Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hur nära inpå bf kommer ni jobba?
Jag har bf 16 feb o tänker iaf jobba jan ut sen får jag nog känna efter lite om det blir lite i början av feb med

Jag har bf 16 feb o tänker iaf jobba jan ut sen får jag nog känna efter lite om det blir lite i början av feb med
Hade tänkt jobba fram till jul, d v s till en månad före bf. Vilket med facit hade varit helt ok, bortsett från alla omstruktureringar på jobbet...och om jag inte hade mått skit mentalt av annat.

Tack för alla tips!! :up::)
Just ja det kan ju vara slem med..
Tänkte jag aldrig på! :up:
Jag smörjer med Ac3 o den är dock väldigt kladdig så är ganska kladdigt där dygnet runt nu..

Åh nej du menar att jag kommer ha kvar dem fram tills förlossningen? :o
Jag hade hoppats bli av med dem innan men kanske är så när man väl fått dem under graviditet så stannar dem?

Du kanske kommer på något eller har fått en snäll en som försvinner men mina gjorde det inte förrän efter :banghead:

Jag blev sjukskriven 50% pga foglossning i grav.vecka 16. Planen var att klara halvtid till minst 26/11 då jag hade graviditetspenning godkänd, ville helst inte gå hem helt då heller. Men kroppen sa ifrån rejält med rejäla förvärkar och molvärk mot slutet av oktober så blev tvungen att acceptera 100% sjukskrivning. Saknar jobbet väldigt mycket men hade inte klarat att jobba nu. (BF 25 januari).

Förresten så har jag fått känna på en ny företeelse ikväll. Rejäla hugg i underlivet, det är så pass att jag skrikit Aj rakt ut och nästan tappat andan. De har varit en 4-5 stycken de senaste timmarna. Har (såklart :angel:) googlat och det verkar som att bebis kommer åt en nerv när h*n trycker sig nedåt, känns som en rimlig förklaring, satan så ont det gör!

Sen påverkar ju yrke och arbetsuppgifter rätt mycket hur länge man kan jobba oxå. Som pers.ass hade jag haft svårt att jobba efter augusti. Mycket tunga lyft och förflyttningar, mycket långa pass, ensamarbete och högt tempo med väldigt lite chanser till vila.
Som boendestödjare för ensamkommande barn fanns på pappret helt andra förutsättningar (aldrig ensam, möjlighet att delegera tunga moment, möjlighet att sänka tempo och arbeta kortare pass).

Förresten så har jag fått känna på en ny företeelse ikväll. Rejäla hugg i underlivet, det är så pass att jag skrikit Aj rakt ut och nästan tappat andan. De har varit en 4-5 stycken de senaste timmarna. Har (såklart :angel:) googlat och det verkar som att bebis kommer åt en nerv när h*n trycker sig nedåt, känns som en rimlig förklaring, satan så ont det gör!

Visst är det jobbigt!?!

:rofl: Typ så ja...

Jag tappar andan, stönar till och kommer sen på att andas oxå. Fått ett antal skumma blickar när så hänt bland folk...

Ja!
Första gången blev jag förvånad, det kommer ju så direkt utan minsta förvarning och ont som tusan men försvinner lika fort. Typ tredje gången började jag skratta för jag inte kunde gå och det blev någon sorts silly walk :D

Har hänt ett antal gånger i affären och man försöker va diskret när man tappar andan, stannar till och ser ut att bajsa på sig mitt i gången :cool:

Slutat att försöka sova nu, tänker sitta uppe tills jag somnar i soffan. Orkar inte ligga i sängen och va irriterad längre :meh:
Blir absolut inte bra eller bättre att ligga i sängen och våndas. Då blir sängen till slut en plats relaterad till ångest, d v s precis motsatsen till vad den egentligen är.
Hoppas du kom till ro och kunde somna relativt snabbt.

Jag är hungrig. Alltså, riktigt hungrig. Lika bra att gå upp och göra frukost.

Jag jobbar till första värken :D
Klättrade på väggarna sist när jag gick 14 dagar innan bf och gick över 9 dagar :wtf: Jag mådde jättebra och började därför gå en halvmil om dagen, dels för att ha något att göra och dels för att försöka trigga igång nåt. Så jag resonerar som så att jag mår lika bra den här gången och jobbar därför in i det sista. Klarar inte av att sitta sysslolös :p

Antingen det eller så kan det vara när bebis huvud kommer åt musklerna i bäckenbotten. Sticker till som satan. Jag har en trevlig variant där nerver i ljumskarna hamnar i kläm så det strålar smärta ner mot knävecket och benet viker sig. Oftast vänster ben.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar