Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill ni sova bra... Ät inte ärtsoppa. Gossen somnade 00:30 efter ett par timmar med magknip och varje amning under natten krävde 15 min rapning (brukar inte behöva rapas på natten annars)
Usch då! Hoppas det släppt helt nu.Vill ni sova bra... Ät inte ärtsoppa. Gossen somnade 00:30 efter ett par timmar med magknip och varje amning under natten krävde 15 min rapning (brukar inte behöva rapas på natten annars)
Usch då! Hoppas det släppt helt nu.
Hur är er lille med barnvagnspromenader?
Vår får sina fisar sönderskakade till mer pruttvänlig storlek efter bara 15 min i vagn på ojämn mark (läs=snö) och sover betydligt lugnare efter en sådan sväng. Hon får ur sig luft som annars skulle matats ut under iallafall 3 h de närmaste 20 minuterna efter vi kommit in.
KL. Minus 20 idag så jag vill inte dra ut sötnosen i vagnen. Synd, för då är det såklart soligt och fint. Imorgon ska det falla ner till -27, så det blir promenader inomhus med sele två dagar.
Men vi firar ändå för vi har haft 2 riktigt bra nätter på rad med bara 3 matningar efter läggning! Femte dagen med en glad tjej dessutom (som har stickade hängselbyxor idag då lägenheten inte hängt med i temperaturomslaget).
Inte bara vi som har kallt då. Jag står vid datorn med dottern i sele nu, förhoppningsvis ger mina hundratals knäböj lite fis-hjälp för den lilla kroppen.Åtminstone brukar han sova bra på promenader i vagn. Tyvärr har vi -15 idag så får snällt stanna hemma (förutom att vi måste veckohandla idag men de blir ju i uppvärmd bil) inne har vi mysiga 18'grader just ju. Han sover bra just nu i mössa, sovpåse i ylle (inga andra klädesplagg) och yllefilt runt. Själv sitter jag och virkar bröstvärmare i ett helullgarn köpt av en fårbonde
Jag tog upp allt nytt min kropp hittade på med BM bara för att ha sagt det till någon med vårdutbildning som då kunnat reagera i tid, men var också törstig på slutet och för mig var det inget. Kan ju bero på vilka värden man har och om det finns sjukdomshistorik som bör tas i beaktande.Jag är så himla törstig jämt. Är det normalt? Känns som jag dricker vatten hela tiden och ändå är jag törstig. Är det något jag bör ta upp med bm?
Inatt är första natten jag sovit dåligt. Redan igårkväll kände jag mig konstig och hade en väldigt tydlig neråt-känsla. Känns för varje steg jag tar att det trycker på neråt, inte alls känt så innan och inte förra graviditeten heller så jag vet inte riktigt vad det kan betyda.
Jag är så himla törstig jämt. Är det normalt? Känns som jag dricker vatten hela tiden och ändå är jag törstig. Är det något jag bör ta upp med bm?
Inte bara vi som har kallt då. Jag står vid datorn med dottern i sele nu, förhoppningsvis ger mina hundratals knäböj lite fis-hjälp för den lilla kroppen.
Visst hade ni allmänt ett kallt hus? Lät ganska rått med 18, jag huttrar redan vid 20. Men härligt med bröstvärmare!
på vedspis!Jo, vårt hus är byggt på 30 talet och har bla orginalfönster. Dragit som tusan och dessutom direkt el uppvärmning där elementen är underdimisonerade. Lyckan är vedspisen i köket men den räcker ju inte så långt....varje vår säger vi att inte en vinter till, därför är de fjärde vintern här *visslar*
Jo, vårt hus är byggt på 30 talet och har bla orginalfönster. Dragit som tusan och dessutom direkt el uppvärmning där elementen är underdimisonerade. Lyckan är vedspisen i köket men den räcker ju inte så långt....varje vår säger vi att inte en vinter till, därför är de fjärde vintern här *visslar*
+ @cute_beastJag är också törstig, på nätter kan jag lätt dricka 1-2liter. Dock dricker jag dåligt på dagarna. Fråga bm, men så länge sockret är normalt tror jag inte det är något fel. Diabetes är ju de man tänker annars när man är törstig
Som du säger så borde det vara lugnt gällande diabetes om du har normala värden. Och som @malumbub sagt så är lite extra vatten bra till mycket när en är gravid. Du får se det så att du samlar mindre vätska när du dricker ordentligt samt får tömma blåsan effektivare då den fylls ordentligt.+ @cute_beast
Sockret är helt normalt alla gånger vi kollat så borde ju inte vara diabetes då. Jag är inte en sån som dricker så mycket annars så har ju verkligen reagerat på hur törstig jag är.