Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Har inte plats för fler maskiner i stugan.
Drömmer om ett eget hus med en ordentlig tvättstuga, med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp och mangel.
Torkskåp är jag inte speciellt förtjust i, men tumlare! Så jäkla bra, blir av med alla jäkla hundhår i kläderna också. Mangel.. nä! Behövs icke.

Hoppas på en piggare start imorn. Eller att jag verkligen kan sova, istället för att bara bli rastlös och grinig av att inte orka annat än att flåsa och glo på väggarna.

Tungandat nu på kvällen också. Hoppas det inte är elementens brännande av damm som jag reagerar på.

Hoppas på en piggare start imorn. Eller att jag verkligen kan sova, istället för att bara bli rastlös och grinig av att inte orka annat än att flåsa och glo på väggarna.

Tungandat nu på kvällen också. Hoppas det inte är elementens brännande av damm som jag reagerar på.

Ligger i sängen nu och hoppas på samma sak, att få sova. Vågar dock inte lägga ifrån mig telefonen förrän ögonen går i kors ifall jag inte somnar. För då blir allting bara en ond spiral. :(

Idag har vi shoppat. Hur mycket bebissaker som helst.

Men en dum fråga. När de ligger i babynest, vad har de då? Kudde har jag förstått inte är rekomenderat men vad för typ av täcke? Ligget det bara pladask rätt i babynestet eller ska man ha något annat i? :confused::angel:

Edit.
En fråga till. Måste allt tvättas? Snutte, filtar, nya kläder? Alla begagnade kläder jag köpte på blocket är ju tvättade men bör jag tvätta det igen?

Dagtid ligger han rakt upp och ner i nestet om han är vaken. Somnar han lägger vi en filt på. Nattetid har vi ett täcke under själva nestet som vi sedan drar upp i axelhöjd och stoppar runt nestet så de blir som en puppa. På så sätt är täcket låst och han kan inte få de över sig

Haha, ja de skulle kanske vara en ide. Ett alternativ är att jag åker själv, men måste då ta bussen vilket gör att hela resan kommer ta ca 3 timmar med besöket (sjukhuset är bara fem km bort, men bussarna har så dåliga tider)

Åh fy! Aldrig i livet att jag hade satt mig på bussen då!

Idag har vi shoppat. Hur mycket bebissaker som helst.

Men en dum fråga. När de ligger i babynest, vad har de då? Kudde har jag förstått inte är rekomenderat men vad för typ av täcke? Ligget det bara pladask rätt i babynestet eller ska man ha något annat i? :confused::angel:

Edit.
En fråga till. Måste allt tvättas? Snutte, filtar, nya kläder? Alla begagnade kläder jag köpte på blocket är ju tvättade men bör jag tvätta det igen?

Filt kan du absolut använda! Se bara till att fotändan "sitter fast" så bebis inte kan dra filten över huvudet.

Jag tvättar allt. Eftersom jag själv haft problem med eksem hela livet och det blir ännu värre bara jag provar kläder så är jag nitisk med att tvätta allt nytt. Använder inget med parfym i eftersom jag isf skulle få mer eksem direkt.
Älskar torkskåpet! Tumlaren får all tvätt att lukta lite unket.

Jag har tvättat allt. För då vet jag att det är tvättat med mitt tvättmedel, utan sköljmedel och på mitt sätt. Har en mössa jag inte har tvättat, som jag köpte i mellandagarna, och mår lite dåligt över att mössan hamnade direkt i förlossningsväskan, utan att passera tvätten... *knäpp*
Absolut inte knäppt! Snarare sunt!

Hade lite konstiga känningar igår när jag mockade så jag har nog aldrig mockat så lugnt :D Likadant när jag lyfte vattendunkarna, fick en lite konstig känsla långt ner ryggen (mina värkar började där förra gången) och skyndade mig hem till en varm dusch. Nu på morgonen känns allt som vanligt, dvs inget alls. BM kl 9.

i bland vaknar man av saker som inte borde vara i sängen. I natt var det en baby igen. Tydligen har vi börjat sporta med att somna mitt i amning. Gick bra att sova tills jag märkte att han var där,sedan blev jag stel pinne. Totalt sov han fyra timmar med mig innan han fick återgå till sin egen säng

Hade lite konstiga känningar igår när jag mockade så jag har nog aldrig mockat så lugnt :D Likadant när jag lyfte vattendunkarna, fick en lite konstig känsla långt ner ryggen (mina värkar började där förra gången) och skyndade mig hem till en varm dusch. Nu på morgonen känns allt som vanligt, dvs inget alls. BM kl 9.

Spännande :D Jag vaknade med magknip i natt, gick på toaletten och hade sen mensvärk några timmar innan jag somnade och idag är de inget igen :rofl:

Ska till bm också men först 11 :)

i bland vaknar man av saker som inte borde vara i sängen. I natt var det en baby igen. Tydligen har vi börjat sporta med att somna mitt i amning. Gick bra att sova tills jag märkte att han var där,sedan blev jag stel pinne. Totalt sov han fyra timmar med mig innan han fick återgå till sin egen säng
Skönt att inte vara ensam om att bebis blir kvar i sängen vid amning. Har somnat sittandes med barnet i famnen och vaknat med världens nackspärr mer än en gång, men ungen brukar vara nöjd. :o:D
Även liggammat där sambon sagt sig ska vara vaken så jag får somna och sen vaknar vi vuxna någon timme senare med en nöjd bebis mellan oss. :crazy:

Jag har fått överge att sitta kvar i sängen för att amma utan sätter mig nu på kanten av sängen så jag sitter mer ergonomiskt (främst för ryggen) och kan hålla mig vaken lättare. Att surfa på Buke brukar vara effektivt när ögonen börjar klippa. :idea:

Skönt att inte vara ensam om att bebis blir kvar i sängen vid amning. Har somnat sittandes med barnet i famnen och vaknat med världens nackspärr mer än en gång, men ungen brukar vara nöjd. :o:D
Även liggammat där sambon sagt sig ska vara vaken så jag får somna och sen vaknar vi vuxna någon timme senare med en nöjd bebis mellan oss. :crazy:

Jag har fått överge att sitta kvar i sängen för att amma utan sätter mig nu på kanten av sängen så jag sitter mer ergonomiskt (främst för ryggen) och kan hålla mig vaken lättare. Att surfa på Buke brukar vara effektivt när ögonen börjar klippa. :idea:

Liggammar alltid nattetid, blir för obekvämt att sitta (när jag skall rapa nattetid tar de 2-3 min innan jag är uppe i sittande ställning)

Tycker de är lite otäckt när han somnar brevid. Pga kallt hus har vi extremt tjocka och fluffiga täcken, jag drar upp mitt till hakan.

Vi har fått in en hyfsad bra rutin jag och sambon. Han har tagit nätterna i några dagar nu, jag ammar sista gången mellan 11-01.00 beroende på när hon vaknar för kvällsmat/nattmat sen lägger jag henne i nestet i sängen, släcker och stänger dörren, hon filosoferar lite där inne innan hon somnar.

Sambon ger henne flaska om hon skulle vakna till igen mellan 2-4 annars så ger jag henne mat när hon brukar vakna mellan 6-8. I natt sov hon länge och jag sov som en stock i soffan.

Blir jätte stressad av att dela rum med henne just nu och hon verkar inte lida av att ligga själv nån timme på natten eftersom hon sover djupt, sambon kollar till henne då och då så hon mår bra i sitt nest :up:

Liggammar alltid nattetid, blir för obekvämt att sitta (när jag skall rapa nattetid tar de 2-3 min innan jag är uppe i sittande ställning)

Tycker de är lite otäckt när han somnar brevid. Pga kallt hus har vi extremt tjocka och fluffiga täcken, jag drar upp mitt till hakan.
Tycker också det är otäckt när man upptäcker att de har sovit med en i sängen, jag är också en sån som drar upp täcket till näsan nämligen. Hittills har hon dock lyckats hållas utanför våra täcken på ren tur.

Jag är imponerad att du kan liggamma utan att somna omedelbart, för det kan inte jag. Jag har upptäckt att jag t.o.m. kan somna sittandes i skräddarställning bara jag har lite stöd för ryggen. O_o

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 139
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar