Jag loggade ut från insta då fungerade länkarnaSynd att det inte funkade med länkarna. Hm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag loggade ut från insta då fungerade länkarnaSynd att det inte funkade med länkarna. Hm.
4kg? Har du varit på tul? Syrrans gosse vägde 4600g och hade huvudomfång på 43cm.. tyckte Filippa va stor som vägde 3705g och hade huvudomfång på 33.4kg-bäbis i bakning...
Nu är lillasyster snart en vecka, helt sjukt att det redan är 7 dagar sedan vi va på dop och sen på kvällen satte det igång. Saknar magen men är samtidigt väldigt glad att att jag har en bebis att gosa med istället för att ha ont överallt.
Haft några riktigt tuffa dagar sen vi kom hem, sonen har varit helt upp och ner och jag har mest gråtit. Nu börjar de kännas bättre men ska ändå till min psykolog på tisdag och prata av mig. Det va en omställning med första, trodde inte det skulle bli såhär stor omställning även med andra.
Hejar på er som snart ska få, det är verkligen en otrolig upplevelse att föda barn. Både på ett positivt och smärtsamt sätt
Japp. Som vanligt var Knoddrick inte samarbetsvillig, men jag fick en fin bild på näsan i a f.4kg? Har du varit på tul? Syrrans gosse vägde 4600g och hade huvudomfång på 43cm.. tyckte Filippa va stor som vägde 3705g och hade huvudomfång på 33.
Här är en till som mest bara gråter.
E skriker mest när hon är vaken och jag känner mig så jävla dålig som mamma. Igår hade jag känslor jag inte vill ha, vågar inte ens skriva ut dom här. Jag älskar E över allt annat men det är så tungt när hon skriker flera timmar i sträck. Sambon avlastar, åker ut med henne i bilen, tröstar, matar med flaska men E är ändå inte nöjd. Sover jätte dåligt gör hon också, det är väl därför hon skriker, övertrött
Jag försöker tänka att det går över och det hjälper ju lite. Jag är mest rädd att relationen ska gå åt skogen på grund av att jag ville ha barn
Jag ska be om hjälp för det här. Bara att prata med någon annan om det hjälper.
Vad tungt du har det. Kram. Bra, be om hjälp. Gör det redan nu på en gång. Har du/ni nån i er närhet som kan avlasta på nåt sätt eller som går att prata med?
Min mamma var nyss här och underhöll bebis i nån timme så jag i alla fall kunde dricka kaffe ifred. Bara det är frihet.
Mamma går dessutom att prata med. Min bror var kolik bebis så hon vet hur hemskt det är med bebis som skriker och är otröstlig.
Annars är det väl bvc man pratar med?
Åh vad jag känner med dig och er. Vår dotter hade också jätteont i magen i perioder. Sök hjälp! Och det går över, jag lovar! Det känns som om plågan aldrig ska ta slut, men redan när hon är 2,5-3 månader är det värsta över. Så håll ut, satsa på att överleva, strunta i precis all prestation och ta ALL hjälp ni bara kan få både praktiskt och gällande mentalt stöd.
Kram!
Det är en tröst att höra att fler haft bebisar med magont, känns bra att inte vara ensam om det, att höra efteråt att de på något vis fått livet tillbaka eller hur man nu ska säga.
E är bara 19 dagar gammal. Känns hemskt att redan ha "jag ångrar mig, vill inte ha barn" tankar.
Tack för kramen!
Annars är det väl bvc man pratar med?
E skriker mest när hon är vaken och jag känner mig så jävla dålig som mamma. Igår hade jag känslor jag inte vill ha, vågar inte ens skriva ut dom här. Jag älskar E över allt annat men det är så tungt när hon skriker flera timmar i sträck. Sambon avlastar, åker ut med henne i bilen, tröstar, matar med flaska men E är ändå inte nöjd. Sover jätte dåligt gör hon också, det är väl därför hon skriker, övertrött
Jag försöker tänka att det går över och det hjälper ju lite. Jag är mest rädd att relationen ska gå åt skogen på grund av att jag ville ha barn
Hade för övrigt önskat mig en 3500-bäbis.4kg? Har du varit på tul? Syrrans gosse vägde 4600g och hade huvudomfång på 43cm.. tyckte Filippa va stor som vägde 3705g och hade huvudomfång på 33.
Här är en till som vart med om samma, och det är okej att känna att man vill kasta ut bebis genom fönstret, eller liknande, känner fortfarande så ibland fast hon är 7 månader.Här är en till som mest bara gråter.
Precis!
När min första föddes skickade jag ett sms till syrran strax efter att värkarna börjat att hon minsann skulle bli moster idag. Sen visste förstås mamma också kontakten med svärföräldrarna skötte sambon så jag vet inte när de visste men vi skickade bild på kvällen sen. Svärföräldrarna kom och hälsade på dagen efter på patienthotellet och svärmor tjatade hela tiden om att få hålla. Vilket hon inte fick, men frågandet gjorde mig sjukt stressad. Min mamma kom dagen därpå. Ingen ska få hälsa på den här gången. Möjligtvis om sambon hämtar dottern.
Fy vad jobbigt Inte nog med att genomgå förlossning, gå igenom en käbslovåg som nästan dränker en, hormoner som sprutar ur öronen utan även då en bebis som är ledsen
Du gör helt rätt i att be om någon att prata med, det är en stor omställning att va gravid och få barn. När man dessutom gör allt i sin makt för att bebisen ska va nöjd oxh glad och det ändå inte funkar.
Sen har nog alla nyblivna föräldrar tänkt tanken att stoppa tillbaka bebisen i magen eller ställa barnvagnen i skogen. Det är inget att skämmas för för.
Hon verkar ha ont i magen? Har ni testat pysventil? Massera magen? Droppar? Det är skit tufft med en bebis som är nöjd, ännu tuffare med en bebis som har ont eller inte sover
Här är en till som vart med om samma, och det är okej att känna att man vill kasta ut bebis genom fönstret, eller liknande, känner fortfarande så ibland fast hon är 7 månader.
Du är ingen dålig mamma, kom ihåg det!
Och avlastning är jätteviktigt!
Tänker också om du testat mjölkfritt? Visade sig att vår tjej ej tål mjölk och inte heller klarar av d-dropparna. Magmassage och grodhållning som övriga skriver hjälpte en hel del för oss