Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Mitt har hållt i sen v 4... Har druckit alldeles för mycket Cola under den här graviditeten :wtf:
Jag har ju lyckats hålla det under kontroll, framtill nyligen. Jag har ju sockermonstrets hot hängande över mig, så jag vill verkligen inte släppa kontrollen, men när det starka suget kommer är det verkligen en kamp.
Ingen citron hemma heller. Citronvatten brukar hjälpa.

Nytt blodprov (glukos) på måndag. Hoppas på bra värden.

För övrigt har jag gått ner igen. Jag verkar hålla mig inom ett område av 3 kg. Dietisten gav min kropp massor med beröm för det idag. Och höll med min mamma om att riktiga proteinbars absolut är ett bra alternativ för mig när kroppen vägrar mat. Så nu har jag en ny plan.

Efter flera dagars matkinkighet åt jag en hel pizza ikväll. :o:o:o Det var länge sen jag kunde det. :eek: Vad hände?
Nu ligger jag i soffan och mår illa.

För mig har graviditeten medfört att cola smakar blä :yuck: känner typ bara konstig metallsmak. Däremot julmust som jag inte brukar vara superförtjust i smakar :love:

Ringde till bm imorse istället för förlossningen ang min vurpa igår, dem sa att jag gärna fick komma o lyssna på hjärtljud så jag gjorde det, och det slog på så fint :love::love::love:

Ang nåt helt annat, färgar ni håret under graviditeten?
Jag har inte färgat ( eller ja, jag tonar) sen vi plussade men köpt en toning nu o vill gärna få lite bättre färg...:angel:
Vad tycker ni kring detta?
Jag gjorde det i början av graviditeten. :angel: Läste sen på internet att det typ inte var så bra. Men frisören sa ju inget så...

Ringde till bm imorse istället för förlossningen ang min vurpa igår, dem sa att jag gärna fick komma o lyssna på hjärtljud så jag gjorde det, och det slog på så fint :love::love::love:

Ang nåt helt annat, färgar ni håret under graviditeten?
Jag har inte färgat ( eller ja, jag tonar) sen vi plussade men köpt en toning nu o vill gärna få lite bättre färg...:angel:
Vad tycker ni kring detta?

Hoppar in från hösttråden.
Morsan är frisör och har jobbat som det i typ 30 år. Enligt henne ska det inte ska vara någon fara. Färgen kan visst bli lite annorlunda mot hur det var tänkt pga dina hormoner men det var inte så vanligt. Jag har färgat som vanligt under båda mina graviditeter iallafall. Har nog inte ens tänkt tanken att det skulle vara farligt. :o

I morgon går jag in i v.38 :nailbiting:

För min del hoppas jag verkligen att en förlossning är ett stenkast bort. Min kropp luras varje dag med dessa förvärkar och jag blir nästan arg när jag inte känner dom.

Jag blir nästan rädd för mig själv när jag utbrister - men ge mig lite smärta då, för sjutton!! :rofl:

Stort grattis @Karolajna! hoppas att ni alla mår bra :heart

Det är rätt så kaotiskt på jobbet. Ska härda ut en vecka till på halvtid. Sen fråga om heltidssjukskrivning. Fixar tiden på jobbet, men med smärta.. Och orkar inte vara mamma som jag önskar sen :(

Men får jag havandeskapspenning så är det ju bara heltidssjukskrivning i två veckor.

Sant men aldrig fel att få kika på en bukebebis irl på BB. Snacka om att få äran att titta först ;)

Åh pizza, sist jag åt det spydde jag dock efter en halvtimme. Så de blir ingen pizza på länge här :p

Dito! :p

För tio minuter sen trodde jag att jag fortfarande var mätt...men nu börjar jag tro att jag faktiskt är hungrig och på g att få halsbränna... :banghead:

I morgon går jag in i v.38 :nailbiting:

För min del hoppas jag verkligen att en förlossning är ett stenkast bort. Min kropp luras varje dag med dessa förvärkar och jag blir nästan arg när jag inte känner dom.

Jag blir nästan rädd för mig själv när jag utbrister - men ge mig lite smärta då, för sjutton!! :rofl:

Det finns ju de som kan gå med förvärkar i ett par månader innan bf! Helt otroligt vad olika det är!

Vart på middag ikväll, vi var 2 gravida där, en kvinna frågar precis när jag kommit in i huset o hängt av mig jackan när jag ska ha.
Feb svarar jag, då tittar hon på min mage, på den andra gravidas mage o sen på min mage igen och himlar med ögonen o säger bara oooookej...
Jag blev så jävla ledsen rent ut sagt, tror det är alla hormoner som spär på men hon sårade verkligen :cry:
Vet inte om hon tyckte jag var stor eller liten men kändes nästan som hon liksom attackerade bebisen o jag blev bara så ledsen.:cry:
Varför gör kvinnor så här?
Varför tror vissa att dem har rätt att påpeka storleken på magen eller o säga saker som att "det där är en tjej du bär på, det vet du va?"
Eller antyda en jävla massa annat.
Varför kan man inte bara få vara lyckligt gravid utan att människor ska få såra eller påpeka saker.:cry:

Vart på middag ikväll, vi var 2 gravida där, en kvinna frågar precis när jag kommit in i huset o hängt av mig jackan när jag ska ha.
Feb svarar jag, då tittar hon på min mage, på den andra gravidas mage o sen på min mage igen och himlar med ögonen o säger bara oooookej...
Jag blev så jävla ledsen rent ut sagt, tror det är alla hormoner som spär på men hon sårade verkligen :cry:
Vet inte om hon tyckte jag var stor eller liten men kändes nästan som hon liksom attackerade bebisen o jag blev bara så ledsen.:cry:
Varför gör kvinnor så här?
Varför tror vissa att dem har rätt att påpeka storleken på magen eller o säga saker som att "det där är en tjej du bär på, det vet du va?"
Eller antyda en jävla massa annat.
Varför kan man inte bara få vara lyckligt gravid utan att människor ska få såra eller påpeka saker.:cry:

Jag antar att det provocerar vissa att man är lyckligt gravid. Precis som att det provocerar att man hatar att vara gravid. Jag vet inte varför det alltid ska komma något negativt och spydigt så fort man nämner något om sin graviditet (nej, jag tror inte alla är negativa och spydig men många runt mig är). Min svärmor skrattade åt mig häromdagen när jag suckade om att det börjar bli väldigt tungt. Jag som tyckte det var mysigt förut ska inte klaga nu tyckte hon :confused:

Jag har hört att jag är så liten om magen, att jag måste äta (och folk vet ju verkligen hur jag äter), att jag ska sluta gnälla när jag i början gillade att vara gravid. Jag gnäller precis hur mycket jag vill, när jag vill, precis som jag faktiskt får älskar magen ibland och bara kan ligga och vara fascinerad över den.

Just nu är jag mest less och önskar jag kunde plocka av magen och ge den till någon annan en stund så min kropp fick vila :angel:

Jag förstår att du blev ledsen. Förut hade jag kunnat bli ledsen men just nu är jag som en folkilsken drake så fort nån säger nåt dumt.

Folk ska hålla käften om gravidas kroppar, gravidas bebisar och gravidas mående. Dock verkar de inte som de funkar så utan snarare motsatt; ibland känns de som man går runt med en skylt runt halsen med texten JAG ÄR GRAVID, KOMMENTERA GÄRNA HUR JAG SER UT O KLÄM PÅ MAGEN!

Har börjat lägga på mig väska nu vilket är väldigt underhållande för andra tydligen :meh:

- jo men jag vet liksom hur jag ser ut jag äger också en spegel.:banghead:

Jag fryyyyser!!! :(
(Väderomslag på gång.)
Vi har 18-20 grader inne, beroende på om man mäter på golv eller ovanför, så maken är skitnöjd, men jag bara fryser, inifrån. :crazy:
Egentligen borde jag inte tycka att vi har kallt. Det är 7 grader ute...

(Väderomslag på gång.)
Vi har 18-20 grader inne, beroende på om man mäter på golv eller ovanför, så maken är skitnöjd, men jag bara fryser, inifrån. :crazy:

Jag vill ha 21-22 grader inne, sambon skulle nöja sig med 18-20 men nä det är inte kul att gå runt o frysa jämt...

(Väderomslag på gång.)
18-20grader är ju optimalt!! Varmare så svettas vi som grisar.. Svalt och skönt och filtvänligt:up:

Jag vill ha 21-22 grader inne, sambon skulle nöja sig med 18-20 men nä det är inte kul att gå runt o frysa jämt...

18-20grader är ju optimalt!! Varmare så svettas vi som grisar.. Svalt och skönt och filtvänligt:up:

20 är lagom när jag inte fryser inifrån.
Det blåser som faaan ute och det är därför jag fryser. Är alltid så. Och imorn ska det blåsa ännu värre. Blä.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar