Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Här har de inte ens besök på förlossningen längre. Jag gillar det inte, skulle gärna ha varit där en gång innan det är skarpt läge :crazy: Finns en film på hemsidan men det är ju inte samma sak...

Här har de inte ens besök på förlossningen längre. Jag gillar det inte, skulle gärna ha varit där en gång innan det är skarpt läge :crazy: Finns en film på hemsidan men det är ju inte samma sak...

Samma för örebro, men ska ev på besök i karlskoga. Även om jag inte får föda där så kan det kännas skönt att få se hur det kan se ut!

Vi har inte besök på förlossningen heller, föreläsningen är i en lokal på sjukhuset. När man väl kommer till förlossningens ytterdörr så blir man guidad, jag lovar:up:

Vi har inte besök på förlossningen heller, föreläsningen är i en lokal på sjukhuset. När man väl kommer till förlossningens ytterdörr så blir man guidad, jag lovar:up:

Klart att man blir.
Men det är ändå inte samma sak och lirar mycket dåligt med mitt kontrollbehov. Jag vet var dörren är men det är liksom klen tröst. :crazy:

Bm sa att bäbis har ett visst skydd då jag och min man har haft det, sen även om amning fungerar. Men att bäbis kan bli smittad ändå, därför rekommenderade hon att vi då skulle vara separerade om vi lät honom gå på fsk och han blir smittad
Det är dock inte amningen som skyddar mot vattkoppor utan de antikroppar barnet fått i livmodern från dig. Amningen ger inget skydd mot vattenkoppor. Inget tal om att separera dom. Det smittar ju innan det syns så när kopiorna kommer så är det ändå för sent.

(Jag återberättar bara vad jag läkaren berättade för mig, jag har ju skolplikt på min äldsta. Vet inte om det stämmer det läkaren sa, jag bara accepterade vad han sa för att han är läkare, typ :D)

Men jag hade nog också hållit mina hemma. Men det behöver ju inte dra ut på 3 månader. Beror ju på hur många som haft det på förskolan.

Mina fick det ju för ett år sedan och ingen annan än mina två fick det på förskolan. De andra hade tydligen redan fått det.

Fick en aha-upplevelse när jag såg en film om förlossning förra gången. Fattade inte innan att när väl huvudet är ute så glider bara resten av kroppen ut så det var skönt att få veta :)

Här får man inte heller besöka förlossningen, främst pga smittorisk.
Såg tidigare i veckan att syskon inte får besöka på BB pga risken för RS-virus vilket känns himla tråkigt, jag hade planerat att bonusbarnen skulle komma och träffa sin bror så snart som möjligt. Men det går säkert att lösa ändå.

Det är dock inte amningen som skyddar mot vattkoppor utan de antikroppar barnet fått i livmodern från dig. "

Ja, precis, jag var lite snabb när jag skrev bara :)

Tre månader är för att blir det utbrott nu på fsk så vet man ju inte vem eller när någon blir smittad. Och jag är beräknad i slutet av februari, men det kan ju bli tidigare... Sedan så kommer vi ju umgås som ny familj, så som längst blir han hemma ca 3 månader då för att minska risken.
Sedan så hade jag redan planer på att inte låta honom gå så nära inpå då jag är mer rädd för RS.

Jag tycker det är skönt att det är besöksförbud på både förlossningen och BB.
Visst, det känns läskigt att åka till nåt man inte sett förut, men så är det ju med typ alla andra mottagningar/avdelningar också. Bra att de tänker på smittorisken. Och att man som patient får så mycket lugn och ro som möjligt.

Här får man inte heller besöka förlossningen, främst pga smittorisk.
Såg tidigare i veckan att syskon inte får besöka på BB pga risken för RS-virus vilket känns himla tråkigt, jag hade planerat att bonusbarnen skulle komma och träffa sin bror så snart som möjligt. Men det går säkert att lösa ändå.

I örebro får man gå ner i entren och hälsa på syskon och släkt! Det finns lite soffor och så där, borde väl vara nåt liknande på andra ställen också tänker jag?

Vi ska också på en sån visning/föreläsning på tisdag i Borås :)
Självklart får vi inte besöka förlossningen, men är ju rätt självklart, när man själv ligger där o föder vill man ju inte möta en flock människor i korridoren :p eller riskera att bebis blir smittad av nåt.

I örebro får man gå ner i entren och hälsa på syskon och släkt! Det finns lite soffor och så där, borde väl vara nåt liknande på andra ställen också tänker jag?
Det är det som gäller här med, man går ner till stora sjukhusentrén, dock finns inga soffor vad jag kan minnas utan träbänkar längs sidorna. Om cafeterian är öppen så är ju det ett alternativ :)

Lyckades peta ner hela ungen i sjalen idag. Hon pep lite när ena benet skulle stoppas in men annars var hon tyst. Hon tyckte det var lite mysigt ändå men blev till slut hungrig igen.

Har hittills haft en rätt gnällig dag. Hon sov bra med två matpauser i natt vid 01 och 04. Jag sov också bra tills ena katten började föra väsen. Är det inte det ena så är det det andra.

Ang vattkoppor så har spädbarn ofta antikroppar i upp emot 6 månader ifall modern haft det. Detta kommer till följd av att antikropparna passerats genom moderkakan.

Vi hade inte sån tur, 4 månader gammal fick min lille plutt vattkoppor (plus två tänder i samma veva), så det var en mycket ledsen grabb.

Fast, sen vet vi inte om jag haft vattkoppor heller. Mest troligt några få, då jag blivit utsatt för det massor med gånger men aldrig blivit sjuk.

Aha vad trist, det finns ingen cafeteria eller nånting sånt där man kan ses?
Man kan ta sig till både kafeterian och huvudentrén (jag vet dock inte exakt hur), men vi kommer inte göra det. Vill inte ha besök förrän vi kommit till ro hemma. :D

(Har inga tidigare barn eller annat som vi anser sig ha behov av att ses tidigare än så.)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 871
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar