jag nu loggar in på FK står en årsinkomst som inte stämmer med den arbetsgivare skickat in.
Kan man på nåt sätt se om de papper min arbetsgivare skickat in har registrerats?
Eller är det så att FK nu dragit skatten på årsinkomst siffran o därför den
"Sjunkit"?
Hoppas någon förstår mig och kan hjälpa! :)

Jättehemskt :( Man känner sig så fruktansvärt maktlös :cry:

Ett tips kan vara att byta ut D-dropparna mot vattenbaserade istället för de oljebaserade man får hos bvc. Långt ifrån alla bebisar tål de oljebaserade.

Okej börjar nog bli högtid att ansöka om föräldraledighet...
Men behöver hjälp! Innan jag sliter av mitt hår...
Min arbetsgivare skickade in papper med årsinkomst osv för ca en månad sen, när jag nu loggar in på FK står en årsinkomst som inte stämmer med den arbetsgivare skickat in.
Kan man på nåt sätt se om de papper min arbetsgivare skickat in har registrerats?
Eller är det så att FK nu dragit skatten på årsinkomst siffran o därför den
"Sjunkit"?
Hoppas någon förstår mig och kan hjälpa! :)

Din årsinkomst brutto ska stå registrerad (det gör den iaf på mig). Sen hur de räknar vete katten, det enklaste är nog för dig att ringa dit och fråga. De brukar vara snabba även om man får ett högt nummer i kön. Ringde ang vab för min dotter som blivit fel, jag var nummer 57 när jag kom fram men fem minuter senare var samtalet klart och missförståndet utrett.

Tack!
Är det brutto som ska stå så stämmer det inte, eller arbetsgivarens papper har nog inte registrerats då.
Står även okänd på arbetsgivare...

Din årsinkomst brutto ska stå registrerad (det gör den iaf på mig). Sen hur de räknar vete katten, det enklaste är nog för dig att ringa dit och fråga. De brukar vara snabba även om man får ett högt nummer i kön. Ringde ang vab för min dotter som blivit fel, jag var nummer 57 när jag kom fram men fem minuter senare var samtalet klart och missförståndet utrett.

Tack!
Är det brutto som ska stå så stämmer det inte, eller arbetsgivarens papper har nog inte registrerats då.
Står även okänd på arbetsgivare...

Känns som om de inte registrerat pappret från din arbetsgivare. Det kan även ha kommit bort i posten. Ring och fråga imorgon!

Jag har införskaffat min första BOOB-tröja! Vann en auktion på tradera i veckan och hämtade den imorse. Har alltid så svårt för storlekar så jag tänkte att det är bättre att prova en begagnad för en mindre summa än en som kostar flera hundra. Så, den funkar men jag ska beställa en storlek större själv nu när jag vet. Sitter på jollyroom och botaniserar :p

:heart
Minns hur hjärtskärande det är, fortfarande. Vi turades om, pappa och jag med att försöka trösta och bära.
Börja utesluta saker. Det är en bra början.
För mig var det choklad, lök och paprika som var värst.
Provade efter månader med en kokosboll och han skrek hela kvällen.
Sen magdroppar, miniform, ibland pysventil och magmassage.

Pysventil som @Pilo skriver är toppen, använde den en del nattetid på sonen.
Sen även testa vattenbaserade D droppar som någon längre upp tipsade om. Det hjälpte också mycket. Fick dock bekosta dom själv men handlar inte om så mycket pengar (om jag inte minns fel).

Kl
Andra natten på BB, imorgon åker vi hem :love:

Ska bli skönt även om det är bekvämt att bli uppassad :p

Någon som har tips på bra (och billig) babyvakt/babymonitor eller vad de heter? (När jag fråga på Facebook var de många som ville sitta barnvakt :p)

Vi har ju två våningar i huset så skulle vara praktisk om han somnar på vinden, eller att man kan ha honom och sova ute efter promenad

Billig vet jag inte men bra kan jag gå i god för! Vi har Padwico. Vi är inne på vår andra modell. De första var trotjänare i 4 år och snittade på 3h om dagen i de 4 åren. Helt suverän! När vi fick barn nr2 var de första tappade lite för många gånger i golvet så vi köpte nya. Padwico även då. Supernöjda!

Mvh Miks

Håller med @Miks! Vi har också Padwico, köpte mina begagnade (ouppackade, den stackars mannen kom väl hem med fel modell :p) så vi fick våra lite billigare. De är guld värda! Vi har den som heter 850.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar