Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Vågar man annars gå ut på en 20 min promenad runt kvarter redan? Minus 2-3 grader ute. Har varit inomhus sedan i söndags!!!!! Så skulle verkligen vara skönt att gå ut lite.

Gör det. Låter skönt.

På föräldragruppen i tisdags pratade vi bara om att man inte måste göra som alla tror eller tycker, t ex att det är ok att bara vara hemma första månaden, men inget fel med att gå utomhus om man vill det.

Skönt att allt såg bra ut :) vad ligger du på? Jag hade 107 sist, evigt tjat om järnet men jag spyr som en gris :(
110 hade jag om jag inte minns fel. Så det är ju ok men jag bör inte dippa mer. Har lite svårt att komma ihåg att ta tabletterna, speciellt två gånger om dagen så det är ju lite som det är. :o Äter inte kött heller.

110 hade jag om jag inte minns fel. Så det är ju ok men jag bör inte dippa mer. Har lite svårt att komma ihåg att ta tabletterna, speciellt två gånger om dagen så det är ju lite som det är. :o Äter inte kött heller.

Jag hade 113 eller 117 sist, lite osäker. Ska bara äta en tablett varannan till var tredje dag. Dom rekomenderade niferex åt mig. Ganska dyra, ca 150kr för 50 tabletter har jag för mig. Man tar man bara 2-3 st i veckan är det ju ok ändå!

Jag hade 113 eller 117 sist, lite osäker. Ska bara äta en tablett varannan till var tredje dag. Dom rekomenderade niferex åt mig. Ganska dyra, ca 150kr för 50 tabletter har jag för mig. Man tar man bara 2-3 st i veckan är det ju ok ändå!
Jag ska ta två om dagen, niferex. Men det kommer man ju aldrig ihåg. :angel: Var jätteduktig i början men nu glöms det liksom av.

Jag är väldigt förvånad över mitt järn som ligger över 120 fortfarande trots att jag är vegetarian.. men är ju glad för de såklart!
Igår låg jag på förlossningen i 2 timmar..
trillade igen..:mad::eek:
Så dem ville kolla ordentligt med ctg, ultraljud osv men allt var bra o bebis har rört sig som vanligt :love:

Blev att släpa man och baby till stallet i stället. Hästen ätit dåligt några dagar. Med lite hjälp av medryttaren insåg vi att munnen full av piggar...får jaga vet på måndag...

Jag är väldigt förvånad över mitt järn som ligger över 120 fortfarande trots att jag är vegetarian.. men är ju glad för de såklart!
Igår låg jag på förlossningen i 2 timmar..
trillade igen..:mad::eek:
Så dem ville kolla ordentligt med ctg, ultraljud osv men allt var bra o bebis har rört sig som vanligt :love:

Skönt att allt verkar bra!

Mitt järnvärde behöver inte kollas, enligt BM, för det var så bra vid inskrivningen.
:D

När jag var inne på jourmottagningen med min hjärtklappning (eftersom vårdcentralen inte hade läkartider) så tog de HB och då såg det bra ut. Minns dock inte längre vad det låg på. 143?

Idag har varit en mycket bättre dag, tack och lov. Mycket mindre ont. Däremot svårt att äta p g a illamående och efter duschen nu på kvällen blev jag lite yr och magen spänd.
Men jag kan gå, stå och sånt idag, så jag är glad över det.

Lilla damen bökar runt som bara den! Storebror har upptäckt hur bra stora magen är att göra pruttljud på :D

Men iiiiisch, för denna foglossning. Jag blir galen. Så trött på inte orka/vara rädd för smärta.... liksom gå ner och hämta tvätten.... Eller behöva resa mig från soffan.

Hur går det med alla bäbisar som kommit?

Och det är ju några som borde komma närsom nu :heart

Bjussar på en bild... :eek:

5621-1481316579-0065bf31e2cbed181e2773ad571b144a.jpg

Från tidigare i veckan. Vecka 34-35.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 145
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
117 874
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
97 857
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar