Jag var också på smv igår - nytt Tul o nytt läkarbesök. Fick ny sköterska som gjorde UL o ny läkare - de verkade dock vara både kompetenta o trevliga - som omväxling
. Nu trodde de inte bebis var så stor....4050 gram i v 38+5 (de har ju sagt 4,5 -5 kg innan som "färdig") Upptäckte att denna sköterskan mätte innanför konturen...de andra har mätt utanför, men hon sade att man måste räkna med skuggor också. Så bara sättet att mäta kan ju göra en del. (Den senaste räknas som den bästa på plats..så jag hoppas hon har rätt;0). Men nu blev det ju istället oro för att han låg under sin kurva....o efter ctget var mitt blodtryck ganska högt, så de tog även massa blodprover. Efter så fick jag order om att gå och äta lunch...och trycket hade gått ner när de mätte det efter. Var inte det minsta öppen, så inget på g. Fick tid för ny kontroll redan imorgon - för då jobbade samma läkare, och jag tror hon tyckte lite synd om mig som valsat rundor bland alla läkare o fått olika besked, så hon ville nog hålla lite koll själv. Skönt få en ny läkare..o slippa de andra=). Mår fortfarande bra - lite trött o svullna fötter, men det är ju det lilla när man läser hur en del av er andra har det=). Mitt planerade snitt på fredag ligger tydligen kvar - men helst vill de att det sätter igång av sig själv innan dess.