Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Ja det gjorde hon för jag blev så chockad att jag inte kom för mig att säga något. Hon brukar nämligen inte kommentera sånt.
Alltså nu har jag tänkt på den där kommentaren ett tag och det är en så konstig sak att säga. Som att det skulle vara någon sorts skämt. Jag vart förbannad på sambon för ett tag sedan. Han skämtade om att jag åt mycket glass. Jag vart helt tokig, så sjukt arg. Han menade på att det var ju bara ett skämt men förklarade för honom att när man får höra 10 gånger varje dag om hur ens kropp ser ut är det inte roligt längre. Tror inte folk tänker på att man får höra liknande kommentarer heeeela tiden

Fick skäll från svärmor i torsdags för att jag inte ringt och berättat för henne att vi varit på föräldragruppen. :banghead: :banghead: :banghead:
Jag snäste ifrån och hänvisade till att hon har en son som också är delaktig och att vi har en varsin mamma vi kan prata med. Då svarade hon bara "ja, om ni delar upp det så så". SUCK!!!
Varför ska jag hålla på och berätta allting för "alla" hela tiden?!? Jag ORKAR inte och jag VILL inte. Kan jag få ha min graviditet och min och makens liv ifred?!?
Haha what? Vad spelar det för roll för henne om ni varit eller inte?

Alltså nu har jag tänkt på den där kommentaren ett tag och det är en så konstig sak att säga. Som att det skulle vara någon sorts skämt. Jag vart förbannad på sambon för ett tag sedan. Han skämtade om att jag åt mycket glass. Jag vart helt tokig, så sjukt arg. Han menade på att det var ju bara ett skämt men förklarade för honom att när man får höra 10 gånger varje dag om hur ens kropp ser ut är det inte roligt längre. Tror inte folk tänker på att man får höra liknande kommentarer heeeela tiden

Ja och grejen är att hon inte sett mig på ett tag och ville antagligen säga (precis som du säger) lite skämtsamt att magen minsann växer. Nu får jag tack och lov inte höra såna kommentarer särskilt ofta, och aldrig från henne, det var väl därför jag blev så ställd. Min mamma skulle aldrig få för sig att kläcka ur sig en sån kommentar, hon fick nog av dem när hon själv var gravid (av sin svärmor, dvs min farmor :cautious:). Men hon frågar istället hur jag mår och hur det är med bebisen. Det är betydligt trevligare.

Haha what? Vad spelar det för roll för henne om ni varit eller inte?
Hon vill ha full insyn i allt kring barnet och vara delaktig i allt.

Hon blev sur på mig i september, när jag var i Ullared och handlade saker hon hade tänkt köpa. Dessutom blev hon sur för att jag inte frågat henne om hon ville följa med. (Det fanns inte en tanke hos henne att jag ville spendera dagen ensam med mamma.)

Hon blev lite putt när jag svarade henne att vi inte bestämt oss för om vi har behov av ett babynest (som hon vill köpa till oss) och att vi inte vill ha barnet i sängen mellan oss.

Hon har tre barnbarn sen tidigare, men de bor på andra sidan jorden, så jag vet inte om våran unge kommer "få ta" en hel del av det lasset också...

Hon vill ha full insyn i allt kring barnet och vara delaktig i allt.

Hon blev sur på mig i september, när jag var i Ullared och handlade saker hon hade tänkt köpa. Dessutom blev hon sur för att jag inte frågat henne om hon ville följa med. (Det fanns inte en tanke hos henne att jag ville spendera dagen ensam med mamma.)

Hon blev lite putt när jag svarade henne att vi inte bestämt oss för om vi har behov av ett babynest (som hon vill köpa till oss) och att vi inte vill ha barnet i sängen mellan oss.

Hon har tre barnbarn sen tidigare, men de bor på andra sidan jorden, så jag vet inte om våran unge kommer "få ta" en hel del av det lasset också...

Alltså det är ju underbart att far och morföräldrarna vill vara delaktiga men det hjälper ju inte att bli sur får sånna saker. Det skapar ju bara mer distans :(

Min svägerska, alltså brorsans fru, tjatar om min vikt. "Har du blivit tjock än?" "Nu måste du ju vara mycket tjockare" "Du kan inte förneka att du är jättetjock".
Jag har inte förnekat nåt, så jag vet inte var hon får det ifrån.
Dessutom tycker hon att min BM är helt dum i huvet som håller koll på min vikt, mitt blodsocker och remitterar till dietist.

Är så otroligt sårande och energitjuvande när hon håller på. Hon fattar inte varför jag blir ledsen heller.

Här fick vi åka hem igår. Tillbaka idag 11.30 för PKU och kolla av det minimala blåsljud dom hittade igår.
Slutade med att nu efter lunchintag och ärenden på apotek och pressbyrån och hitlevererad väska (som vi som tur var inte packat ur igår) så ligger vi på ett rum på BB och inväntar att kl ska bli 20.00 och ett nytt bilirubinprov ska tas. Sen får vi se om vi blir inlagda på neonatal eller om vi får åka hem.
Amningen funkar väl hyfsat men det har inte runnit till än som det verkar. Nu ska vi amma 10 min var tredje timme och efter det stödmata med ersättning.

Det blir nog bra oavsett om vi får stanna ett par dagar till eller inte. Grinade en skvätt och kände mig otillräcklig som mamma i vanlig ordning förut men det gick över det också.
Köpte allt möjligt i tröstmatsväg som fanns att tillgå på pressbyrån :D
Sushi, sallad, lussebullar, godis, julmust :angel: och sen en räkmacka i kafeterian till lunch :d

Går nog ingen nöd på mig än på länge, plus att jag är nöjd att Telia börjat spara surfmängden man har över varje månad. Har skitmycket surf kvar :up:

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka född 23/11 kl 19.50, 4390 g och 52 cm
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Min svägerska, alltså brorsans fru, tjatar om min vikt. "Har du blivit tjock än?" "Nu måste du ju vara mycket tjockare" "Du kan inte förneka att du är jättetjock".
Dessutom tycker hon att min BM är helt dum i huvet som håller koll på min vikt, mitt blodsocker och remitterar till dietist.

Är så otroligt sårande och energitjuvande när hon håller på. Hon fattar inte varför jag blir ledsen heller.

Amen fy! Och så undrar folk varför klimatet bland ungdomar har blivit hårdare... :cautious:

Alltså @Chardonnay @supersonic @malumbub jag blir så arg på era vägnar! Kan inte förstå hur folk tror att man ska ha lägre kroppslig integritet, mer tålamod och mer skinn på näsan än vanligt när man är gravid. :rage: Jag blir enormt förbannad de få gånger någon tafsat på magen (främst min egen mor) men det ni får uthärda är ju sju resor värre. :mad:

På tal om tafsande... Var i stallet för en stund sen och det var några spekulanter och tittade på en ledig plats. Vi hälsade och så och när jag pekade ut min häst och sa att han var tjock (för det är han) precis som jag tog hon på min mage. En helt främmande människa! :eek: Aldrig varit med om att främmande människor tar på mig!

På tal om tafsande... Var i stallet för en stund sen och det var några spekulanter och tittade på en ledig plats. Vi hälsade och så och när jag pekade ut min häst och sa att han var tjock (för det är han) precis som jag tog hon på min mage. En helt främmande människa! :eek: Aldrig varit med om att främmande människor tar på mig!
Så j***a fräckt! En vän till min mor tog på mig när jag passerade henne i en affär förra helgen, jag blev så paff av hela situationen så jag kunde bara frambringa en mordisk blick och snabbt dra mig undan.
Folk är helt gränslösa!
Samma människor skulle nog aldrig ta en på magen annars. Det är ju inte direkt så att man blir klämd på rumpan och får beröm för den om man tränat upp den, men kläm på magen vid graviditet verkar inte bekomma dem.

Men alltså vad är det för fel på folk? Vem säger så överhuvudtaget? Och det är väl jättebra att din bm har koll. :confused:

Så j***a fräckt! En vän till min mor tog på mig när jag passerade henne i en affär förra helgen, jag blev så paff av hela situationen så jag kunde bara frambringa en mordisk blick och snabbt dra mig undan.
Folk är helt gränslösa!
Samma människor skulle nog aldrig ta en på magen annars. Det är ju inte direkt så att man blir klämd på rumpan och får beröm för den om man tränat upp den, men kläm på magen vid graviditet verkar inte bekomma dem.

Du har så rätt! Haha skrattade lite åt jämförelsen, för som du säger skulle ingen få för sig att klämma på den! :D

Folk är helt gränslösa!

Lika lite som någon skulle klämma på sambons penis och säga -bra jobbat!

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 870
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar