Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vi vet ju inget kön men lutar åt isabella eller stefani som tjejnamn, där är vi båda med på noterna. Sambons favvonamn är Helena och Åsa, men det är inte mina bästa namn så då känns isabella eller stefani som bra namn att mötas vid :)
Jag heter Helena och har alltid avskytt mitt namn. De som hette det var aldrig i min ålder utan i min mors.

Idag var hon här och ringde på tre gånger. Jag blev så enormt stressad att jag började gråta.

Till slut fick sambon nog när hon ringde för 7e gången. Även fast han gång på gång förklarade att det är stressande när hon håller på så här, att vi vill vara ifred ett tag så försvarade hon sig med diverse dåliga anledningar till att komma hit.

Jag tror tyvärr hon ringer i morgon också.

Imorgon kommer föresten BVC på hembesök :) Ska bli kul att se hur mycket hon väger nu.

Idag var hon här och ringde på tre gånger. Jag blev så enormt stressad att jag började gråta.

Till slut fick sambon nog när hon ringde för 7e gången. Även fast han gång på gång förklarade att det är stressande när hon håller på så här, att vi vill vara ifred ett tag så försvarade hon sig med diverse dåliga anledningar till att komma hit.

Imorgon kommer föresten BVC på hembesök :) Ska bli kul att se hur mycket hon väger nu.
Jag förstår inte hur ni orkar. Jag hade för länge sen fått tuppjuck och bett henne dra åt hel.... Att hon inte är välkommen fram tills ni hör av er, och sen drämt igen dörren. Det där är inte acceptabelt överhuvudtaget.!
Jag lider verkligen med dig.

Men asså what. Exakt vad är det hon inte förstår? Det är ju supermärkligt

Oj vad ni skriver!
Hur hinner ni?! :D:o

Jag måste bara fråga en sak om dessa jävla hemorojder...:(
Fan vad jag hatar dem först o främst:mad:
Min både varar o blöder och har typ en stor svart fläck på sig..
Är det normalt?
Har verkligen INGEN lust alls att gå till vc.....
Kollar i spegeln o fotar underifrån typ 2ggr per dag så jag får hoppas min telefon inte blir stulen för det är ju inga smickrande bilder :o

Oj vad ni skriver!

Är det normalt?
Kollar i spegeln o fotar underifrån typ 2ggr per dag så jag får hoppas min telefon inte blir stulen för det är ju inga smickrande bilder :o

Jag tycker inte det låter bra att det kommer var ur. Blod är inte ovanligt eller farligt men var? Förstår att du inte vill gå till vc men det kanske kan vara bra så du inte får en infektion? Jag har också hemorrojder som du vet och det är inte roligt alls.

Det finns en del tips jag kan ge men vet inte om jag vågar ifall det är på väg att bli infekterat :(

Prata med bm så kanske du kan få tid till deras läkare? Tycker det är lättare att gå till de Mvc-knutna doktorerna då dessa är mer vana vid graviditetsåkommor.

Senast ändrad:
Jag förstår inte hur ni orkar. Jag hade för länge sen fått tuppjuck och bett henne dra åt hel.... Att hon inte är välkommen fram tills ni hör av er, och sen drämt igen dörren. Det där är inte acceptabelt överhuvudtaget.!
Jag lider verkligen med dig.

Helt ärligt så fattar jag inte heller hur vi orkar. Min sambo har världens tålamod med idioter medans jag inte har det, speciellt inte nu med sömnbrist och allt.

Bjussar på en bild från ikväll...
5640-1483386624-bd0a88982009a7a5c6c9dc908e731556.jpg

Oj vad ni skriver!

Är det normalt?

Ring 1177? Då kan du ställa frågor utan att behöva blotta dig.

Ang tiden här; om man inte klarar av så mycket annat än att glo på tv, ligga i sängen eller stirra på väggarna, så finns det gott om tid att glo på nätet eller i övrigt pilla på telefonen, när stallet är fixat och man är vaken...även om jag är rejält less på det.

Tack för ditt svar! :):love:
Det gör dock inte ont alls och jag bajsar utan problem men när jag granskar korten jag tar ser jag små intorkade gula prickar så det är inte så att det rinner var eller så.

Jag tycker inte det låter bra att det kommer var ur. Blod är inte ovanligt eller farligt men var? Förstår att du inte vill gå till vc men det kanske kan vara bra så du inte får en infektion? Jag har också hemorrojder som du vet och det är inte roligt alls.

Det finns en del tips jag kan ge men vet inte om jag vågar ifall det är på väg att bli infekterat :(

Prata med bm så kanske du kan få tid till deras läkare? Tycker det är lättare att gå till de Mvc-knutna doktorerna då dessa är mer vana vid graviditetsåkommor.

Helt ärligt så fattar jag inte heller hur vi orkar. Min sambo har världens tålamod med idioter medans jag inte har det, speciellt inte nu med sömnbrist och allt.
Jag tycker att tiden med tålamod har passerat med råge. Ni har precis fått barn för gudsskull, om det så hade varit fyra månader sen vill och orkar man inte ha besök så får folk fan i mig rätta sig efter det. Guuuud sånt här får mig att bli asförbannad.

Tack för ditt svar! :):love:
Det gör dock inte ont alls och jag bajsar utan problem men när jag granskar korten jag tar ser jag små intorkade gula prickar så det är inte så att det rinner var eller så.

Det kanske är slem eller annat trevligt som också gärna kommer därifrån :p

Det man kan testa är lägga en blöt binda i frysen, kyler skönt att trycka emot när den fryst till is (drar samman blodkärlen). Trycka tillbaka den om det är möjligt och försöka hålla torrt. Finns en del receptfria läkemedel på Apoteket med, dock ej så påläst om hur man kan använda de under graviditet.

Sen finns de tips jag läst mig till men ej testat själv:

- grönsåpa på hemorrojden, låt sitta i 5 min sen skölj av.
- klorhexidin.
- honung.

Mina försvann helt några veckor efter förlossningen, så troligtvis och förhoppningsvis gör din de med ❤️

Jag tycker att tiden med tålamod har passerat med råge. Ni har precis fått barn för gudsskull, om det så hade varit fyra månader sen vill och orkar man inte ha besök så får folk fan i mig rätta sig efter det. Guuuud sånt här får mig att bli asförbannad.

Håller med, själv har jag inte ens fött barnet och redan haft sammanbrott av allt tjat/frågor/klämmande på magen.:cool:

Men asså what. Exakt vad är det hon inte förstår? Det är ju supermärkligt

Hon är bara gränslös. Och så tror hon att min mor springer här dygnet runt dessutom vilket är helt fel.

Men hon vill ju bara träffa bebis, hon behöver inte ens prata med oss :banghead:

Tack för alla tips!! :up::)
Just ja det kan ju vara slem med..
Tänkte jag aldrig på! :up:
Jag smörjer med Ac3 o den är dock väldigt kladdig så är ganska kladdigt där dygnet runt nu..

Åh nej du menar att jag kommer ha kvar dem fram tills förlossningen? :o
Jag hade hoppats bli av med dem innan men kanske är så när man väl fått dem under graviditet så stannar dem?

Det kanske är slem eller annat trevligt som också gärna kommer därifrån :p

Det man kan testa är lägga en blöt binda i frysen, kyler skönt att trycka emot när den fryst till is (drar samman blodkärlen). Trycka tillbaka den om det är möjligt och försöka hålla torrt. Finns en del receptfria läkemedel på Apoteket med, dock ej så påläst om hur man kan använda de under graviditet.

Sen finns de tips jag läst mig till men ej testat själv:

- grönsåpa på hemorrojden, låt sitta i 5 min sen skölj av.
- klorhexidin.
- honung.

Mina försvann helt några veckor efter förlossningen, så troligtvis och förhoppningsvis gör din de med ❤️

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 856
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar