Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Idag besökte vi bvc. Skruttan hade gått upp till 3600g.

Annars har vi haft en rätt kass dag. Hon äter heeela tiden, skriker när hon inte äter, sover jätte ytligt. Känns som att det kommer bli en rolig natt igen.

Försökte knöla ner henne i bärsjalen igen men alltså nej, hon vägrar. Ett ben går bra att stoppa dit men det andra.. Hon blir asförbannad, ändå är jag jätte försiktig och hon är lugn och nöjd för studen :confused:
Kul att går upp i vikt! :)
Mindre kul att hon är orolig. När du försöker sjala, stoppar du ner henne i sjalen fast hon börjar skrika eller ger du upp när hon blir upprörd?
Vår tös ger ifrån sig några ilskeskrik varje gång hon sjalas eller selas men lugnar sen ner sig och somnar nöjt. I början var det mer någon minut av argt småbebisvrålande.
Skriker sen till när hon plockas ur, tror hon blir sur när hon plockas ur värmen. :D

Kul att går upp i vikt! :)
Mindre kul att hon är orolig. När du försöker sjala, stoppar du ner henne i sjalen fast hon börjar skrika eller ger du upp när hon blir upprörd?
Vår tös ger ifrån sig några ilskeskrik varje gång hon sjalas eller selas men lugnar sen ner sig och somnar nöjt. I början var det mer någon minut av argt småbebisvrålande.
Skriker sen till när hon plockas ur, tror hon blir sur när hon plockas ur värmen. :D

Jag ger upp. Är rädd att göra henne illa men kanske ska ignorera det då och fortsätta?

Jag ger upp. Är rädd att göra henne illa men kanske ska ignorera det då och fortsätta?
Jag tror inte att du gör henne illa. Det är lite klurigt att få i dem i sjalen i början. Vi brukade göra det tillsammans och sedan gå upp och ner i trappan ett par gånger för att skapa lite "gung". Fördelen när maken bar var att han kunde ha sonen hud mot hud i sjalen och sedan en stor tröja med blixtlås utanpå.

Var två om ni har möjlighet i början vid isättning om du är orolig att göra henne illa. Tycker inte du behöver ge upp när hon börjar skrika, man blir snabbt tryggare i att få dem i sjalen själv och hör om de verkligen inte är på humör för det. Att gå runt och skumpa brukar funka bra.
Vår tös behöver vara nymatad och någorlunda nybytt så blöjan inte är full, sen kan någon av oss ha henne fast mot bröstet upptill en timme innan hon vaknar ordentligt igen.
Men du ska självklart göra det som känns bra för dig, det är ingen idé att forcera sjalandet om det inte känns bra.

Vi hade sele och de första gångerna blev bebis ARG när vi knölade ner henne. Jag var i början rädd att hon satt obekvämt eller hade ont men 10 gånger av 10 somnade hon inom en minut. Det kan vara värt att vänta ut sur bebis liiite. Har hon ont eller sitter obekvämt märker ni det på volymen och uthålligheten.

Blir en spännande dag. Skall och visa upp benet kl 8:15. Sonen vägra somna innan 24 i går (idag?) åt 10 min kl 3 vilket sedan krävde 15 min rapning.

Hade väckning 6:30 då han ofta äter men idag ville han såklart ha mat 30 min innan. Oj vad jag känner mig pigg :cautious:

Blir en spännande dag. Skall och visa upp benet kl 8:15. Sonen vägra somna innan 24 i går (idag?) åt 10 min kl 3 vilket sedan krävde 15 min rapning.

Hade väckning 6:30 då han ofta äter men idag ville han såklart ha mat 30 min innan. Oj vad jag känner mig pigg :cautious:

Åh, jobbigt. Hinner du hem och vila något under nångång han sover senare på dagen?

Inte mycket sömn här heller inatt. Det har blåst så sonen varit orolig under natten, och vaknade för att behöva gå på toa 3, sen var jag vrålhungrig kl 5, och då var sen sonen "vaken" i princip... "stoppa om mig, vatten" mm.

Är så trött, men klarar inte av att somna när Gabriel sover. Det trycker överallt och hon bara bökar runt.

Sen kan inte Gabriel gå på förskolan kanske alls nu på tre månader... Ett barn på hans avdelning har haft vattkoppor och det kan ha smittat andra barn. Skulle han bli sjuk och bäbis är här sa bm att vi måste vara separerade.

Och min farmor 45 mil bort är sjuk, vägrar att äta eller dricka :cry: hon är äldre och har alzheimers. Det känns bara tungt. En av de mest underbara personer jag vet :heart

Är så trött, men klarar inte av att somna när Gabriel sover. Det trycker överallt och hon bara bökar runt.

Sen kan inte Gabriel gå på förskolan kanske alls nu på tre månader... Ett barn på hans avdelning har haft vattkoppor och det kan ha smittat andra barn. Skulle han bli sjuk och bäbis är här sa bm att vi måste vara separerade.

Och min farmor 45 mil bort är sjuk, vägrar att äta eller dricka :cry: hon är äldre och har alzheimers. Det känns bara tungt. En av de mest underbara personer jag vet :heart
Kram ❤ vad fruktansvärt med din farmor

Dagens fysiobesök var en flopp. I remissen stod de att jag har höftproblem relaterat till min grundsjukdom. Skrivet av en ortoped som inte ens sett mig tydligen.

Nå,sjukgymnasten kollade genom mig och fick göra en del "tester" och han höll med att kan vara nervskada. Så nu sitter jag här med ett gympaprogram som skall stärka bål och rygg:banghead:

Jo jag är svag där,födde för tusan barn för fem veckor sedan. Han kolla inte ens om magmusklerna gått ihop utan plocka bara ihop övningar.

Kram på dig :heart

Dagens fysiobesök var en flopp. I remissen stod de att jag har höftproblem relaterat till min grundsjukdom. Skrivet av en ortoped som inte ens sett mig tydligen.

Nå,sjukgymnasten kollade genom mig och fick göra en del "tester" och han höll med att kan vara nervskada. Så nu sitter jag här med ett gympaprogram som skall stärka bål och rygg:banghead:

Jo jag är svag där,födde för tusan barn för fem veckor sedan. Han kolla inte ens om magmusklerna gått ihop utan plocka bara ihop övningar.

Härligt när vården fungerar så... Du kan inte söka igen? Påpeka att du inte kan göra övningarna eftersom du nyss fött?

Kl
Kom iväg lite sent från jobbet och inser att missar jag tåget måste jag vänta länge på nästa. Så vad gör jag? Jo springer såklart. I v 40. Inte det smartaste jag gjort, men jag hann iaf med :D Och jag tror inte att jag gör om det.

:crazy:

Härligt när vården fungerar så... Du kan inte söka igen? Påpeka att du inte kan göra övningarna eftersom du nyss fött?

Kl
Kom iväg lite sent från jobbet och inser att missar jag tåget måste jag vänta länge på nästa. Så vad gör jag? Jo springer såklart. I v 40. Inte det smartaste jag gjort, men jag hann iaf med :D Och jag tror inte att jag gör om det.

Vet inte riktigt vad jag skall göra. Han fråga när sonen var född och jag hade tom med honom i vagnen (gick inte att lösa på annat sätt idag)

Skall på efterkontroll nästa vecka så skall kolla läget då

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 136
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 872
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar