Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Så var dopet inbokat. Om vi får tillstånd vill säga ;) vår församling kräver nämligen två faddrar och hur vi än skakar får vi bara lös en "godkänd" kommer bli min syster och hennes sambo men han hör inte till kyrkan så de räknas inte. (Dock bästa kandidaten då han tom studerar religionsvetenskap :p) så nu måste vi anhålla om att bara ha en fadder

Fick en tid 40 min innan en annan tid på ett annat ställe så det blev bara en massa stress och inget vettigt gjort på vårdcentralen. Fick åka därifrån med orden : hör av dig om de inte går över :cool:

Men men får hoppas de släpper av sig självt. Jobbigt att ha ont bara. :wtf:

Vilka fina namn ni har som förslag, här står de still.O_o

Den söta lilla pipgrisen har haft nästan en vecka med konstant dåligt humör och obefintlig nattsömn där hon vägrade helt att vi någonsin lade ifrån henne vilket tärde rejält på oss. Samtidigt verkade hon bli mer medveten om var vi var i förhållande till henne (vem som höll i henne och om hon låg själv) och nyfiken på saker runt henne.

Nu är det tredje dagen med gott humör, en bebis som följer oss med blicken och söker kontakt och, peppar peppar, förhoppningsvis ännu en natt där hon somnar vid/innan 01 ( :eek: ) och sover 1,5-2 h i spjälsängen ( :bow: ) innan hon behöver ammas.

Hon har också blivit 1,3 kg tyngre och 7 cm längre på en månad. O_o Jag tror hon tror att hon egentligen är en sälkut. Eller aspirerar att efterlikna en. :rofl:

Blä. Jag har fått eksem på näsbenet, ena ögonlocket och runt munnen. Det är hemskt och jag känner mig så äcklig. :cry:
Jag har ofta eksem i armvecken och på halsen men det har jag en kortisonkräm för. Jag antar att det är något hormonellt nu men min kräm hjälper inte. Det kliar så fruktansvärt ibland och munnen svullnar upp. Har i alla fall hittat en receptfri kräm som hjälper mot kliande om jag smörjer in mig efter varje (!) gång jag druckit vatten eller ätit något. Då behöver jag bara leva med att har stora torra flagor i ansiktet istället. :cry:

Vet hur det är :( Hela jag är ett vandrande eksem vintertid, men under båda graviditeterna har jag haft så fin hy så det inte är klokt.

Har missat massa av era inlägg ser jag nu.
Jag fick en elektrisk fotfil i julklapp och så har vi ett fotbad så jag hade spa igår. Fötterna blir verkligen hemska alltså.

Jag rakar allt så gott det går. Gillar inte att känna mig hårig. :p

Gillar namnen :) Vet hur svårt det var att komma på namn. I två månader hette dottern "stumpan"...

Vi vet ju inget kön men lutar åt isabella eller stefani som tjejnamn, där är vi båda med på noterna. Sambons favvonamn är Helena och Åsa, men det är inte mina bästa namn så då känns isabella eller stefani som bra namn att mötas vid :)

Vad skönt att du klarar dig under graviditeten. :) Det är ju verkligen hemskt. Allt kliar och man känner sig så ofräsch

Eller när man vaknar och allt i sängen är nedblodat/-varat pga de där satans eksemen.
Ja jätteskönt! Min familj tycker att jag borde vara konstant gravid. Jag håller inte riktigt med...

Blä. Jag har fått eksem på näsbenet, ena ögonlocket och runt munnen. Det är hemskt och jag känner mig så äcklig. :cry:
Jag har ofta eksem i armvecken och på halsen men det har jag en kortisonkräm för. Jag antar att det är något hormonellt nu men min kräm hjälper inte. Det kliar så fruktansvärt ibland och munnen svullnar upp. Har i alla fall hittat en receptfri kräm som hjälper mot kliande om jag smörjer in mig efter varje (!) gång jag druckit vatten eller ätit något. Då behöver jag bara leva med att har stora torra flagor i ansiktet istället. :cry:

Fy vad jobbigt :(

Allt bra här. Knoddrick satte igång sitt bonkande i magen så fort jag satte mig i bilen, så stress och nervositet försvann rätt bra redan då. Sen fortsatte det med mys i stallet, så när jag väl kom till BMM kände jag mig lugn och avslappnad.
Blodtryck 120/80, helt ok, sf-mått precis under taket och fina hjärtljud. UL visade huvud neråt, men Knoddrick betraktas som fortfarande rörlig. Lämnade blodprov för glukos och Hb.
Kändes faktiskt riktigt bra med BM denna gång. Synd att det kan vara sista gången. (Hon är utomlands om två veckor.)

Skönt att allt såg bra ut :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar