Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Hjälp, vilken hjärtklappning jag haft i två dagar. Helt övertygad om att det är på grund av det som händer på jobbet. Nedläggning, flytt av ungdomar och personal, stök - och det väcker undanträngda känslor från gamla jobbet. Verkligen jättebra att jag får gå igenom det jag tryckt ner undan ytan, men väldigt jobbigt med hjärtklappningen och allt som följer med den (huvudvärk, tafatthet, tung kropp).
Knoddrick verkar må bra. Det fladdrar, rycker och rör sig i magen. Tycker att trycket neråt blivit hårdare och mina kissvanor börjar hitta nya mönster. Och det börjar bli jobbigt att sätta sig i bilen...eller komma ut...eller att klä på underkroppen...eller plocka upp nåt på golvet...

Då har vi nått 2003 inlägg i första vinterföräldrartråden så gör jag en ny :)

December:
6/12 - Karolajna, andra barnet, flicka
7/12 - cute_beast, första barnet
13/12 - LillaMy84, tredje barnet
15/12 - Solvind, andra barnet
17/12 - et_flickan, första barnet

Januari:
16/1 - *gotlandsrusset*, andra barnet, flicka.
16/1 - supersonic 28 år, andra barnet
18/1 - trixan, första barnet, pojke
20/1 - MEJ84, första barnet
20/1 - malumbub, första barnet
25/1 - Atiksa, första barnet
28/1 - Lady_A 31 år, första barnet, tjej

Februari:
5/2 - Safir, första barnet
9/2 - amk, första barnet
10/2 - megin, första barnet
12/2 - Halali, första barnet
22/2 - Hera_ 30 år, första barnet
?/2 - Ariane, andra barnet
24 /2 - Pilo, andra barnet, RUL tror en lillasyster
26/2 - Glittra, andra barne
28/2 - Chardonnay, första barnet RUL sa tjej

Vi har ett intressant glapp mellan 17/12 och 16/1. Tror ni vi kommer få några bäbisar under de veckorna? :D

Jag gick 9 dagar över tid med första. Dem 9 dagarna var fasen värre än hela grav fram till bf :wtf:

Kan tänka mig det, gick "bara" över 2 dagar men jag ville gå över 5 (nya året). Så för mig va det en pina att dagarna gick så sakta, snubblade på målsnöret men det bryr jag min mindre om idag. Lillasyster får gärna komma i december också, en underbart mysig månad att föda barn :love:

Kan tänka mig det, gick "bara" över 2 dagar men jag ville gå över 5 (nya året). Så för mig va det en pina att dagarna gick så sakta, snubblade på målsnöret men det bryr jag min mindre om idag. Lillasyster får gärna komma i december också, en underbart mysig månad att föda barn :love:
Min kom också i december. Men vi hade värsta regnstormen när vi körde in, så mysigt vet jag inte direkt :D

Ringde till bm imorse istället för förlossningen ang min vurpa igår, dem sa att jag gärna fick komma o lyssna på hjärtljud så jag gjorde det, och det slog på så fint :love::love::love:

Ang nåt helt annat, färgar ni håret under graviditeten?
Jag har inte färgat ( eller ja, jag tonar) sen vi plussade men köpt en toning nu o vill gärna få lite bättre färg...:angel:
Vad tycker ni kring detta?

Ringde till bm imorse istället för förlossningen ang min vurpa igår, dem sa att jag gärna fick komma o lyssna på hjärtljud så jag gjorde det, och det slog på så fint :love::love::love:

Ang nåt helt annat, färgar ni håret under graviditeten?
Jag har inte färgat ( eller ja, jag tonar) sen vi plussade men köpt en toning nu o vill gärna få lite bättre färg...:angel:
Vad tycker ni kring detta?

Skönt att det lät bra ❤️

Jag färgade/blekte håret med sonen 1 gång hos frisör. Enligt honom va det ingen fara, sen kanske man inte ska färga håret/tona håret varje vecka men någon enstaka gång tror jag inte är skadligt. (Dock ej spec påläst)

Tack :heart

Mm känns ju som det kanske är värre i början av en graviditet..?
Alltså när mkt ska bildas på bebis..
Googlar man är det verkligen 2 sidor ang färgning/ toning..
Vissa skulle aldrig göra det o för andra verkar det självklart att göra det...
Hmm svårt...

Skönt att det lät bra ❤️

Jag färgade/blekte håret med sonen 1 gång hos frisör. Enligt honom va det ingen fara, sen kanske man inte ska färga håret/tona håret varje vecka men någon enstaka gång tror jag inte är skadligt. (Dock ej spec påläst)

Angående att färga/tona håret så undvek jag det i början av graviditeten men nu har jag köpt toning och ska fixa det under helgen. Har läst en hel del och känner mig trygg i att göra det engång nu mot slutet. Nästa vecka ska jag även färga fransar och bryn.

Jag väljer att låta håret vara ofärgat. Har dock inte färgat det sen typ 2012, så inte så svårt val för mig :D men jag har ju svårt för starka lukter så jag låter bli. (Har fått frågan från en kompis om jag inte ska börja färga igen.)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 134
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 869
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 851
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar