Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Min svägerska, alltså brorsans fru, tjatar om min vikt. "Har du blivit tjock än?" "Nu måste du ju vara mycket tjockare" "Du kan inte förneka att du är jättetjock".
Jag har inte förnekat nåt, så jag vet inte var hon får det ifrån.
Dessutom tycker hon att min BM är helt dum i huvet som håller koll på min vikt, mitt blodsocker och remitterar till dietist.

Är så otroligt sårande och energitjuvande när hon håller på. Hon fattar inte varför jag blir ledsen heller.

Jag hoppas du biter ifrån rejält.

Så jävla fräckt!

http://share.photobucket.com/shareprofile/indexshare.php?id=MzExNTE=

Får inte in bilderna längre sen jag bytte telefon, störande...

Nåja, blev inskrivna på neo för 1,5 timme sen och blir kvar minst tills imorrn, säkert längre ändå...
Frustrerande och långtråkigt men huvudsaken hon blir bra!
Saknar dock storebror som attan!
Eftersom ni nu blir kvar, kolla med personalen om de har Oxytocin du kan få. Finns som en sorts nässpray och är kanon för att få fart på mjölkproduktionen.

Någon som hämtat ut gratis babyboxar än?
Är det bra saker?
Ska till Ullared i veckan och tänker om det finns något i boxarna som man inte behöver köpa på Ullared...

Någon som hämtat ut gratis babyboxar än?
Är det bra saker?
Ska till Ullared i veckan och tänker om det finns något i boxarna som man inte behöver köpa på Ullared...

Liberos gillar jag. Där finns en hel del jag kommer ta med mig till förlossningen iaf. För fick man den på sjukhuset men nu måste man regga sig för att få en. Det är den enda jag kommer att hämta ut.

kl
Har städat och fejat, pyntat och bytt gardiner, tvättat kläder och fixat stallet så det var rätt skönt att få krypa ner i sängen nu. Det är bara min svanskota som trilskas för tillfället, ska bli spännande att se om jag kommer upp ur sängen imorgon... Sambon tvättar fönsterna och har lovat att ta badrummen.

Jahopp, vaken snart en timme. Hungrig. Fastnat i tankar. Kom ut en varning i en FB-grupp igår att det rört sig en misstänkt bil i närheten och det enda jag tänker på är hur otroligt hemskt det vore om de släppte ut katterna när de tar sig in i huset. Blir inte av med den oron. (Katterna är 15 år gamla och aldrig varit ute. Vi bor vid en vältrafikerad skogsväg, grannarna har icke kattvänliga hundar och katterna är skygga i nya situationer.) Jag är helt övertygad om att jag aldrig kommer få se katterna igen om inbrottstjuvar tar sig in hos oss. Och vi bor ganska utsatt, både vad gäller läge och husets ålder (gamla fönster, t ex).

Vore najs att kunna släppa det här.

Blev ju inte mindre stressad av att upptäcka att min tid hos BM inte var kl 10, som jag trott. Den är ju redan kl 9. Himla tur att jag gick in i kalendern och tittade. Fanns visst en bra sak med att inte kunna sova...

Usch och fy, mitt humör är värre än värst och det går ut över alla. Det blir bättre framåt dagen men på morgonen är jag ett monster :( Inte är det bättre när sonen vaknar mellan 05-06 och det är den enda tiden jag kan sova ordentligt (mellan 03-08).

Måste skärpa mig!

Imorgon är det 7 veckor kvar till bf och 5 veckor kvar till det nya året.
Kan någon söva mig och väcka mig på förlossningen tack!

Ett tips till er som föder för första gången; använd kameran och ta mycket kort. Jag har inga kort alls inne från förlossningen och ack vad jag ångrar detta idag. Man känner sig varken fräsch eller sugen på att vara med på kort men det är något jag hade velat ha idag.

Om inte annat kort på sonen som nykläckt:love:

Kommer och hänger lite med er... Känner mig lite ensam i hösttråden med att vara ensam gravid kvar. Tror vi blivit lurade och de kommer inte komma någon baby. Bf +6 idag
Välkommen, här kan du kanske bli andra på bollen istället för sist i kön. ;) Förstår att du måste vara kräkless då jag själv är det och jag är inte ens på BF än.
Är det första? :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 871
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 852
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar