Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Gaaah, vad nervös jag börjar bli...
2 timmar och 50 minuter kvar...

Ska nog fråga om vi kan lyssna efter hjärtljud innan vi gör nåt annat. Blodtryck och puls lär ju vara riktigt missvisande annars...

Smart! Jag tog blodtrycket innan gynundersökningen sist och ja det va högt. Hade inte varit lika högt om jag gjort gynundersökningen först tror jag :cool:

20170102_080425_zpskgujwcqs.jpg

Ignorera mina oerhört sexiga jobbskor... Första dagen på jobbet sen julledigheten :D
14 dagar kvar enligt appen.
Fin du är :love:

Be henne fara och flyga nästa gång (för tyvärr lär det hända igen :meh:). Hon må vara din mans mor men kliver man in i någon annans hem och är otrevlig då åker man ut.

Generellt anser jag att man hanterar sin egen släkt i ett förhållande men om din man inte gör det skulle iaf jag inte haft dåligt samvete över att ta det själv, just med tanke på att du just fött barn.

Han har försökt, flera gånger. Hon blir jätte sur och går i försvar. Jag får väl helt enkelt ta det själv nästa gång då hon verkar skita i vad hennes son säger. Inte för att jag tror hon kommer bry sig om vad jag säger.

Det är tur att jag är säker på min roll som förälder för annars hade hon nog knäckt mig totalt. Men jag tror hon mår värre än vad jag gör, något fel är det ju när man beter sig på det här viset.

Sömn, vad är det?

I natt har jag ändå fått sova 2+3 timmar men jösses så trött jag är, dessutom kan inte bebis somna utan tutten och hon var jätte övertrött i natt. Jag fick dock sova lite till i morse ytterst ytlig sömn dock, sittandes i sängen med bebis som var lite kinkig.

Vi måste verkligen bestämma oss för vad hon ska heta. Kan ju inte kalla henne bebis längre, så opersonligt.

Rakning av ben överlät jag till mannen på hans begäran. Han var rädd jag skulle trilla. Däremot lackade och klippte jag tånaglarna i vecka 41. Vissa gånger är de bra att vara överrörlig *visslar*
Jag är också överrörlig, men det kan man inte tro nu :cool: Överrrörligheten bidrar nog mest bara med trasig rygg och bäckensmärta, skulle gärna ge bort den :devil:

Sömn, vad är det?

I natt har jag ändå fått sova 2+3 timmar men jösses så trött jag är, dessutom kan inte bebis somna utan tutten och hon var jätte övertrött i natt. Jag fick dock sova lite till i morse ytterst ytlig sömn dock, sittandes i sängen med bebis som var lite kinkig.

Vi måste verkligen bestämma oss för vad hon ska heta. Kan ju inte kalla henne bebis längre, så opersonligt.

Mina favvo tjejnamn är Katie och Svava, Svava betyder pärla på isländska! Dock är det inga namn som min sambo gillar så blir inte till våra barn :(

Mina favvo tjejnamn är Katie och Svava, Svava betyder pärla på isländska! Dock är det inga namn som min sambo gillar så blir inte till våra barn :(

Vi är helt lost med barnnamn till tjej, om dom har rätt från RUL, så mycket lättare till pojke tycker jag.
Vi vill nog ha nått på L. Men vi får se. Annars blir det nog en till som heter Bäbis länge. Vi hoppas att storebror kommer på nått :p

Så fin @supersonic

Lycka till alla som det närmar sig för!

Jag börjar få bryt på att fixa klart huset. Typ helstädning tak till golv :angel: innan bebis och kaos med det kommer. Vad jag ska tappa i makens dricka för energi till det återstår att se... :banghead:

Känner mig mycket nöjd med att jag har fotvård inbokad på onsdag. Har stödstrumpor på mig varje dag och det känns som om materialet i dem inte är så snällt mot mina hälar. Ska bli skönt med fotmassage också :D

Vi bollar mellan Cornelia och Elicia. Vi är inte riktigt överens. Sambon tycker Elicia Och jag Cornelia. Vi ska ha bestämt oss när veckan är slut.

Svava :love:

Blä. Jag har fått eksem på näsbenet, ena ögonlocket och runt munnen. Det är hemskt och jag känner mig så äcklig. :cry:
Jag har ofta eksem i armvecken och på halsen men det har jag en kortisonkräm för. Jag antar att det är något hormonellt nu men min kräm hjälper inte. Det kliar så fruktansvärt ibland och munnen svullnar upp. Har i alla fall hittat en receptfri kräm som hjälper mot kliande om jag smörjer in mig efter varje (!) gång jag druckit vatten eller ätit något. Då behöver jag bara leva med att har stora torra flagor i ansiktet istället. :cry:

Vi bollar mellan Cornelia och Elicia. Vi är inte riktigt överens. Sambon tycker Elicia Och jag Cornelia. Vi ska ha bestämt oss när veckan är slut.

Svava :love:

Jag röstar för Elicia i sådana fall! Heter ju Felicia själv ;)
Ja visst är Svava vackert? Många tycker det är konstigt men jag älskar det!!

Allt bra här. Knoddrick satte igång sitt bonkande i magen så fort jag satte mig i bilen, så stress och nervositet försvann rätt bra redan då. Sen fortsatte det med mys i stallet, så när jag väl kom till BMM kände jag mig lugn och avslappnad.
Blodtryck 120/80, helt ok, sf-mått precis under taket och fina hjärtljud. UL visade huvud neråt, men Knoddrick betraktas som fortfarande rörlig. Lämnade blodprov för glukos och Hb.
Kändes faktiskt riktigt bra med BM denna gång. Synd att det kan vara sista gången. (Hon är utomlands om två veckor.)

Blä. Jag har fått eksem på näsbenet, ena ögonlocket och runt munnen. Det är hemskt och jag känner mig så äcklig. :cry:
Jag har ofta eksem i armvecken och på halsen men det har jag en kortisonkräm för. Jag antar att det är något hormonellt nu men min kräm hjälper inte. Det kliar så fruktansvärt ibland och munnen svullnar upp. Har i alla fall hittat en receptfri kräm som hjälper mot kliande om jag smörjer in mig efter varje (!) gång jag druckit vatten eller ätit något. Då behöver jag bara leva med att har stora torra flagor i ansiktet istället. :cry:

Vad jobbigt det låter. :(

Vi är helt lost med barnnamn till tjej, om dom har rätt från RUL, så mycket lättare till pojke tycker jag.
Vi vill nog ha nått på L. Men vi får se. Annars blir det nog en till som heter Bäbis länge. Vi hoppas att storebror kommer på nått :p

Så fin @supersonic

Lycka till alla som det närmar sig för!

Jag börjar få bryt på att fixa klart huset. Typ helstädning tak till golv :angel: innan bebis och kaos med det kommer. Vad jag ska tappa i makens dricka för energi till det återstår att se... :banghead:

Vi är oxå helt förvirrade med flicknamn. Vi får väl se vad som kommer ut först...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 144
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?