Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Jag får mjölksyra i armarna av att gå med kompisens vagn längre sträckor, speciellt om underlaget inte är riktigt jämt. Så på mig tror jag det bränner några fler kcal i alla fall :)

Hur man går, hur tung vagnen är, var man går o s v påverkar, men ja, man kan bränna mer när man går med barnvagn (eller rullstol), t ex om man går mer aktivt än utan något framför sig.

Idag har jag fått massage :love::love::love: jag älskar att få massage.

Annars är jag lite grinig på sambon. Han trodde han skulle jobba till 19 ungefär men han har fortfarande inte hört från honom än. :( Känner mig övergiven.

Annars är jag lite grinig på sambon. Han trodde han skulle jobba till 19 ungefär men han har fortfarande inte hört från honom än. :( Känner mig övergiven.

Skönt med massage!
Trist att sitta själv :(

Kl
Läste precis att vi blir 10 miljoner nästa vecka :) Vem som blir det får vi dock aldrig veta tydligen, för det är svårt att säkerställa.

Får jag också när jag tagit i för mycket eller gått för mycket :yuck:
Har ju haft ont i princip hela graviditeten, till och från, men de senaste veckorna nästan konstant i underlivet...förutom idag. Mycket intressant. Smärtan har dock ökat några steg när det blir som ikväll, så det märks ju att det börjar närma sig, även om det här bara var sammandragningar.

Tung i huvet och helt slut, så nu ska jag försöka sova. Har ju brytit mina rutiner helt idag och inte sovit på dagen och dessutom glömt bort att äta lunch, så det är inte konstigt om kroppen är extra sliten.

Massage vill jag oxå få. Typ över hela kroppen.

Tråkigt att han inte kom hem som han trodde. :(

...och ikväll har jag ooont i underlivet, framfogen, framkanten av snippan, ländryggen och nu även ljumskarna. Hej å hå.
Samma här, samt sammandragningar lågt ner som gör att jag måste stanna upp och ta djupa andetag. Haft så de senaste kvällarna även om jag tagit det lugnt hela dagen. Hoppas verkligen att det sätter igång snart.

@Chardonnay min sambo har börjat basta med ett gäng kollegor efter jobbet nästan varje dag vilket gör att han kommer hem en timme senare, jag känner igen känslorna av att vara övergiven och typ bortvald :down:

Det låter tungt. Hoppas din sambo förstår att med kolikig bebis är det extremt viktigt att en får avlösning när en har beräknat det. Varje extra minut kan vara ren tortyr. Jag blev galen när min partner gick och duschade utan att fråga mig först om det var ok när vår dotter var liten och hade magstrul. Det låter kanske knäppt, men några minuter kan kännas som en fråga om liv och död. För att inte tala om två timmar!

Det låter tungt. Hoppas din sambo förstår att med kolikig bebis är det extremt viktigt att en får avlösning när en har beräknat det. Varje extra minut kan vara ren tortyr. Jag blev galen när min partner gick och duschade utan att fråga mig först om det var ok när vår dotter var liten och hade magstrul. Det låter kanske knäppt, men några minuter kan kännas som en fråga om liv och död. För att inte tala om två timmar!

Tror dock inte att @Chardonnay bäbis kommit än :)

Ibland får man som man vill. Igår kväll skrev jag både här och till några vänner att jag hoppas att det sätter igång snart, kl 4 imorse gick vattnet :confused::eek::o:nailbiting:
Nu ska jag försöka äta frukost och sen åka till förlossningen på undersökning, är inställd på att vi får åka hem igen.

Lycka till! :heart

Äsch vad dum jag är, blandade ihop med @et_flickan.
Ingen fara. Han var hemma vid 11 igår. Jag blir irriterad när han jobbar för länge för att han tidigare var på väg att gå in i väggen men räddade det med terapi. Vill ju inte att det händer igen. Det är inte så kul när han dagen efter sitter och ojar sig över att han jobbade för länge och känner sig konstig i kroppen. Känner ba men gör inte det då!!!

Ibland får man som man vill. Igår kväll skrev jag både här och till några vänner att jag hoppas att det sätter igång snart, kl 4 imorse gick vattnet :confused::eek::o:nailbiting:
Nu ska jag försöka äta frukost och sen åka till förlossningen på undersökning, är inställd på att vi får åka hem igen.

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Jag var också på smv igår - nytt Tul o nytt läkarbesök. Fick ny sköterska som gjorde UL o ny läkare - de verkade dock vara både kompetenta o trevliga - som omväxling;). Nu trodde de inte bebis var så stor....4050 gram i v 38+5 (de har ju sagt 4,5 -5 kg innan som "färdig") Upptäckte att denna sköterskan mätte innanför konturen...de andra har mätt utanför, men hon sade att man måste räkna med skuggor också. Så bara sättet att mäta kan ju göra en del. (Den senaste räknas som den bästa på plats..så jag hoppas hon har rätt;0). Men nu blev det ju istället oro för att han låg under sin kurva....o efter ctget var mitt blodtryck ganska högt, så de tog även massa blodprover. Efter så fick jag order om att gå och äta lunch...och trycket hade gått ner när de mätte det efter. Var inte det minsta öppen, så inget på g. Fick tid för ny kontroll redan imorgon - för då jobbade samma läkare, och jag tror hon tyckte lite synd om mig som valsat rundor bland alla läkare o fått olika besked, så hon ville nog hålla lite koll själv. Skönt få en ny läkare..o slippa de andra=). Mår fortfarande bra - lite trött o svullna fötter, men det är ju det lilla när man läser hur en del av er andra har det=). Mitt planerade snitt på fredag ligger tydligen kvar - men helst vill de att det sätter igång av sig själv innan dess.

Jag var också på smv igår - nytt Tul o nytt läkarbesök. Fick ny sköterska som gjorde UL o ny läkare - de verkade dock vara både kompetenta o trevliga - som omväxling;). Nu trodde de inte bebis var så stor....4050 gram i v 38+5 (de har ju sagt 4,5 -5 kg innan som "färdig") Upptäckte att denna sköterskan mätte innanför konturen...de andra har mätt utanför, men hon sade att man måste räkna med skuggor också. Så bara sättet att mäta kan ju göra en del. (Den senaste räknas som den bästa på plats..så jag hoppas hon har rätt;0). Men nu blev det ju istället oro för att han låg under sin kurva....o efter ctget var mitt blodtryck ganska högt, så de tog även massa blodprover. Efter så fick jag order om att gå och äta lunch...och trycket hade gått ner när de mätte det efter. Var inte det minsta öppen, så inget på g. Fick tid för ny kontroll redan imorgon - för då jobbade samma läkare, och jag tror hon tyckte lite synd om mig som valsat rundor bland alla läkare o fått olika besked, så hon ville nog hålla lite koll själv. Skönt få en ny läkare..o slippa de andra=). Mår fortfarande bra - lite trött o svullna fötter, men det är ju det lilla när man läser hur en del av er andra har det=). Mitt planerade snitt på fredag ligger tydligen kvar - men helst vill de att det sätter igång av sig själv innan dess.

Vad skönt att det känns bättre och att de bokat in dig direkt med samma läkare igen!

Åh lycka till! :)

Härligt att det kändes så bra! Skönt med samma läkare och ja - det gör jättestor skillnad beroende på hur de mäter!

Tur att jag redan innan varit inställd på att gå över, bara två dagar till bf nu. Ska jula av idag och ta en städdag tillsammans med sambon.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar