Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Som flera skriver, så kan d-dropparna vara luriga.. Märkte vi tydligt på mellanbarnet.. Hon grät hysteriskt av magknip de dagar hon fått av de man får från BVC.

Men är det något jag önskar att jag hört om redan innan första barnet (som visserligen skrek en halvtimma för lite om dagen för att räknas som kolikbarn av BVC.. Men skrek av panikont i timtal ändå :cry:) , så är det ec (elimineringskommunikation) :love: Jag är helt övertygad om att det är det som gjort allra störst skillnad för barn två och tre.
Nu har vi ju inte gått all in med att försöka se tecken att läsa av, utan grodhåller bara vid blöjbyten och om det strulas vid bröstet eller är allmänt missnöjt. 10 av 10 ggr kommer det nånting (oftast både kiss och bajs) och man märker hur mkt nöjdare liten blir på en gång, men även hur mycket enklare det är för dem att göra ifrån sig

Fy bövelen vad hon skrikigt idag/igårkväll. Jag har gråtit floder av att inte kunna trösta. Antagligen har hon ont i magen så nu ska jag inte dricka mjölk/kaffe eller äta lök/bönor på ett tag samt köpa magdroppar på apoteket i morgon. Det gör så ont i hjärtat när de skriker sig röda i ansiktet och blöta av svett.
Skickar styrkekramar. :heart Det är så hemskt när man inte kan hjälpa dem bli glada på en gång igen. :cry: Förstår att du gråter, jag har gråtit flera gånger med upprörd bebis och även någon gång bara för att hon blev otröstlig precis när jag gått på toa.

Håller med @Miks! Vi har också Padwico, köpte mina begagnade (ouppackade, den stackars mannen kom väl hem med fel modell :p) så vi fick våra lite billigare. De är guld värda! Vi har den som heter 850.
Ah vi har också 850 nu! Superbra! Saknar dock en clips så man kan sätta fast den i byxlinningen. Vi hade 903 i förra modellen. De funkar fortfarande men föräldraenheten ser lite ledsen ut :o Det är den som får ta mest stryk ;)

Mvh Miks

Vi har varit på TUL på förmiddagen, eftersom barnmorskan tyckte det var lite svårt att mäta SF- måttet för ett tag sedan. Till min lättnad så tyder allt på att bebis är normalstor och fostervattenmängden var lagom.
När vi var på RUL så hade BM svårt att se kön men trodde att var en tjej, men så är det inte för idag var det väldigt tydligt att det är en kille :)

Tack för alla tips och råd.

Idag har skriken varit mindre... panikaktiga än igår. Hon har inte fått några droppar alls ännu. Tycker till och med hon sover bättre idag än på flera dagar lillskruttan.

Vårat apotek hade inte miniform. Får beställa från apotea i stället.

Fixar och donar med det sista, vabbar idag och har passat på att skriva ihop lite smått och gott kring vad hästen får för foder och hur mycket av vad så mina stallkamrater vet. Ute i god tid med 7 dagar kvar till bf :p:D Ska packa lite nytvättat till förlossningsväskan ikväll, sen är den mer eller mindre klar. Är fortfarande helt övertygad om att jag går över :D Ska ta in babynestet från förrådet och rota fram bärsjalen, sen är det väl klappat och klart!

Jag har börjat plocka fram sånt som ska packas ner i väskan men än är inget nerpackat, får se om jag tar tag i det ikväll.

Förresten så läste jag just ut Katerina Jonouch bok "Föda barn" rekommenderas ifall man har funderingar över förlossning eller hur första tiden med bebis kan vara. Lättläst och lite underhållande :)
(jag läste den som e-bok genom Storytel).

Vilka grönsaker/frukter brukar normalt INTE ge reaktioner hos barn? För liksom hos @et_flickan har vi haft en riktigt glad baby idag,andra dagen utan grönt/frukt hos mig. Men den kosten är rätt tråkig då jag äter sådant till mellanmål

Första dagen ensam har gått bra. Mannen tillbaka till sina studier

Vilka grönsaker/frukter brukar normalt INTE ge reaktioner hos barn? För liksom hos @et_flickan har vi haft en riktigt glad baby idag,andra dagen utan grönt/frukt hos mig. Men den kosten är rätt tråkig då jag äter sådant till mellanmål

Första dagen ensam har gått bra. Mannen tillbaka till sina studier

Jag tror E reagerade på spenat. Sambon tyckte bajset var väldigt grönt efter två dagar med spenat och E var jätte ledsen de dagar jag ätit spenat.

Ärtor tänker jag inte heller äta på ett tag. Det gäller att komma ihåg att testa en sak i taget sen.

Jag saknar dock redan min filmjölk och müsli på morgonen.

Min sambo går tillbaka till jobbet på onsdag :arghh: Kommer dö ensamhetsdöden :rofl:

Jag tror E reagerade på spenat. Sambon tyckte bajset var väldigt grönt efter två dagar med spenat och E var jätte ledsen de dagar jag ätit spenat.

Ärtor tänker jag inte heller äta på ett tag. Det gäller att komma ihåg att testa en sak i taget sen.

Jag saknar dock redan min filmjölk och müsli på morgonen.

Min sambo går tillbaka till jobbet på onsdag :arghh: Kommer dö ensamhetsdöden :rofl:

Mjölk verkar som tur ok, har inte tagit bort det. Annars har jag ingen aning. Ärtor verkar inte ok, åt ju ärtsoppa en dag tyvärr.

Gissa om mannens öron höll på att trilla av när han kom hem :p

Tror ni annars två aktiviteter på samma dag blir för mycket?
Är anmäld till en föräldrakurs eller vad man skall kalla det, man är 5-6 familjer med baby som träffas varanna vecka och diskutar ett tema över mat, tex självständiga barn, stärka förtroende som föräldrarna osv (inte samma som mammagruppen)
Men nu ser jag att de samma dag, fast förmiddagar ordnas mamma bootcamp vilket jag tror jag skulle behöva,han känns redan tung att bära och då är han bara ca 4 kg. Båda "borde" vara på hans sovtider.

Ehm. Om man inte kan äta grönsaker för att bebis får ont i magen. Vad äter ni då? Jag äter liksom inte kött.

Mjölk verkar som tur ok, har inte tagit bort det. Annars har jag ingen aning. Ärtor verkar inte ok, åt ju ärtsoppa en dag tyvärr.

Är anmäld till en föräldrakurs eller vad man skall kalla det, man är 5-6 familjer med baby som träffas varanna vecka och diskutar ett tema över mat, tex självständiga barn, stärka förtroende som föräldrarna osv (inte samma som mammagruppen)
Men nu ser jag att de samma dag, fast förmiddagar ordnas mamma bootcamp vilket jag tror jag skulle behöva,han känns redan tung att bära och då är han bara ca 4 kg. Båda "borde" vara på hans sovtider.
Om jag känner mig själv rätt så hade jag nog tyckte det var jobbigt. Dels tror jag man blir väldigt trött av mammabootcamp, speciellt i början innan man blivit så stark. Men också för att jag nog hellre hade spridit ut saker för att ha en sysselsättning fler dagar i veckan om du förstår vad jag menar.

(Fattar att bebis är sysselsättningen nog men tänker att det kanske är bra att sprida ut planerandet på flera dagar)

Fixar och donar med det sista, vabbar idag och har passat på att skriva ihop lite smått och gott kring vad hästen får för foder och hur mycket av vad så mina stallkamrater vet. Ute i god tid med 7 dagar kvar till bf :p:D Ska packa lite nytvättat till förlossningsväskan ikväll, sen är den mer eller mindre klar. Är fortfarande helt övertygad om att jag går över :D Ska ta in babynestet från förrådet och rota fram bärsjalen, sen är det väl klappat och klart!

En sån foderlista skrev jag innan helgen, men den ligger fortfarande på köksbordet. :D

Väskan saknar bara mobilladdare, typ. Står redo och väntar i övrigt.

Jag är för övrigt gigantisk. Alltså, verkligen gigantisk. Och orkar typ ingenting längre.
Magen är för det mesta spänd i övre delen och jag har typ träningsvärksliknande ont i underliv och ljumskar och insida lår mer eller mindre hela tiden. Har haft tydliga sammandragningar/förvärkar i ett par dagar. Knoddrick bökar runt och tänjer ut ordentligt.

Önskar mig en viktuppskattning av Knoddrick. Fasar mer och mer för att det växer en elefantstor unge i magen. Kan man ringa till BMM och säga så?

Jag är för övrigt gigantisk. Alltså, verkligen gigantisk. Och orkar typ ingenting längre.
Magen är för det mesta spänd i övre delen och jag har typ träningsvärksliknande ont i underliv och ljumskar och insida lår mer eller mindre hela tiden. Har haft tydliga sammandragningar/förvärkar i ett par dagar. Knoddrick bökar runt och tänjer ut ordentligt.

Önskar mig en viktuppskattning av Knoddrick. Fasar mer och mer för att det växer en elefantstor unge i magen. Kan man ringa till BMM och säga så?

Ja det kan man.

Jag hade inte orkat det.

@malumbub jag känner igen mig i mycket av det du skriver. Magen känns sprickfärdig och jag blir helt slut av minsta ansträngning, typ att klä på mig är som ett träningspass. Det gör ont typ överallt.
De senaste dagarna har jag tänkt på att jag haft få sammandragningar men det har jag fått igen på eftermiddagen idag :meh:

Jag tycker absolut att du ska be BM om TUL om du känner dig orolig, jag blev väldigt mycket lugnare efter dagens besked.

@Chardonnay jag äter kött så blir typ pasta/ris/potatis med kyckling/kött/fisk... Kommer vara 4 dagar utan grönt (enligt de rekommendationer jag läst) och sedan lägga till ex äpple också vad som händer, blir de ingen reaktion så ny produkt var 3 dag

@lil-sis och @Chardonnay (igen ;) ) är själv tveksam om de blir för mycket. Ena är 10:30-11:30 och den andra 17->

Dock är de ingen av aktiviteterna som kommer att komma på nytt, eller andra dagar i veckan, kommer inte heller några motsvarande....föräldrakursen är bara varannan vecka dock

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar