Testar en till. Kan ni se?
https://www.instagram.com/p/BPIxVEPjzY6S5_VkDoAOkdXKYY8PpgjQaqRX840/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Testar en till. Kan ni se?
Haha nu när det bara är några dagar kvar till bf (på måndag) börjar folk runt om oss fråga. Sambon fick frågan av en kollega "ingen nedkomst ännu?" Nej då hade han ju knappast varit på jobbet...
Jag kan inte se, står bara att det är privatTestar en till. Kan ni se?
Absolut inte. Du behöver inte ta ansvar för deras nyfikenhet, som jag tycker verkar vara på en nivå som en vuxen människa ska kunna hantera alldeles själv.Svägerskan har tjatat på mig om att jag ska skicka ett sms när vi åker in till Förlossningen. Jag har ingen lust med det. För jag vill lite ha den upplevelsen som våran egna grej.
Om mamma inte är här måste jag meddela stallet och kattvakten, men i övrigt kan folk få reda på det när vi vill. Även svärmor. Är jag elak då? (Alltså just när det gäller svärföräldrarna.)
En annan sak: Fick en kommentar för några dagar sedan om att "ja, du lägger väl upp bild på Facebook sen", som att det är alla andras rättighet att få veta...men det hade jag faktiskt inte tänkt göra.
Klart att man blir.
Men det är ändå inte samma sak och lirar mycket dåligt med mitt kontrollbehov. Jag vet var dörren är men det är liksom klen tröst.
Kan absolut vara så hon ville att det skulle låta, men det blev bara fel. Och jag är säkert extra känslig.@malumbub jag kan inte se bilderna eftersom du har en privat profil, men jag följer dig gärna om jag får
Angående FB så hade jag tolkat "ja, du lägger väl upp bild sen" lite som att "ja du gör väl som alla andra och bombar med bilder på nykomlingen". Men det beror ju på hur det sades.
Synd att det inte funkade med länkarna. Hm.
Absolut inte. Du behöver inte ta ansvar för deras nyfikenhet, som jag tycker verkar vara på en nivå som en vuxen människa ska kunna hantera alldeles själv.
Du behöver inte ens påpeka att du inte ska göra det, det är deras problem om de inte har mer självkontroll över sin egen nyfikenhet än en 5-åring.
Och på nummer två; det är absolut inte självklart. Ännu ett fall av illa dold nyfikenhet som någon tycker du självklart ska släcka åt dem istället för att de ska lägga band på dig själva som en artig vuxen människa förväntas göra.
Jag har helt enkelt sagt nej. Gjorde en uppdatering att nu har hon kommit till världen sen inget mer.
Har också gjort klart för alla svärföräldrar att bilder de får på mms är personliga och ska på inga sätt hamna på FB om de vill ha fler bilder innan ungen tar studenten.
Käftar de tillbaka kan du lugnt säga så som Ribbing så elegant skrev: "Vad i ett nej är det du inte förstår?"
Jag kan berätta hur det ser ut
Vi sa inte till någon att vi åkte in.Svägerskan har tjatat på mig om att jag ska skicka ett sms när vi åker in till Förlossningen. Jag har ingen lust med det. För jag vill lite ha den upplevelsen som våran egna grej.
Om mamma inte är här måste jag meddela stallet och kattvakten, men i övrigt kan folk få reda på det när vi vill. Även svärmor. Är jag elak då? (Alltså just när det gäller svärföräldrarna.)
En annan sak: Fick en kommentar för några dagar sedan om att "ja, du lägger väl upp bild på Facebook sen", som att det är alla andras rättighet att få veta...men det hade jag faktiskt inte tänkt göra.
Svägerskan har tjatat på mig om att jag ska skicka ett sms när vi åker in till Förlossningen. Jag har ingen lust med det. För jag vill lite ha den upplevelsen som våran egna grej.
Vad man berättar eller inte och när är ju i allra högsta grad något man bestämmer själv.
Oavsett hur mycket eller lite man delat med sig av tidigare.