Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Idag har vi shoppat. Hur mycket bebissaker som helst.

Men en dum fråga. När de ligger i babynest, vad har de då? Kudde har jag förstått inte är rekomenderat men vad för typ av täcke? Ligget det bara pladask rätt i babynestet eller ska man ha något annat i? :confused::angel:

Edit.
En fråga till. Måste allt tvättas? Snutte, filtar, nya kläder? Alla begagnade kläder jag köpte på blocket är ju tvättade men bör jag tvätta det igen?

Idag har vi shoppat. Hur mycket bebissaker som helst.

Men en dum fråga. När de ligger i babynest, vad har de då? Kudde har jag förstått inte är rekomenderat men vad för typ av täcke? Ligget det bara pladask rätt i babynestet eller ska man ha något annat i? :confused::angel:

Edit.
En fråga till. Måste allt tvättas? Snutte, filtar, nya kläder? Alla begagnade kläder jag köpte på blocket är ju tvättade men bör jag tvätta det igen?

Tror de ligger "rätt upp o ner" i nestet! Jag har tvättat allt både nytt och beg. Beg för att det känns bäst och nytt för att det ofta finns en del kemikalier i produkterna.

Tror de ligger "rätt upp o ner" i nestet! Jag har tvättat allt både nytt och beg. Beg för att det känns bäst och nytt för att det ofta finns en del kemikalier i produkterna.
Men har de inget täcke? Eller filt åtminstone? :angel:

Ja det var lite det jag tänkte. Många prylar har ju ändå legat och plastpåse och jag tänker att de legat lääänge och dragit in plastmolekyler. :o

Jag har tvättat allt. För då vet jag att det är tvättat med mitt tvättmedel, utan sköljmedel och på mitt sätt. Har en mössa jag inte har tvättat, som jag köpte i mellandagarna, och mår lite dåligt över att mössan hamnade direkt i förlossningsväskan, utan att passera tvätten... *knäpp*

Jag har tvättat allt. För då vet jag att det är tvättat med mitt tvättmedel, utan sköljmedel och på mitt sätt. Har en mössa jag inte har tvättat, som jag köpte i mellandagarna, och mår lite dåligt över att mössan hamnade direkt i förlossningsväskan, utan att passera tvätten... *knäpp*
Tvättade också allt, kommer tvätta om allt till förlossningsväskan innan vi åker in typ och sen resten när vi kommer hem. Då har ju allt legat i en byrå i ett helt år. Egen tvättstuga med tumlare är guld:up:

Önskar vi hade torktumlare eller torkskåp...
Så jäkla bra! Vi har inte haft tumlare förut men fick nya maskiner av min bror i våras, både tvättmaskin och tumlare:love::heart
(Han säljer wascatormaskiner, såna rejäla som man har i hyreshus.)
Jag har bara hängtorkat enstaka plagg sedan vi gjorde ny tvättstuga:D

Så jäkla bra! Vi har inte haft tumlare förut men fick nya maskiner av min bror i våras, både tvättmaskin och tumlare:love::heart
(Han säljer wascatormaskiner, såna rejäla som man har i hyreshus.)
Jag har bara hängtorkat enstaka plagg sedan vi gjorde ny tvättstuga:D

Har inte plats för fler maskiner i stugan.
Drömmer om ett eget hus med en ordentlig tvättstuga, med tvättmaskin, torktumlare, torkskåp och mangel.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 140
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 873
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 854
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar