Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Och jag vill ha minst 23 grader inomhus! I normala fall går jag även då runt med mysbyxor och tjock tröja eller ligger nedbäddad under en mysig filt i soffan. Sambon ligger i kallingar och svettas :D Nu är jag så varm av graviditeten och har bara en lång T-shirt.

Och jag vill ha minst 23 grader inomhus! I normala fall går jag även då runt med mysbyxor och tjock tröja eller ligger nedbäddad under en mysig filt i soffan. Sambon ligger i kallingar och svettas :D Nu är jag så varm av graviditeten och har bara en lång T-shirt.
Nä fy!! Det är ju som att vara i en bastu:eek:

I lägenhet räcker räcker det gott med 19 grader men i hus är det iskallt vid 19. Iaf i mammas å pappas hus. I sovrummet får de gärna vara minus så man kan krypa under täcket :love:

Har ni börjat pynta? :) ser att det diskuteras en del i vårtråden. Här börjar vi den 5:e december, men enbart för att sonen ska firas den 4:e. Han fyller den 29e men jag känner att i år kommer jag inte orka ett kalas 3 veckor innan bf så det får bli tidigare med släkten. Sen firar vi så klart lite dagen han fyller också:love:

Nä fy!! Det är ju som att vara i en bastu:eek:

Nä det är sköööönt! :p I min syrras hus har de 14 grader om de inte eldar....

Har ni börjat pynta? :) ser att det diskuteras en del i vårtråden. Här börjar vi den 5:e december, men enbart för att sonen ska firas den 4:e. Han fyller den 29e men jag känner att i år kommer jag inte orka ett kalas 3 veckor innan bf så det får bli tidigare med släkten. Sen firar vi så klart lite dagen han fyller också:love:

Börjar alltid pynta 1a-adventhelgen. Sen får det sitta uppe till siste januari. Vi har ingen julgran annars hade den kommit upp vid lucia och ut tjugondedag knut.

Ska börja i helgen, har längtat till julpynt i princip hela november.
Vi pyntar alltid väldigt lite annars då vi spenderat våra jular med att fara runt till släkten och sovit över i diverse hushåll hela julledigheten och varit hemma enbart under nyår. Men nu :devil: blir det pynt och julgran! :D Nu får alla komma till oss istället.

Vart på middag ikväll, vi var 2 gravida där, en kvinna frågar precis när jag kommit in i huset o hängt av mig jackan när jag ska ha.
Feb svarar jag, då tittar hon på min mage, på den andra gravidas mage o sen på min mage igen och himlar med ögonen o säger bara oooookej...
Jag blev så jävla ledsen rent ut sagt, tror det är alla hormoner som spär på men hon sårade verkligen :cry:
Vet inte om hon tyckte jag var stor eller liten men kändes nästan som hon liksom attackerade bebisen o jag blev bara så ledsen.:cry:
Varför gör kvinnor så här?
Varför tror vissa att dem har rätt att påpeka storleken på magen eller o säga saker som att "det där är en tjej du bär på, det vet du va?"
Eller antyda en jävla massa annat.
Varför kan man inte bara få vara lyckligt gravid utan att människor ska få såra eller påpeka saker.:cry:
För att folk får tappar all form av social kompetens så fort de ser någon som gravid. Förstår att du blev ledsen. :(

Jag har ändå klarat mig bra men till min kollega som är en månad före mig har andra kollegor pekat på hennes lår och armar och sagt typ "oj det syns att du gått upp i vikt".

Fattar inte varför folk känner ett sånt behov av att berätta allt de tänker. Inte nog med att det faktiskt inte är så himla najs med den förändrade kroppen så är man ju väldigt känslig av alla hormoner också.

För att folk får tappar all form av social kompetens så fort de ser någon som gravid. Förstår att du blev ledsen. :(

Jag har ändå klarat mig bra men till min kollega som är en månad före mig har andra kollegor pekat på hennes lår och armar och sagt typ "oj det syns att du gått upp i vikt".

Fattar inte varför folk känner ett sånt behov av att berätta allt de tänker. Inte nog med att det faktiskt inte är så himla najs med den förändrade kroppen så är man ju väldigt känslig av alla hormoner också.

Jag förstår för mitt liv inte varför man kallar någon som är gravid tjock etc?! Dels kommenterar man inte någons kroppsform någonsin och dels är man gravid är det väl klart att man är större än normalt oavsett hur man såg ut innan. Det vore ju mysko om man INTE blev större även om det varierar hur mycket stärre man blir.

Det här blir dessutom sista julen vi far runt till andra, hädanefter firas julen hemma. Avskyr egentligen allt runtåkande kring jul och all hets som följer med (ja jag är lite av en enstöring :p) Så det ska bli skönt att vara hemma på julafton sen.

Det är så himla tråkigt hur folk beter sig.

Jotack, min svärmor utbrast sist "Hallå tjockis!" :meh: Det var alltså hälsningsfrasen...

Inte börjat än, men ska börja i helgen. Bor i ingången till ett stort säteri, så det känns lite extra kul att hålla ett fint och välkomnande intryck.

Fick skäll från svärmor i torsdags för att jag inte ringt och berättat för henne att vi varit på föräldragruppen. :banghead: :banghead: :banghead:
Jag snäste ifrån och hänvisade till att hon har en son som också är delaktig och att vi har en varsin mamma vi kan prata med. Då svarade hon bara "ja, om ni delar upp det så så". SUCK!!!
Varför ska jag hålla på och berätta allting för "alla" hela tiden?!? Jag ORKAR inte och jag VILL inte. Kan jag få ha min graviditet och min och makens liv ifred?!?

Fick skäll från svärmor i torsdags för att jag inte ringt och berättat för henne att vi varit på föräldragruppen. :banghead: :banghead: :banghead:
Jag snäste ifrån och hänvisade till att hon har en son som också är delaktig och att vi har en varsin mamma vi kan prata med. Då svarade hon bara "ja, om ni delar upp det så så". SUCK!!!
Varför ska jag hålla på och berätta allting för "alla" hela tiden?!? Jag ORKAR inte och jag VILL inte. Kan jag få ha min graviditet och min och makens liv ifred?!?

Öh? För att föräldragrupp är till för FÖRÄLDRARNA. Om den varit öppen för blivande far och morföräldrar så hade det varit en annan sak. Nä usch och fy för anhöriga som kräver full insyn i allt som händer bara för att man bär blivande släkting/barnbarn.

Bra att du sa ifrån, själv biter jag mig i tungan och ler... För att sedan explodera på någon annan som inte har gjort nått fel :cautious:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 161
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 879
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 250
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 877
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka